Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive: Skoda Kodiaq

ΝΕΑ

The Peninsula Classics: Το καλύτερο από τα καλύτερα

  • newsautoteam

Συγχωρήστε μου την υπερβολή στον τίτλο αλλά το κείμενο που ακολουθεί αφορά τη βράβευση του καλύτερου οχήματος, ανάμεσα στα καλύτερα, που ξεχώρισαν την χρονιά του 2018 στα κορυφαία Concours d’Elegance.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ (gs@newsauto.gr)

Ξεκινώντας το 2015, το ετήσιο The Peninsula Classics Best of the Best Award, προσπαθεί να δώσει απάντηση στην ερώτηση: «Ποιο είναι το καλύτερο αναπαλαιωμένο ή διατηρημένο αυτοκίνητο στον κόσμο την συγκεκριμένη χρονιά».

Κάθε χρόνο, οκτώ φιναλίστ – όλοι οι νικητές της κατηγορίας “Best of Show” από τις πιο διάσημες διοργανώσεις Concours d’Elegance από όλη την υδρόγειο, θα διαγωνιστούν ξανά και θα κριθούν από μια ομάδα 26 διακεκριμένων ειδικών.

Από αυτή την ομάδα, επιλέγεται το ένα για το Βραβείο του Καλύτερου από τα Καλύτερα, το οποίο το 2019 θα παρουσιαστεί στις 7 Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια ενός gala event στο ξενοδοχείο «The Peninsula Paris» στο Παρίσι.

Τα υποψήφια οχήματα (ή καλύτερα έργα τέχνης) του φετινού έτους είναι:

1929 Duesenberg J/SJ convertible by Murphy, updated by Bohman & Schwartz, Νικήτρια Best in Show, στο Concours d’Elegance, του Amelia Island.

Duesenberg

Αυτή η Duesenberg Μοντέλο J κατασκευάστηκε αρχικά ως σασί και είχε αμάξωμα roadster από τον κατασκευαστή Murphy. Ο κινητήρας της ήταν ατμοσφαιρικός (Model J), αλλά αργότερα αναβαθμίστηκε στις προδιαγραφές SJ με υπερσυμπιεστή. Το 1937, οι αμαξοποιοί Bohman & Schwartz από την Πασαντένα, στην Καλιφόρνια, μεγάλωσαν το αμάξωμα επέκτειναν την κουκούλα, άλλαξαν τα φτερά και τους προφυλακτήρες, δίνοντας στο roadster το σχήμα που έχει μέχρι σήμερα. Ανήκει στον Harry Yeaggy  από το Σινσινάτι, του Οχάιο.

1956 Ferrari 250 GT coupe Zagato, Νικήτρια του Cavallino Cup για το Best of Show Ferrari, στο Palm Beach Cavallino Classic 27ο Concorso d’Eleganzaτο

Ferrari250GT

Το αμάξωμα δημιουργήθηκε, με παραγγελία του αγωνιζόμενου Vladimiro Galluzzi, με τη χαρακτηριστική οροφή «double bubble» και παραδόθηκε εγκαίρως για την αγωνιστική περίοδο του 1956. Ο Galluzzi οδήγησε το αυτοκίνητο σε ένα νικηφόρο αγώνα στο Trofeo Sardo, και αργότερα κέρδισε στο Giro delle Calabrie. Ιδιοκτήτης της τώρα είναι ο David Sydorick (από το 1999), ο οποίος έχει πάρει πολλές διακρίσεις χάρη στην υποδειγματική  αναπαλαίωση του αυτοκινήτου τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

1958 Ferrari 335 S Spyder Scaglietti, Best of Show στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Ferrari330

Ένα από τα τέσσερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν. Παραδόθηκε καινούριο στον Luigi Chinetti και την Ferrari North American Racing Team στα τέλη του 1958. Ήταν ένα αγωνιστικό όχημα το οποίο είχε άδεια κυκλοφορίας (στις ΗΠΑ) και για τον λόγο αυτό έχει και διαφορετικό χρώμα από τις αγωνιστικές Ferrari. Ήταν ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της εποχής του και το πρώτο που πέτυχε στο Le Mans μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από 200 χλμ. Το μοντέλο αυτό αγοράστηκε από τον Andreas Mohringer το 2013 και στη συνέχεια αποκαταστάθηκε στην αρχική του μορφή.

1928 Mercedes-Benz 680 S Barker Tourer, νικήτρια στο Best of show, στο Hampton Court Palace Concours of Elegance.

Merc

Με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 7.000 κ.εκ. που σχεδιάστηκε από τον Ferdinand Porsche και αμάξωμα από τον Barker (που ενσωματώνει τεχνικές κατασκευής από τα αεροσκάφη), αυτή η Mercedes-Benz ήταν το supercars της εποχής της εποχής της. Αν σας φαίνεται οικεία, είναι γιατί κάτω από τη φροντίδα του Bruce McCaw, το roadster κέρδισε το Best of Show στο Pebble Beach Concours d’Elegance του 2017 και ήταν υποψήφια για το βραβείο Best of the Best του περασμένου έτους.

1972 Monteverdi 375L High Speed Fissore, Best Of Show στο Goodwood Cartier Style και Luxe Concours d’Elegance

Monteverdi

Σχεδιασμένο (και μερικώς κατασκευασμένο) στην Carrozzeria Fissore στο Τορίνο της Ιταλίας, το High Speed 375 L βασίστηκε σε σκίτσα του Peter Monteverdi. Η επιχείρησή του στη Βασιλεία της Ελβετίας έκανε την τελική συναρμολόγηση και τα 375 L έγιναν τα best selling μοντέλα στην γκάμα των προϊόντων της Monteverdi. Ο κινητήρας Chrysler V-8, των 7,2 λίτρων, έκανε το  High Speed  375 L  το κουπέ του σήμερα με την τεχνολογία του αύριο. Είναι ιδιοκτησία του Colin Mullan.

1937 Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta, Best of Show στο Pebble Beach Concours d’Elegance

Alfa

Η Alfa Romeo 8C 2900B, ήταν βασισμένη στις επιτυχημένες 8C 2900A και 8C 2900. Με ένα υπερτροφοδοτούμενο οκτακύλινδρο κινητήρα 2.9-λίτρων, η 2900B είχε ισχύ 180 ίππων (40 ίπποι λιγότεροι από τα αγωνιστικά μοντέλα της Alfa Romeo). Δέκα κατασκευάστηκαν συνολικά. Αυτό το αυτοκίνητο, που τώρα ανήκει στους David και Ginny Sydorick, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Βερολίνου το 1938 και από τότε έχει αποκατασταθεί μία φορά.

1953 Lancia Aurelia PF200C Spider από τον Pinin Farina, Best of Show στο Quail, A Motorsports Gathering

Lancia

Διαθέτοντας ξεχωριστό στυλ σχεδιασμού, η PF200 κατασκευάστηκε σε περιορισμένες ποσότητες από τον Pinin Farina το 1957 και κάθε μία ήταν ξεχωριστή. Αυτό 0το αυτοκίνητο, με το χαρακτηριστικό επάνω πλαίσιο του παρμπρίζ (που αντικατοπτρίζει την καμπύλη του τιμονιού) εμφανίστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης και του Τορίνο το 1953 και κέρδισε το έπαθλο “Grand Honour” στο Stresa International Concours του 1953. Τώρα έχει αποκατασταθεί στην εμφάνιση που είχε στα τέλη του 1953 και ανήκει στην Anne Brockinton Lee.

1933 Bugatti Type 55 roadster, Best of Show στο Salon Privé

Bugatti1

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1931 στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι και ήταν μια μεγάλη παραλλαγή τη αγωνιστικής 51 Grand Prix της εταιρείας. Συνολικά κατασκευάστηκαν 38 κομμάτια σχεδιασμένα από τον Jean Bugatti. Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα πέντε που διασώζονται με το αρχικό τους αμάξωμα και τα μηχανικά τους μέρη. Παραμένει σε μεγάλο βαθμό χωρίς αναπαλαίωση εκτός από τα καθίσματα (που δεν είχαν επισκευαστεί από 1955) και έχει λιγότερα από 80.000 χλμ (!!!). Ιδιοκτήτης της ο Robert Bishop.

Bugatti

Δημοφιλή στο Protothema.gr