Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mazda CX-60: Προτεραιότητα η θέση οδήγησης

Ελλάδα 20:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mazda CX-60: Προτεραιότητα η θέση οδήγησης

ΝΕΑ

Mazda CX-60: Προτεραιότητα η θέση οδήγησης

ΝΕΑ

Η ιδανική θέση του οδηγού αποτελούσε πάντα ένα βασικό στοιχείο στη δημιουργία κάθε οχήματος της ιαπωνικής εταιρείας.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, οι ερευνητές της Mazda πρόσφατα ανακάλυψαν ότι λιγότεροι από τους μισούς οδηγούς έχουν σωστή στάση σώματος για μια άνετη και ασφαλή διαδρομή.

Ακολουθώντας την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της, η οποία λαμβάνει υπόψη κάθε σημείο επαφής στο αυτοκίνητο, από το σχήμα και τη χρήση των λαβών της πόρτας, στην αίσθηση των διακοπτών, το επόμενο βήμα ήταν να βεβαιωθεί ότι οι οδηγοί σε ένα Mazda CX-60, έχουν πάντα τη σωστή στάση σώματος.

Ο Nobuaki Tabata, Program Manager της ομάδας Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονικής των Ολοκληρωμένων Συστημάτων Ελέγχου μαζί με την ομάδα του, ανακάλυψαν ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν γνωρίζουν πώς να επιτύχουν από μόνοι τους την καλύτερη στάση του σώματος όταν οδηγούν.

Advertisement
Advertisement

«Κατά τη δημιουργία του Mazda CX-60, μάθαμε ότι ο κόσμος δεν ξέρει πως να προσαρμόσει το κάθισμα του οδηγού για να επιτύχει μία άνετη οδήγηση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία ερευνών, μόνο το 40% των οδηγών κάθονται σωστά» λέει ο Tabata.

Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα, η Mazda δημιούργησε ένα σύστημα που αναγνωρίζει κάθε οδηγό και αυτόματα διαμορφώνει τη θέση του καθίσματος, του τιμονιού, τους καθρέφτες και τα όργανα του αυτοκινήτου, για μέγιστη άνεση και ασφάλεια.

Advertisement

Το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα που κοιτάζει τον οδηγό, η οποία ενεργοποιεί την τεχνολογία εκτίμησης της σωματικής διάπλασης. Αφού ο οδηγός εισάγει το ύψος του χειροκίνητα (αυτό πρέπει να γίνει μόνο στην πρώτη εγκατάσταση), το σύστημα τότε υπολογίζει και προτείνει τη καλύτερη θέση για αυτό το άτομο με βάση τη θέση των ματιών του. Βεβαίως, ο οδηγός μπορεί να επέμβει και να προσαρμόσει τη θέση όπως εκείνος επιθυμεί.

Όταν ο οδηγός κλείνει τη μηχανή και βγάζει τη ζώνη, το κάθισμα και το τιμόνι αυτόματα επιστρέφουν στην αρχική τους θέση, ώστε να τον διευκολύνει να βγει πιο εύκολα από το αυτοκίνητο.

Advertisement

«Υπάρχουν περίπου πάνω από 100 στοιχεία που προσαρμόζονται με βάση τον οδηγό, χρησιμοποιώντας την αναγνώριση προσώπου», αναφέρει ο Nobuaki Tabata. «Αναπτύξαμε αυτή τη λειτουργία χρησιμοποιώντας μία πληθώρα πληροφοριών. Μόλις η αναγνώριση προσώπου αναγνωρίσει τον οδηγό, το σύστημα με βάση τη φυσική μας εκτίμηση, μπορεί να προτείνει το πως πρέπει να προσαρμοστεί η θέση του καθίσματος. Είναι σαν να προπονείς τον οδηγό με βάση την εμπειρία του κατασκευαστή» εξηγεί ο Tabata.

Όμως, η τοποθέτηση του καθίσματος στην ιδανική οδική θέση είναι μόνο η αρχή. Υπάρχουν πάνω από 100 στοιχεία του αυτοκινήτου που χρησιμοποιούν το σύστημα αναγνώρισης προσώπου. Άλλα παραδείγματα συμπεριλαμβάνουν την προσαρμογή του ήχου της μουσικής, την ένταση των ειδοποιήσεων ασφάλειας, και το φωτισμό, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν ανά οδηγό.

Advertisement

Με την καινοτόμα τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου, η Mazda επιθυμεί να μειώσει το άγχος του οδηγού πριν καν εκείνος ξεκινήσει το ταξίδι του. Έτσι το Mazda CX-60 δεν είναι μόνο πιο ασφαλές και ξεκούραστο, αλλά και διασκεδαστικό τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους επιβάτες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ήρθαν στην Ελλάδα τα πρώτα Mazda CX-60 με τους 326 ίππους
Οδηγούμε το νέο Mazda CX-60 στη Γερμανία (+video)
Mazda: Νέος εξακύλινδρος diesel για το CX-60