Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέα Lancia Ypsilon: Η αναγέννηση της Lancia ξεκίνησε! (+video)

Ελλάδα 8:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέα Lancia Ypsilon: Η αναγέννηση της Lancia ξεκίνησε! (+video)

ΝΕΑ

Νέα Lancia Ypsilon: Η αναγέννηση της Lancia ξεκίνησε! (+video)

ΝΕΑ

Αναμονή τέλος για τη μεγάλη επιστροφή της Lancia, με τη νέα Ypsilon -αποκλειστικά ηλεκτρική σε πρώτη φάση- να ξεχειλίζει από ιταλικό στιλ και την «αύρα» του ξεχωριστού.

Advertisement
Advertisement

Υπήρξε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα «σίριαλ» της αυτοκίνησης την τελευταία δεκαετία. Η άνοδος και η πτώση της Lancia ήταν κάτι που βάραινε σύμπασα την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι κατά καιρούς φήμες για την επιστροφή της ήταν κάτι που αποτελούσε πάντα το επίκεντρο της συζήτησης.

Η ιστορική και ιδιαίτερα αγαπητή στην χώρα μας ιταλική μάρκα πέρασε μία δύσκολη δεκαετία, επιβιώνοντας με ένα μόνο μοντέλο (το παλιό Ypsilon) και καταφέρνοντας να κρατηθεί στην ζωή περιμένοντας πότε θα αποφασίσει το γκρουπ Stellantis να την αναστήσει από τις στάχτες της.

Αυτή η στιγμή έφθασε. Και πλέον βρισκόμαστε στο πρώτο νέο μοντέλο της Lancia εδώ και πολλά-πολλά χρόνια. Η νέα Ypsilon είναι ένα κομβικό αυτοκίνητο για την Lancia καθώς επωμίζεται τον ρόλο της ανασύστασης της μάρκας.

Advertisement
Advertisement

Και είναι και ένα πρώτο δείγμα γραφής για το που θέλουν να την οδηγήσουν τα μεγάλα κεφάλια του γκρουπ Stellantis στα επόμενα χρόνια όχι μόνο σχεδιαστικά αλλά και τεχνολογικά με τα μοντέλα που θα ακολουθήσουν.

Προς το παρόν ας μείνουμε στη νέα Ypsilon για την οποία ήδη υπήρξαν αρκετές διαρροές και επίσημες φωτογραφίες, οπότε λίγα πράγματα έμειναν κρυφά για το σημερινό επίσημο λανσάρισμά της.

Advertisement

Όπως μπορούμε αν δούμε το μπροστινό μέρος και συγκεκριμένα η μάσκα δημιουργεί ένα τρισδιάστατο μοτίβο που μας παραπέμπει σε ένα πλατύ Y. Ένα μεγάλο μέρος της ξεχωρίζει από τη μαύρη λάκα, ενώ το Y τονίζεται από χρώμιο. Στα άκρα βρίσκονται τοποθετημένοι οι προβολείς.

Advertisement

Στο πίσω μέρος, το ενδιαφέρον κεντρίζουν τα κυκλικά LED φώτα τα οποία θυμίζουν τα αντίστοιχα του εντυπωσιακού πρωτότυπο Pu+Ra HPE (με ολίγη από την εμβληματική Lancia Stratos) που παρουσιάστηκε από την Lancia τον περασμένο Απρίλιο (2023), και το λογότυπο της εταιρείας με κεφαλαία γράμματα.

Επίσης, βλέπουμε και εδώ μία τρισδιάστατη άποψη με το πίσω μέρος να εκτείνεται και στο μέσο του να κυριαρχεί η επωνυμία της μάρκας ολογράφως και με κεφαλαία γράμματα.

Advertisement

Ως συγγενικό μοντέλο με τα αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ Stellantis, παρατηρούμε μία σχετική ομοιότητα στις αναλογίες, ενώ υπάρχουν πέντε πόρτες με τις λαβές τοποθετημένες ψηλά στις κολόνες, κάτι που διαφοροποιεί την πρόταση της Lancia από τα Opel Corsa και Peugeot 208.

Με μήκος 4,08 μέτρα  και πλάτος 1,76 μέτρα, το ολοκαίνουργιο Lancia Ypsilon είναι μεγαλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Με ύψος 1,44 μέτρα είναι ελαφρώς χαμηλότερο σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Όπως ήταν αναμενόμενο, είναι πολύ πιο βαρύ. Το ηλεκτρικό μοντέλο φθάνει τα 1.584 κιλά αλλά οι επόμενες ήπιες υβριδικές εκδόσεις φυσικού αερίου που θα κυκλοφορήσουν σε δεύτερο χρόνο για κάποιες αγορές, θα μειώσουν αυτό το νούμερο.

Κατά την φάση του λανσαρίσματος το μοντέλο θα παρουσιαστεί στην περιορισμένης έκδοσης Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina, αποτίοντας φόρο τιμής στο έτος ίδρυσης της ιταλικής μάρκας με μόνο 1906 διαθέσιμες μονάδες

Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει την αποκλειστική βαφή Blu Zaffiro και ένα πολυτελές εσωτερικό επηρεασμένο από την εταιρεία Cassina, έναν διάσημο Ιταλό κατασκευαστή επίπλων.

Τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με βελούδο ενώ ένα κυκλικό “tavolino” (μικρό τραπέζι) κοσμεί την κεντρική κονσόλα, καθιστώντας το αρκετά διαφορετικό από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του.

Επίσης, η νέα Ypsilon εισάγει το σύστημα infotainment Sound Air Light Augmentation (SALA) με εικονικό βοηθό και ψηφιακό πίνακα οργάνων με δύο οθόνες. Ευτυχώς, εξακολουθεί να υπάρχει μια σειρά φυσικών κουμπιών για γρήγορη πρόσβαση σε ορισμένα από τα χειριστήρια του κλιματισμού.

Οι διπλές οθόνες έχουν μέγεθος 10,25 ίντσες και η Lancia έχει προσθέσει μία ασύρματη θέση φόρτισης, τρεις θύρες USB-C και ενσωμάτωση smartphone με Android Auto και Apple CarPlay.

Διαθέτει επίσης ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα, φωτισμό περιβάλλοντος και ένα ειδικό φίλτρο για το κλιματιστικό που απαλλάσσει από το 99% των βλαβερών σωματιδίων.

Στην καρδιά της νέας Lancia Ypsilon στην ηλεκτρική του έκδοση βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος εμπρός με απόδοση 156 ίππων και 260 Nm ροπής.

Χρησιμοποιεί μια πανομοιότυπη μπαταρία 51 kWh με τα υπόλοιπα μοντέλα του γκρουπ με αυτονομία έως και 403 χιλιόμετρα στο συνδυασμένο κύκλο WLTP. Η μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί από το 20 στο 80% σε 24 λεπτά μέσω σύνδεσης DC.

Ενώ η παλιά Ypsilon πωλούνταν μόνο στην Ιταλία, ο αντικαταστάτης της θα προσφέρεται σε περισσότερους από 70 αντιπροσώπους σε όλη την Ευρώπη σταδιακά σε διάφορες αγορές μέσα στο 2024 με τις παραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει. Αργότερα θα ακολουθήσει και η υβριδική έκδοση με τον 1,2 κινητήρα του γκρουπ.

Με τη νέα Ypsilon η Lancia κάνει το πρώτο βήμα για την επάνοδό της στα ευρωπαϊκά σαλόνια. Τα μελλοντικά σχέδια προβλέπουν δύο ακόμη νέα αυτοκίνητα, ακολουθώντας την σύγχρονη τάση των SUV και των crossover.

Ας ελπίσουμε ότι ακόμα και υπό την σκέπη της Stellantis, η Lancia θα καταφέρει να βρει και πάλι τον χαρακτήρα της, αυτόν που την έκανε εδώ και δεκαετίες μία μοναδική και τόσο αγαπητή εταιρεία στους πιο φανατικούς φίλους της αυτοκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ολική αποκάλυψη για τη νέα Lancia Ypsilon!
Ιδού τα νέα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ελλάδα
O έρωτας της Lancia με την Ελλάδα