Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μάχη στο ευρωκοινοβούλιο για τα νέα όρια ρύπων στα αυτοκίνητα

Ελλάδα 22:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μάχη στο ευρωκοινοβούλιο για τα νέα όρια ρύπων στα αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Μάχη στο ευρωκοινοβούλιο για τα νέα όρια ρύπων στα αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Με θετικό τρόπο υποδέχτηκε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) την ψήφιση από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο στο Στρασβούργο του νέου τρόπου μέτρησης των ρύπων, υπό ρεαλιστικές συνθήκες στο δρόμο (RDE) και όχι στα εργαστήρια, όπως συνέβαινε έως σήμερα.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Η σχετική συζήτηση είχε ανοίξει και πάλι μετά το dieselgate, όταν δηλαδή βρέθηκε το παράνομο λογισμικό σε κινητήρες του Ομίλου Volkswagen.

Περιβαλλοντικές οργανώσεις αλλά και αρκετοί ευρωβουλευτές θεωρούν όμως ότι το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο επέτρεψε στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εμφανίζουν σημαντικές αποκλίσεις (έως και διπλάσιες) όσον αφορά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx), οι οποίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ακόμη και από τους σύγχρονους κινητήρες diesel. Σημειώστε πως σύμφωνα με τους επιστήμονες, υψηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου προκαλούν σοβαρές ασθένειες, όπως άσθμα, βρογχίτιδα και εμφύσημα (πάθηση των πνευμόνων).

Advertisement
Advertisement

Χαρακτηριστικό της «μάχης» που δόθηκε στους κόλπους του ευρωκοινοβουλίου ανάμεσα σε χώρες και πολιτικές ομάδες είναι το γεγονός ότι υπέρ της θέσπισης πιο αυστηρών ορίων στις αυτοκινητοβιομηχανίες τάχθηκαν 317 βουλευτές και κατά 323, ενώ απουσίαζαν της ψηφοφορίας 61 βουλευτές.

Παράλληλα ακούστηκαν φωνές για την υποβολή προστίμων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα αυτοκίνητα των οποίων παρουσίασαν μεγάλες αποκλίσεις στις μετρήσεις εκπομπών ρύπων, κλατι που προσωρινά δεν προκρίθηκε, αφού δεν μπορεί να σταθεί νομικά μία τέτοια κατηγορία…