Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

«Μαύρες» οι προβλέψεις για την κρίση με τους ημιαγωγούς

Ελλάδα 11:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Μαύρες» οι προβλέψεις για την κρίση με τους ημιαγωγούς

ΝΕΑ

«Μαύρες» οι προβλέψεις για την κρίση με τους ημιαγωγούς

ΝΕΑ

Απομακρύνεται το φως στο βάθους του τούνελ για μεσοπρόθεσμη λήξη της κρίσης, σύμφωνα με την Roland Berger –  Τι προτείνει στους κατασκευαστές η γερμανική εταιρεία επιχειρηματικών συμβουλών;

Advertisement
Advertisement

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του γερμανικού οίκου επιχειρηματικών συμβουλών για επενδύσεις, Roland Berger, σχετικά με τη διάρκεια της κρίσης με τους ημιαγωγούς.

Παρά τις ελπίδες των αυτοκινητοβιομηχανιών για επιστροφή στην κανονικότητα μέσα στα τέλη του επόμενου έτους, η Roland Berger εκτιμά ότι ο εφιάλτης των ημιαγωγών θα συνεχιστεί και το 2023.

Πρόκειται για μια διόλου αισιόδοξη πρόβλεψη, η επιβεβαίωση της οποίας θα σήμαινε νέο κύκλο αναστολής λειτουργίας των εργοστασίων, μειωμένη παραγωγή αυτοκινήτων και παράταση της αναμονής των καταναλωτών μέχρι την παραλαβή των καινούριων τους ΙΧ.

Advertisement
Advertisement

Για να αποφευχθούν τα παραπάνω, η Roland Berger, προτρέπει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επανασχεδιάσουν τα μοντέλα τους, ώστε να απαιτούνται λιγότερα μικροτσίπ.

Ειδικότερα, συστήνει την υιοθέτηση μιας νέας, κεντρικά σχεδιασμένης αρχιτεκτονικής η οποία θα επέτρεπε τον έλεγχο των διάφορων λειτουργιών των αυτοκινήτων μέσα από μια ενιαία, κεντρική μονάδα.

Advertisement

Η αντικατάσταση των παλαιότερων πλατφορμών με νέες θα σήμαινε, επίσης, ότι τα αυτοκίνητα θα ενσωμάτωναν τα τελευταίας γενιάς τσιπ, η παραγωγή των οποίων αυξάνεται με εκθετικούς ρυθμούς, όπως προσθέτει ο γερμανικός οίκος παροχής επιχειρηματικών συμβουλών.

Μην ξεχνάμε ότι τα υφιστάμενα αυτοκίνητα βασίζονται σε ένα αποκεντρωμένο σύστημα, όπου ξεχωριστοί ημιαγωγοί ελέγχουν διαφορετικές λειτουργίες. Αυτό καθιστά τις αυτοκινητοβιομηχανίες πλήρως εξαρτημένες από τις εταιρείες παραγωγής ημιαγωγών, δεδομένου ότι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο εφοδιάζεται με περίπου 1.400 τσιπ.

Advertisement

Υπενθυμίζεται ότι τελευταία θύματα της κρίσης είναι οι Seat και Toyota, οι οποίες αναγκάστηκαν να αναστείλουν εκ νέου της λειτουργία εργοστασίων τους στο Μαρτορέλ και την Ιαπωνία αντίστοιχα.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες για την επίλυση του προβλήματος, είτε μέσω της κατασκευής νέων μονάδων παραγωγής ημιαγωγών, είτε δια της σύναψης νέων συμφωνιών των αυτοκινητοβιομηχανιών με τις εταιρείες που παράγουν τα περιζήτητα εξαρτήματα.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πότε θα τελειώσει η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών;
Ημιαγωγοί: Πρόωρες… διακοπές για εργαζόμενους της αυτοκινητοβιομηχανίας
Ημιαγωγοί: Μηνύματα αισιοδοξίας για ανάκαμψη της παραγωγής