Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Λύση για την προστασία του πλανήτη από τα ελαστικά των αυτοκινήτων

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Στο άμεσο μέλλον, ο πλανήτης δεν θα απειλείται από τα καυσαέρια, αλλά από τις αυξημένες εκπομπές επιβλαβούς σκόνης ελαστικών.

Μπορεί η έλευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ζωές μας να συνιστά έναν ισχυρό σύμμαχο στη μάχη για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δεν είναι, ωστόσο, αρκετή προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του πλανήτη. Ένα ακόμη ζήτημα που θα τεθεί σύντομα στο τραπέζι των αρμόδιων οργανισμών είναι και η επιβλαβής σκόνη των ελαστικών.

Ειδικότερα, κατά το φρενάρισμα, την επιτάχυνση και την αλλαγή κατεύθυνσης ενός οχήματος, μικροσκοπικά, αόρατα σωματίδια από καουτσούκ «αποσπώνται» από τα ελαστικά υπό τη μορφή σκόνης.

Πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες μικρο-πλαστικών ρύπων σε ατμόσφαιρα και ωκεανούς, σύμφωνα με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ δεν είναι λίγοι όσοι εξισώνουν τις επιπτώσεις από τη σκόνη των ελαστικών με εκείνες των πλαστικών μιας χρήσης.

Το ισχυρό, μάλιστα, μπάσιμο της ηλεκτρικής ενέργειας στον αυτοκινητικό κόσμο, όχι μόνο δεν συνιστά πανάκεια, αλλά ενδεχομένως να προκαλέσει και «οικολογικούς πονοκεφάλους».

Συγκεκριμένα, ο καθοριστικός μετριασμός των εκπομπών καυσαερίων που θα επιφέρει η συνεχής αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ενδέχεται να αντισταθμιστεί από τις… εκπομπές των ελαστικών, αναφέρει έρευνα που διενεργήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο λόγος έγκειται στο γεγονός πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρουν αυξημένο βάρος -κυρίως λόγω μπαταρίας -συγκριτικά με τα συμβατικά, κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερες εκπομπές σκόνης από τα ελαστικά.

Προληπτικά επιχειρεί να επέμβει μια ομάδα μαθητών από το Λονδίνο, η οποία αυτοσυστήνεται ως The Tyre Collective”. Η οικολογικά ευαίσθητη νεανική ομάδα ανέπτυξε μια έξυπνη συσκευή που λειτουργεί ως συλλέκτης των εκπεμπόμενων μικροσκοπικών σωματιδίων από καουτσούκ.

Για την ακρίβεια, ο εν λόγω μηχανισμός χρησιμοποιεί την ηλεκτροστατική και την αεροδυναμική ενός περιστρεφόμενου τροχού, συλλέγοντας τα σωματίδια κατά την εκπομπή τους.

Στη συνέχεια γίνεται ο διαχωρισμός των κατάλληλων για δεύτερη χρήση σωματιδίων από τα «άχρηστα», έτσι ώστε τα πρώτα να επαναχρησιμοποιηθούν -επί παραδείγματι για τη δημιουργία νέων ελαστικών.

Ακολουθεί το βίντεο που δημοσίευσε η μαθητική ομάδα:

Διαβάστε επίσης:

Αποκάλυψη: Μόλις 15 ΙΧ «έκοψαν» τα ΚΤΕΟ σε 1,94 εκατ. ελέγχους

Η Νέα Υόρκη πληρώνει καλά τους… ρουφιάνους!

Προσοχή στα Βόρεια Προάστια – Κλέβουν καταλύτες!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr