ΝΕΑ

Νέες ιδέες για να μην… τουρτουρίζετε στα ηλεκτρικά

Ελλάδα 18:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέες ιδέες για να μην… τουρτουρίζετε στα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Νέες ιδέες για να μην… τουρτουρίζετε στα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Ζέστη στο σαλόνι ή αυτονομία σε χιλιόμετρα; Το δίλημμα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να έχει κάποιες νέες και ενδιαφέρουσες λύσεις.

Advertisement

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η θέρμανση της καμπίνας είναι ένα μεγάλο θέμα συζήτησης, καθώς μπορεί να μειώσει σημαντικά την αυτονομία. Οι λύσεις που έχουν βρεθεί μέχρι στιγμής με τις αντλίες θερμότητες ελαττώνουν αισθητά το πρόβλημα, χωρίς όμως να το εξαλείφουν.

Μάλιστα σε χώρες με ακραίες συνθήκες, όπως το πολύ κρύο ή την πολλή ζέστη (όπως στην χώρα μας), η χρήση του κλιματισμού είναι ζωτικής σημασίας.

Στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η παραγωγή θερμότητας από τον κινητήρα χρησιμεύει για την θέρμανση της καμπίνας, οπότε δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα σχετικά με την μείωση της απόδοσης του οχήματος (πέρα από την κατανάλωση που ανεβαίνει με την χρήση του κλιματισμού).

Advertisement

Στα ηλεκτρικά οχήματα όμως, η ενέργεια αυτή πρέπει να προκύψει από την μπαταρία του αυτοκινήτου. Και πέρα από τις αντλίες θερμότητας, οι εταιρίες αναζητούν και νέους τρόπους για να εξασφαλίσουν ένα ζεστό περιβάλλον για τους επιβάτες τους.

Εδώ έρχεται η Lexus με το νέο ηλεκτρικό της RZ 450e να δοκιμάσει τα συστήματα θέρμανσης μέσω ακτινοβολίας. Ένα τέτοιο σύστημα δεν θερμαίνει τον αέρα αλλά απευθείας τα αντικείμενα.

Περίπου όπως το παράδειγμα του ήλιου που μπορεί να θερμαίνει πράγματα από απόσταση την ίδια στιγμή που ο αέρας παραμένει κρύος, έτσι και το σύστημα της Lexus επιλέγει να θερμάνει συγκεκριμένες περιοχές γύρω από τους επιβάτες ώστε να τους κρατήσει ζεστούς.

Advertisement

Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο υπάρχουν δυο πάνελ τοποθετημένα στο ύψος των γονάτων κάτω από το ταμπλό, τα οποία χρησιμοποιούν υπέρυθρη ακτινοβολία για την θέρμανση των αντικειμένων που βρίσκονται στο οπτικό τους πεδίου.

Advertisement

Εάν ο οδηγός ή ο συνοδηγός αγγίξει κατά λάθος τα πάνελ, η θερμοκρασία της επιφάνειας μειώνεται αυτόματα στους 43 βαθμούς για να αποφευχθεί η ενόχληση. Η Lexus υποστηρίζει ότι αυτός ο τρόπος θέρμανσης είναι ιδιαίτερα αποδοτικός για τους επιβάτες και προκαλεί μια πιο ευχάριστη αίσθηση.

Όσο για την αποδοτικότητά του, η εταιρία υποστηρίζει ότι τα πάνελ αυτά μπορούν να ζεστάνουν οδηγό και συνοδηγό πιο γρήγορα από ένα συμβατικό σύστημα θέρμανσης ενώ καταναλώνουν και 8% λιγότερο ενέργεια.

Μπορεί να ακούγεται λίγο, όμως σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναζητούν και την τελευταία “σταγόνα” ενέργειας στην μπαταρία τους, το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid
Μεγαλύτερη μπαταρία για το Lexus UX 300e
Επίσημο: Αυτό είναι το καινούργιο Lexus RX