Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μητσοτάκης: «Ο νέος οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, θα φέρει επενδύσεις και θέσεις εργασίας»

Ελλάδα 14:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μητσοτάκης: «Ο νέος οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, θα φέρει επενδύσεις και θέσεις εργασίας»

ΝΕΑ

Μητσοτάκης: «Ο νέος οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, θα φέρει επενδύσεις και θέσεις εργασίας»

ΝΕΑ

Πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη (31/1) τα εγκαίνια του νέου οδικού άξονα από τον πρωθυπουργό.

Advertisement
Advertisement

Τις αναπτυξιακές και επενδυτικές προοπτικές, που με τη σειρά τους θα φέρουν και νέες θέσεις εργασίας, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του για την τελετή παράδοσης του νέου οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, το μεσημέρι της Τετάρτης

Ο πρωθυπουργός τόνισε, επίσης, τη σημασία του έργου όσον αφορά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας στέλνοντας το μήνυμα ότι «η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών».

«Καλοτάξιδος ο δρόμος και να συνεχίσουμε να παραδίδουμε με τον ίδιο ρυθμό έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα των Ελλήνων», κατέληξε ο πρωθυπουργός στον χαιρετισμό του για τον οδικό άξονα που θα παραδοθεί στο κοινό μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Advertisement
Advertisement

Όπως είπε ο κ. Μητσοτάκη «η ύπαρξη του δρόμου αυτού θα συνεισφέρει καθοριστικά ώστε η περιοχή να κερδίσει περισσότερο επενδυτικό ενδιαφέρον και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας» με τον πρωθυπουργό να τονίζει τη σημασία του έργου και στο επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

«Η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στην υλοποίηση των εργων υποδομής και στη συνεργασία με τις κατασκευαστικές εταιρείες με όρους ειλικρίνειας και συνεργασίας», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος εξήγγειλε ότι τον Νοέμβριο του 2024 θα παραδοθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης και μέσα στο 2025 η εθνική Πατρών-Πύργου.

Στην τελετή απηύθυνε χαιρετισμό και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, που αναβαθμίζει, πολύ-επίπεδα, το οδικό δίκτυο της χώρας. Γιατί, συντομεύει τις αποστάσεις, αυξάνει την οδική ασφάλεια των χρηστών, μειώνει την περιβαλλοντική επιβάρυνση και δίνει αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή προς όφελος των τοπικών».

Advertisement

Ποιο είναι το έργο

Advertisement

Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο – Αμβρακία» είναι συνολικού μήκους 49χλμ. με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Α52 και συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.

Με την παράδοση του συνόλου του έργου στην κυκλοφορία επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ. και κυρίως αντικαθίσταται μια οδός 62 χλμ. με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά από έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα προς τη Λευκάδα και την Πρέβεζα μειώνεται περίπου 45 λεπτά.

Η αποτίμηση των ωφελειών συνοψίζεται κυρίως στην αύξηση του επιπέδου προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ασφάλειας, με άμεσες επιπτώσεις στην:

  • μείωση των ατυχημάτων και ιδίως των σοβαρών,
  • μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, λόγω της μείωσης των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών.
  • βελτίωση ασφάλειας των αστικών περιοχών, λόγω της εκτροπής της «βαριάς» κυκλοφορίας και αποσυμφόρησης του υπάρχοντος οδικού δικτύου,
  • αξιοπιστία χρόνου διαδρομής,
  • αύξηση προσπελασιμότητας και άμεση συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη και την τουριστική δραστηριότητα,
  • ελκυστικότητα παραγωγικών επενδύσεων στη ζώνη επιρροής του έργου,
  • εξοικονόμηση χρόνου πολλαπλών προορισμών, ταχύτερες μεταφορές με αυξημένη οδική ασφάλεια,
  • μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων των διαφόρων κατηγοριών
  • και στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, λόγω ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής στην ζώνη επιρροής του έργου.
Advertisement

Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο – Αμβρακία» αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρου και από κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.

Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:

  • Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.
  • Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
  • 9 κόμβων (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.

Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία  με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.

Στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, καινοτόμες αλλά και ειδικές τεχνικές λύσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: η εφαρμογή της μεθόδου δονητικής αντικατάστασης, η χρήση φωτιστικών σωμάτων LED στον οδοφωτισμό του έργου για εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση τροποποιημένης ασφάλτου για τον περιορισμό των μελλοντικών αναγκών συντήρησης και η αντιστήριξη διανοιγμένων πρανών ορυγμάτων.

Ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία», προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014 – 2020.

Η ανάδοχος εταιρεία ΜΕΤΚΑ, της «Μυτιληναίος Α.Ε.» ανέλαβε το έργο τον Νοέμβριο του 2020.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ένα απίστευτο έργο γίνεται στην Λευκάδα
Πότε θα ολοκληρωθεί το βόρειο τμήμα του Ε65;
Το 2024 ορόσημο για 10 μεγάλα έργα