Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mazda Jinba Ittai: Όταν ο οδηγός και το αυτοκίνητο γίνονται ένα

Ελλάδα 15:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mazda Jinba Ittai: Όταν ο οδηγός και το αυτοκίνητο γίνονται ένα

ΝΕΑ

Mazda Jinba Ittai: Όταν ο οδηγός και το αυτοκίνητο γίνονται ένα

ΝΕΑ

Η σχεδιαστική φιλοσοφία Jinba Ittai συνεχίζει να δείχνει το δρόμο στα καινούρια μοντέλα της Mazda δημιουργώντας δυνατούς δεσμούς μεταξύ οδηγού και οχήματος.

Advertisement
Advertisement

Στην επίσημη παρουσίαση του Mazda MX-5 πρώτης γενιάς πίσω στο 1989 η ιαπωνική φίρμα για πρώτη φορά έκανε αναφορά στην φιλοσοφία Jinba Ittai. Κανείς μέχρι τότε δεν είχε ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη φράση, αλλά από εκείνη τη στιγμή και έπειτα όλοι γνώρισαν την μοναδική σχεδιαστική έκφραση ιαπωνικής παράδοσης που ακολουθεί η Mazda.

«Η Jinba-Ittai αντικατοπτρίζει την αίσθηση της ενοποίησης ανάμεσα στον αναβάτη και το αγαπημένο του άλογο», ανάφερε η αρχική φράση που ακολουθούσε την παρουσίαση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας. Αυτό μεταφράζεται στον κόσμο του αυτοκινήτου ότι ο οδηγός γίνεται ένα με το αυτοκίνητο, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσα από το πάθος και την αφοσίωση των μηχανικών της Mazda να μεταφέρουν την Jinba-Ittai στα μοντέλα παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Ο θρύλος της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Jinba-Ittai έχει δημιουργήσει αρκετές ιστορίες ανάμεσα στους ανθρώπους της Mazda. Μία από αυτές προέρχεται από τον Toshihiko Hirai, επικεφαλής του προγράμματος MX-5 πρώτης γενιάς, ο οποίος μία ημέρα ξεκίνησε να τυπώνει τη φράση Jinba-Ittai στις επαγγελματικές του κάρτες και κάπως έτσι άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως ανάμεσα στους ανθρώπους της εταιρείας. Αυτός ο όρος έγινε λοιπόν άρρηκτα συνδεδεμένος με τα σπορ αυτοκίνητα της Mazda.

Στόχος εκείνη την εποχή δεν ήταν η απόλυτη ταχύτητα στις πίστες, αλλά η απόλαυση της οδήγησης, η ευχαρίστηση και η διασκέδαση σε κάθε χιλιόμετρο. Το αποτέλεσμα δεν άργησε να έρθει καθώς από την πρώτη στιγμή που κατασκευάστηκε το MX-5 και ξεκίνησαν οι δοκιμές του, οι άνθρωποι που το οδήγησαν ξαφνιάστηκαν από το αποτέλεσμα.

Advertisement

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο Tetsu Kasahara, υπεύθυνος σχεδιασμού του πλαισίου του MX-5 σχολίασε: «υπήρξε μια στιγμή που οδηγούσα και ξαφνικά δεν ένιωθα την ύπαξη του αυτοκινήτου. Δεν αισθάνθηκα περίεργα. Αυτό ήταν!».

Advertisement

Στην Mazda πλέον έχουν ενστερνιστεί τη συγκεκριμένη φιλοσοφία και την ακολουθούν πιστά σε όλα τους τα μοντέλα. Αυτό αποδεικνύεται από τις καινούριες τεχνολογίες που έχουν φέρει την ιαπωνικά μάρκα σε πρωταγωνιστικό ρόλο στον κόσμο τς αυτοκίνησης.

Advertisement

Κάποια από αυτά είναι το σύστημα 4κίνησης i-Activ all-wheel-drive (AWD) που λειτουργεί σε συνδυασμό με το G-Vectoring Control (GVC) για τον έλεγχο της κατανομής ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών. Όλα τα νέα συστήματα της Mazda είναι εξελιγμένα κάτω από μια κοινή φιλοσοφία που θέλει τον οδηγό να γίνεται ένα με το αυτοκίνητο. Κάπως έτσι, συνεχίζεται η μεγάλη παράδοση της Jinba-Ittai.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda2 Bio concept: Ένα εργαστήριο σε τροχούς
Ποιο είναι το πλάνο της Mazda για την ηλεκτροκίνηση;
Πόσα χρόνια εγγύησης δίνει η Mazda;