Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Monteverdi Hai 450 SS: Το ελβετικό(!) supercar των ’70s

Ελλάδα 10:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Monteverdi Hai 450 SS: Το ελβετικό(!) supercar των ’70s

ΝΕΑ

Monteverdi Hai 450 SS: Το ελβετικό(!) supercar των ’70s

ΝΕΑ

Μπορεί να μην έχει γράψει ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά η Ελβετία είναι αξιοθαύμαστη για πολλά πράγματα και τώρα, μαθαίνοντας για το Monteverdi Hai 450 SS, για ένα ακόμα.

Advertisement
Advertisement

Στριμώχνοντας ένα V8 HEMI πίσω από τα καθίσματα, το διθέσιο coupe από την Ελβετική Monteverdi, ήθελε να γίνει το αντίπαλο δέος της Lamborghini.

Ο Peter Monteverdi, είχε ένα όραμα. Ήταν πωλητής αυτοκινήτων και κάποια στιγμή, απέκτησε το δικό του κατάστημα, που στη συνέχεια εξελίχθηκε σε αντιπροσωπεία, για μάρκες όπως ήταν η Ferrari, η Rolls Royce και η Bentley. Η επαγγελματική του δραστηριότητα και η ανοδική πορεία των επιχειρηματικών του προσπαθειών, τον έφεραν σε θέση να εξελίξει το δικό του αυτοκίνητο.

Εν αρχή, ήταν το Monteverdi Special που βασίστηκε στα… απομεινάρια ενός Fiat του 1949. Το μοντέλο αυτό παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’50, μέσα στην οποία οι βλέψεις του Monteverdi «ανοίχτηκαν» έως και τη Formula 1, για το πρωτάθλημα της οποίας κατασκεύασε το δικό του μονοθέσιο. Η αλήθεια είναι πως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όσο καλά θα μπορούσαν, με τον Monteverdi να αποσύρει την ομάδα του μετά από δύο δοκιμαστικά.

Advertisement
Advertisement

Το 1963, μετά από μια έντονη διαμάχη με τον Enzo Ferrari, «ο Γέρος» του ανακάλεσε την εκπροσώπηση της Ferrari και αυτό «ξύπνησε» μια νέα ιδέα στον επιχειρηματικά ανήσυχο Monteverdi που έβαλε στόχο να κατασκευάσει το δικό του αυτοκίνητο. Έτσι, το 1967, η εταιρεία που έφερε το όνομά του ξεκίνησε τη λειτουργία της με στόχο να κατασκευάσει μερικά από τα πιο ξεχωριστά σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων στον κόσμο.

Λίγο μετά τη δημιουργία της εταιρείας και την παρουσίαση ενός πρώτο μοντέλου, ο Monteverdi ήθελε ένα γρηγορότερο αυτοκίνητο που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί άμεσα τα κορυφαία μοντέλα της Ferrari, της Lamborghini και της Maserati. Τότε άρχισε να εξελίσσει το πρωτότυπο Hai (ο καρχαρίας στα Γερμανικά) 450 SS με τον κινητήρα στο κέντρο και την ονομασία να προδίδει την απόδοση σε ίππους.

Advertisement

Η εμπρός ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια, ενώ πίσω είχε άξονα De Dion με Watts συνδέσμους στους κάτω βραχίονες. Επιπλέον, καθώς ο Monteverdi ήθελε το αυτοκίνητό του να είναι γρήγορο αλλά και μηχανικά απλό, ο κινητήρας που θεώρησε τέλειος για το αριστούργημά του ήταν ο 426 HEMI. Η μετάδοση γινόταν με τη χρήση ενός κιβωτίου 5 σχέσεων της ZF, το οποίο είχε τις απαραίτητες ενισχύσεις για τη θηριώδη ροπή του 7λιτρου κινητήρα.

Advertisement

Βαμμένο σε χρώμα κατά παραγγελία που ονομάζεται Purple Smoke, το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο αποκαλύφθηκε στο ευρύ κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1970, μαζί με σχέδια για μια περιορισμένη παραγωγή 49 αυτοκινήτων. Όσοι το είδαν τότε, ενθουσιάστηκαν από τον εντυπωσιακό σχεδιασμό, καθώς και από τον κινητήρα που χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητο. Ο Monteverdi δήλωνε ότι το Hai 450SS θα μπορούσε να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χιλιόμετρα την ώρα μόλις σε 4,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα τα 290 χλμ./ώρα– επιδόσεις καλύτερες ακόμα και από τις αντίστοιχες της Lamborghini Miura.

Οι επιδόσεις αυτές δεν επιβεβαιώθηκαν, καθώς το μοναδικό περιοδικό (Road & Track) που έχει στα αρχεία του δεδομένα από τη δοκιμή εκείνου του αυτοκινήτου, κάνει λόγο για 6,9 δευτερόλεπτα προκειμένου να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση, ενώ και η τελική έφτασε μετά βίας στα 271 χλμ./ώρα. Η εταιρεία πούλησε το πρώτο της αυτοκίνητο ένα χρόνο αργότερα σε ιδιώτη συλλέκτη, το οποίο έκτοτε άλλαξε χέρια πολλές φορές.

Advertisement

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αλιεύει κανείς στο internet, αυτό το ιδιαίτερο supercar πωλήθηκε τελευταία φορά για 577.500 δολάρια σε δημοπρασία στο Pebble Beach το 2012. Αξίζει να σημειώσουμε πως μέσα στη δεκαετία του 1990, άλλα δύο αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν από ανταλλακτικά που υπήρχαν, τα οποία εκτίθενται αμφότερα στο Μουσείο Monteverdi στη Βασιλεία της Ελβετίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Φήμες για επανεμφάνιση του Ford «Big Red»
Θρυλικές Lancia στο London Concours
The Peninsula Classics: Το καλύτερο από τα καλύτερα