Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μονόδρομος για την Kia το ηλεκτρικό Picanto

Ελλάδα 7:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μονόδρομος για την Kia το ηλεκτρικό Picanto

ΝΕΑ

Μονόδρομος για την Kia το ηλεκτρικό Picanto

ΝΕΑ

O COO της Kia Europe εκτιμά πως τα κίνητρα θα καταργηθούν σε 5 χρόνια και θα αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα με τις εταιρείες χρονομίσθωσης.

Advertisement
Advertisement

H Kia αύξησε τις πωλήσεις της για 11ο συνεχόμενο έτος και οι πωλήσεις της ακόμη και φέτος καταγράφουν οριακή άνοδο 1% σε μια αγορά που φθίνει με αποτέλεσμα να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς στο 3,2% από 3,1%. Στόχος της εταιρείας σύμφωνα με τον COO της Kia Europe κ. Emilio Herrera είναι η περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων παρά την επιβολή νέων αυστηρότερων ορίων στις μέσες εκπομπές CO2 που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Το στέλεχος της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πεπεισμένο ότι η Kia θα αποφύγει να πληρώσει πρόστιμα μέσω της ηλεκτροκίνησης!

Μάλιστα όπως αποκάλυψε μιλώντας στην Automotive News Europe μια ηλεκτρική έκδοση του Kia Picanto θα κόστιζε πέριξ των 20.000 ευρώ, δηλαδή 8.000 με 9.000 ευρώ ακριβότερη από την τιμή της βενζίνης αλλά όσο υπάρχουν τα κίνητρα που παρέχονται τόσο στις ΗΠΑ όσο και άλλα ευρωπαϊκά κράτη οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων θα καταγράφουν άνοδο. Ωστόσο ο κ. Herrera εκτιμά πως τα κίνητρα θα καταργηθούν σε πέντε χρόνια διότι θα υπάρξει ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και οι κυβερνήσεις δεν θα μπορέσουν να επιδοτήσουν έναν τόσο μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Αλλά όπως φαίνεται η κατάργηση των κινήτρων δεν θα οδηγήσει την Kia να μην κατασκευάσει ηλεκτρικά μοντέλα καθώς σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Kia δεν υπάρχει επιλογή καθώς η Α και η Β κατηγορία είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Στην Ιταλία οι συγκεκριμένες κατηγορίες αντιπροσωπεύουν το 50% του συνόλου των πωλήσεων οπότε θα πρέπει να υπάρξει ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην συγκεκριμένη κατηγορία επισημαίνει ο κ. Herrera.

H ηλεκτροκίνηση αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες και όσο υπάρχουν τα κίνητρα και οι επιδοτήσει οι τιμές διάθεσης των ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα είναι εφικτή. Για παράδειγμα η Γαλλία δίνει 6.000 ευρώ bonus για την απόκτηση κάποιου ηλεκτροκίνητου μοντέλου και επιπλέον 2.500 ευρώ για την καταστροφή του παλαιού οχήματος γεγονός που αποτελεί μια τεράστια επένδυση για το Γαλλικό Δημόσιο. Εάν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αγγίξουν το 20% του συνόλου της αγοράς τότε αυτομάτως τα κρατικά έσοδα που προέρχονται από τον ΦΠΑ και τους φόρους στα καύσιμα θα μειωθούν επίσης ραγδαία με αποτέλεσμα να αναζητηθούν νέοι πόροι εσόδων από την αντίστοιχη φορολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να γίνει πιο ακριβή από ότι είναι σήμερα.

Advertisement

Για τα plug-in υβριδικά συστήματα ο COO της Kia Europe εκτιμά ότι αποτελούν ιδανική λύση για όσους κινούνται από το σπίτι στο γραφείο καθημερινά και μπορούν να τα φορτίζουν και στα δύο σημεία καθώς η αυτονομία τους είναι μικρή (περίπου 60 χλμ.) αλλά οι πωλήσεις τους είναι ιδιαίτερα ασταθείς.

Η ζήτηση εξαρτάται πραγματικά από τα κίνητρα που παρέχεται από τις διάφορες κυβερνήσεις. Το καλύτερο παράδειγμα είναι η Βρετανία καθώς μόλις η κυβέρνηση κατήργησε τις επιδοτήσεις οι πωλήσεις των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 50%. Κάτι παρόμοιο συνέβη και στην Ολλανδία. Από την άλλη μεριά η Σουηδία τον Ιούλιο του 2018 ξεκίνησε ένα πρόγραμμα κινήτρων για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να καταλάβουν το 50% του συνόλου της αγοράς!

Advertisement

Τέλος ο κ. Herrera ξεκαθάρισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα στις σχέσεις που έχουν με τις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων καθώς δεν θα υπάρξουν εκπτώσεις και επιπλέον παροχές καθώς η ζήτηση στην λιανική είναι πολύ υψηλότερη από την προσφορά οπότε οι εταιρείες leasing εξακολουθούν να αποκτούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο τα νέα αυστηρά όρια εκπομπών CO2 που έχει θεσπίσει η ΕΕ θα περιορίσει και τον αριθμό των οχημάτων που μπορούν να αποκτήσουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης εξαιτίας των προστίμων που επιβάλλει η ΕΕ με αποτέλεσμα να μειωθούν ή ακόμη και να καταργηθούν πλήρως οι εκπτώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στα οχήματα που οδεύουν για μακροενοικίαση και κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο στόχος πάντως της Kia για το 2020 περιλαμβάνει την πώληση 40.000 ηλεκτρικών Niro και Soul και περίπου 50.000 υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων μεταξύ των οποίων θα διατίθενται και το ανανεωμένο Sorento και το Sportage.

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Πίσω από το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ κρύβονται οι επιτήδειοι έμποροι ΙΧ!

Ποιο θα είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη

Έρχονται βαριά πρόστιμα στις «μετατροπές» αυτοκινήτων & δικύκλων!