Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Mazda RX500: Το πρωτότυπο που έχουν «οδηγήσει» όλοι οι 40+

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr)

Το πρωτότυπο της Mazda με την κωδική ονομασία RX500 ήταν αυτό που όλοι όσοι έχουν περάσει σε ηλικία τα 40, έχουν πιάσει κάποια στιγμή στα χέρια τους ως αυτοκινητάκι της Matchbox, η οποία το κράτησε στην αγορά για πάνω από 10 χρόνια σε όλο τον κόσμο.

Η Mazda τον Οκτώβριο του 1970 παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το πρωτότυπο RX500 που έγινε θεαματικά γνωστό παγκοσμίως ως Matchbox.

Οι εκδόσεις της Matchbox του Mazda RX500 έμειναν προς πώληση στις αγορές παγκοσμίως, για πάνω από μια δεκαετία. Tο πρωτότυπο που είχε στόχο να επιδείξει την τεχνολογική ανωτερότητα της Mazda με την επιμονή στους περιστροφικούς κινητήρες, έκανε την παρθενική του εμφάνιση στο 17ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Η αρχή της νέας δεκαετίας σηματοδότησε επίσης την 50ή επέτειο της εταιρείας και το RX500 ήταν μια τολμηρή δήλωση της φιλοδοξίας της Mazda για τη σχεδίαση. Γρήγορα στο πλαίσιο της έκθεσης έγινε δημοφιλές και προσέλκυσε πολλούς επισκέπτες, καθώς γοήτευε με το φουτουριστικό σχεδιασμό και την τεχνολογία του.

Φαινόταν σαν ένα αυτοκίνητο από έναν διαφορετικό πλανήτη, καθώς η Mazda εκείνη την περίοδο είχε στην αγορά τα Cosmo, Luce και R100– όλα με Wankel κινητήρα. Το RX500 με τους 250 ίππους του και τις πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω, έδειχνε εξωπραγματικό, χάρη και στις τεχνολογίες της εποχής που επιδείκνυε, όπως ήταν τα πολύχρωμα πίσω φώτα που είχαν λειτουργίες ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Όταν π.χ. ταξίδευε είχε άλλο μοτίβο αναμμένο ή όταν επιτάχυνε ή φρέναρε άλλαζε και το χρώμα. Λαμβάνοντας υπόψη το στρογγυλό σχεδιασμό του, δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι το RX500 της εποχής στο διάστημα δημιούργησε έντονο ενδιαφέρον για τα μέσα ενημέρωσης παγκοσμίως. Αυτή η έκθεση αναμφίβολα δημιούργησε την έμπνευση για τη μετατροπή αυτού του θεαματικού οχήματος σε μικρό μοντέλο- παιχνίδι. Η διάσημη Βρετανική εταιρεία Matchbox αναγνώρισε τις δυνατότητες του RX500 και το συμπεριέλαβαν στη συλλογή «Superfast Programme».

Η Matchbox αποφάσισε να συμπεριλάβει αυτό το ιαπωνικό πρωτότυπο supercar στο χαρτοφυλάκιό της καθώς η μεγαλύτερη αγορά για τα προϊόντα της εκείνη την εποχή ήταν οι ΗΠΑ, όπου το κοινό ζητούσε φουτουριστικά αυτοκίνητα που θα προσελκύσουν τα παιδιά. Το RX500 ταίριαξε απόλυτα με αυτές τις απαιτήσεις και πολύ σύντομα το πορτοκαλί μοντελάκι της Matchbox, RX500, που εισήχθη στην αγορά το 1971 ως MB66, έγινε αμέσως παγκόσμιο best seller. Το RX500 θεωρήθηκε επίσης πιθανός διάδοχος του Cosmo Sport 110 S, που ήταν το κορυφαίο αυτοκίνητο της Mazda εκείνη την εποχή. Η αισθητική ήταν προϊόν της ομάδας σχεδίασης του Shigenori Fukuda, ο οποίος είχε επιρροές για την έμπνευσή του από την Ιταλική Carrozzeria Bertone αλλά και από την ταινία «2001: A Space Odyssey», μεταξύ άλλων.

Μέσα στο αυτοκίνητο, οι επιβάτες κάθονται σε δύο bucket καθίσματα. Πίσω από το τιμόνι, τα τρία ημικυκλικά όργανα δεσπόζουν, ενώ από την καμπίνα δεν λείπει και το ραδιόφωνο για την ψυχαγωγία των επιβαινόντων, το οποίο βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα των 4 ταχυτήτων του κιβωτίου που προήλθε από το Mazda Luce R130 coupe. Με συνθετικό αμάξωμα ενισχυμένο από fiberglass και σωληνωτό πλαίσιο, το βάρος του RX500 είναι μόλις 850 κιλά με αποτέλεσμα αναλογία 3,4 κιλών ανά ίππο. Επίσης, είχε ύψος μόλις 1.065 χιλιοστά, πράγμα που σημαίνει πως όντας ελαφρύ, γρήγορο, χαμηλό και φουτουριστικό, δεν είναι καθόλου περίεργο το ότι έκανε μεγάλη καριέρα και σημαντικές πωλήσεις, ως μοντέλο σε κλίμακα 1:59 της Matchbox.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κατεβάστε ηλεκτρονικά το βιβλίο για τα 100 χρόνια της Mazda
Δοκιμή: Mazda 3 e-Skyactive-X 2.0 186 PS
Ποιο ήταν το Mazda με τις Ιταλικές ρίζες

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto