Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μήπως δεν είμαστε έτοιμοι για την επικράτηση των ηλεκτρικών;

Ελλάδα 15:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μήπως δεν είμαστε έτοιμοι για την επικράτηση των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Μήπως δεν είμαστε έτοιμοι για την επικράτηση των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων φαίνεται να κινούνται γρήγορα προς δύο διαφορετικές κατευθύνσεις όταν πρόκειται για τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής τους στη νέα εποχή. Τι γίνεται όμως με τους τελικούς αποδέκτες αυτού του «εξηλεκτρισμού» που δεν είναι άλλοι από τους καταναλωτές;

Advertisement
Advertisement

Ένας στόχος που επιδιώκεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να είναι η αυξανόμενη διάθεση ηλεκτρικών μοντέλων.

Εταιρείες όπως η Jaguar, η Ford Ευρώπης και η Volvo έχουν δηλώσει ότι περνούν με γοργούς σχετικά ρυθμούς στην εποχή του ηλεκτρισμού, έχοντας μόνο EV μοντέλα στη γκάμα τους. Αν και είναι μια θεμελιώδης αλλαγή, οι προθέσεις τους συνάδουν με τη νομοθεσία πολλών χωρών που αναπόφευκτα θα σημάνει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες άργησαν να αντιδράσουν προς αυτή την κατεύθυνση, εκεί που κυριάρχησε η Tesla χτίζοντας εδώ και χρόνια το ηλεκτρικό οικοδόμημα. Η πάλαι ποτέ αμιγώς αμερικανική εταιρεία συνεχίζει να αμφισβητεί το status quo των καθιερωμένων μαρκών και τα αυτοκίνητά της θεωρούνται πρότυπο από τους περισσότερους μελλοντικούς αγοραστές EV. Τα Tesla έχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης σε ότι έχει να κάνει με την αυτονομία τους, που είναι ήδη πολύ μεγάλη για τα δεδομένα των Ευρωπαϊκών ανταγωνιστών, ενώ τα ζητήματα που είχαν προκύψει σχετικά με την ποιότητα και τον έλεγχό της στα τελικά προϊόντας, μοιάζουν να οδεύουν προς το τέλος τους.

Advertisement
Advertisement

Έρχονται λοιπόν οι εταιρείες, η μια μετά την άλλη, να ανακοινώσουν τα καθέκαστα για το ηλεκτρικό τους μέλλον. Μόνο τον τελευταίο μήνα, ακούσαμε ότι η Volvo θα γίνει μάρκα μόνο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, ενώ η Jaguar στοχεύει ακριβώς το ίδιο, ακόμη πιο γρήγορα, βάζοντας το δικό της πήχη στο 2025. Ομοίως η MINI θα μετατραπεί επίσης σε ηλεκτρική μάρκα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ενώ η Audi και η VW ανακοίνωσαν ότι δεν θα αναπτύξουν νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα πορευτούν όσο χρειαστεί αναβαθμίζοντας τους υπάρχοντες στη γκάμα τους. Ωστόσο, δεν τοποθετούνται όλες οι εταιρείες έτσι «αφοριστικά» για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όπως φαίνεται υπάρχει και μια άλλη, πιο προσεκτική προσέγγιση που υιοθετήθηκε από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που βλέπουν ακόμα μέλλον στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η Toyota ηγείται της φράξιας αυτής με τον πρόεδρό της, Akio Toyoda, να είναι πολύ λάβρος κατά όλων όσοι ανταγωνιστές θεωρούν πως το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει έρθει- χωρίς να τους κατονομάζει. «Άραγε οι πολιτικοί που εξαγγέλλουν απαγορεύσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καταλαβαίνουν τι κάνουν;» αναρωτήθηκε σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου όπου έδωσε το παρόν.

«Όσο περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευάζουμε, τόσο χειρότερη γίνεται η κατάσταση με το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα», ισχυρίστηκε ο Toyoda, αναφερόμενος στο γεγονός ότι η Ιαπωνία παίρνει το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής της ενέργειας από καύση άνθρακα και φυσικού αερίου. Αν και δεν απορρίπτει εντελώς το δυναμικό των EV με την Toyota να φαίνεται στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης μιας μπαταρίας χωρίς υγρά στοιχεία (οι μπαταρίες στερεάς μορφής είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων), ο ιαπωνικός γίγαντας εξακολουθεί να πιστεύει ότι υπάρχει ζωή σε υβριδικά plug-in και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Η συλλογιστική της Toyota παρέμεινε σταθερή τα τελευταία χρόνια: σύμφωνα με αυτή, τα ηλεκτρικά οχήματα της μπαταρίας είναι ακριβότερα για αγορά και λειτουργία σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ένα αντίστοιχο PHEV. Βλέπουν επίσης το αόρατο κόστος ότι τα υλικά εξόρυξης μπαταριών, καθώς και η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούν προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν. Αυτό, σε συνάρτηση και το κόστος της ανάπτυξης του δικτύου που θα χρειαστεί σε πάρα πολλές χώρες για να μπορεί να υποστηριχθεί η ηλεκτροκίνηση, δίνει μια όχι και τόσο «λαμπερή» εικόνα για το μέλλον της στην παγκόσμια πραγματικότητα και εμείς μένει να δούμε ποια τάση θα επικρατήσει αλλά και πως θα ξεπεραστούν οι αντικειμενικές δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει η κάθε μια από τις δύο προσεγγίσεις στην εφαρμογή τους.

Advertisement

Διαβάστε ακόμα:
Eυρώπη: Πλήρης απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel
Tesla: Φθηνό μοντέλο από την Κίνα για όλο τον κόσμο
GM: Τέλος στη βενζίνη έως το 2025

Advertisement