Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

Lamborghini: Τα 4+1 παράξενα ρεκόρ που σχεδόν κανείς δεν ξέρει

  • newsautoteam

Η ιστορική μάρκα από την Ιταλία έχει δημιουργήσει μερικά από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα στην ιστορία και μαζί και κάποια ιδιαίτερα ρεκόρ που δεν είναι ευρέως γνωστά.

Οι λέξεις Lamborghini και “ρεκόρ” πάνε συνήθως μαζί, και αφορούν επιδόσεις, χρόνους σε πίστες, νίκες σε αγώνες. Όμως υπάρχουν και κάποια άλλα ρεκόρ, κάποιες παράξενες όσο και σημαντικές στιγμές στην ιστορία της εταιρίας, που και αυτά δείχνουν την ιδιαιτερότητά της και την ξεχωριστή φιλοσοφία της βασισμένη πάνω στο ανήσυχο πνεύμα του ιδρυτή της.

Ας δούμε πέντε από αυτά τα παράξενα και άγνωστα στο ευρύ κοινό “ρεκόρ” της Lamborghini και μαζί μερικές άγνωστες αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες πτυχές της ιστορίας της και κάποιων μοντέλων που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

1. Mazral, το αυτοκίνητο με επιφάνειες τζαμιών που άγγιζαν τα 4,5 τετραγωνικά μέτρα. Επρόκειτο για μία ένα πρωτότυπο το οποίο αφορούσε ένα τετραθέσιο GT με εντυπωσιακό σφηνοειδές αμάξωμα στα πρότυπα της εποχής. Σχεδιασμένο από τον Marcello Gandini είχε αρκετή από την δημιουργική “τρέλα” που χαρακτήριζε τον ιδιαίτερο αυτό σχεδιαστή, όπως για παράδειγμα το σαλόνι, το οποίο ήταν καλυμμένο από ασημί δέρμα και είχε παντού οκτάγωνες επιφάνειες, οι οποίες ήταν και το κεντρικό θέμα του σχεδίου.

Γι’ αυτό πάντως που έμεινε στην ιστορία ήταν οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες που κάλυπταν σχεδόν τα πάντα (από τις πόρτες μέχρι και την οροφή) σε μία έκταση που κάλυπτε τα 4,5 τετραγωνικά μέτρα. Από τότε μέχρι σήμερα ήταν και παραμένει το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη επιφάνεια γυαλιού στην ιστορία.

2. Μiura, το αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από την πιο νεαρή ομάδα της εταιρίας, με μέσο όρο ηλικίας τα 29 χρόνια. Ήταν γνωστή η επιμονή του ιδρυτή της εταιρίας Feruccio Lamborghini να αναδεικνύει και να συνεργάζεται με νέους ανθρώπους, πιστεύοντας ο ίδιος πολύ στα ανοιχτά μυαλά και στην δημιουργικότητά τους.

Για την σχεδίαση και εξέλιξη της Miura δημιούργησε μία ομάδα από νεαρούς φοιτητές των πανεπιστημίων και νέους ανθρώπους που ήδη εργάζονταν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κάτω από τις εντολές του ίδιου του Lamborghini και του σχεδιαστή Marcello Gandini, παρουσίασαν το 1966 την εκπληκτική Miura, το αυτοκίνητο που ουσιαστικά έβαλε τον ορισμό του supercar. Ο μέσος όρος ηλικίας της ομάδας πίσω από την Miura ήταν τα 29 έτη, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς είχαν στην συνέχεια μεγάλη καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

3. Μiura, το χαμηλότερο αυτοκίνητο στην ιστορία με ύψος στα μόλις 105,5 εκατοστά. Οι βασικές αρχές της σχεδίασης ενός σπορ αυτοκινήτου στην δεκαετία του 60 είχαν ως πρώτη προτεραιότητα το χαμηλό ύψος. Στην σχεδίαση της Miura ο Gandini το “τερμάτισε”, φθάνοντας στα μόλις 105,5 εκατοστά.

Από τότε μέχρι σήμερα παραμένει το πιο χαμηλό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που φτιάχτηκε ποτέ. Η βασική αυτή αρχή πάντως ακολούθησε και τα αυτοκίνητα που διαδέχθηκαν την Miura και φθάνει και έως τις μέρες μας, με τις σύγχρονες Lamborghini να ξεχωρίζουν και σ’ αυτόν τον τομέα.

4. Lamborghini LM002, το πρώτο SUV παραγωγής. Ξεκίνησε ως σούπερ στρατιωτικό αυτοκίνητο, όμως τελικά βγήκε στην παραγωγή και ως πολιτικό όχημα. Παρουσιάστηκε στην έκθεση των Βρυξελλών το 1986 και μέχρι το 1992 είχαν παραχθεί περίπου 300 μονάδες. Με 450 άλογα και απίστευτες εκτός δρόμου δυνατότητες, υπήρξε ένα αυτοκίνητο που άλλαξε για πάντα την πορεία των εκτός δρόμου οχημάτων και παραμένει ακόμα και σήμερα ένα μοναδικής αισθητικής και ικανοτήτων αυτοκίνητο που συνεχίζει να εντυπωσιάζει.

Η διαδοχή της από την Urus διατηρεί κάτι από την παρακαταθήκη της LM002, έστω και αν τα ηλεκτρονικά και τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας έχουν αφαιρέσει κάτι από την εξτραβαγκάντσα εκείνου του απίστευτου αυτοκινήτου.

5. Countach, το πρώτο αυτοκίνητο με πόρτες “ψαλίδι”. Η εντυπωσιακή σχεδίαση της Countach, άλλο ένα μοναδικό δημιούργημα του Gandini, δεν θα ήταν ολοκληρωμένη και δεν θα είχε μείνει στην ιστορία αν δεν υπήρχαν οι εμβληματικές “scissor doors”.

Οι κάθετα ανοιγόμενες πόρτες, πέρα από το στιλ και την αισθητική υπεροχή, είχαν και πρακτικό αντίκρυσμα, καθώς ήταν συνήθης η εικόνα του οδηγού που καθόταν στο μαρσπιέ για να μπορεί να κινηθεί με την όπισθεν ή σε στενά σημεία, καθώς η ορατότητα μέσα από την καμπίνα ήταν μηδενική.

Η σχεδίαση αυτή αντιγράφτηκε από πολλούς και βεβαίως συνεχίστηκε και από την ίδια την Lamborghini στην διάδοχο Diablo αλλά και σε πολλά μεταγενέστερα μοντέλα της ιστορικής ιταλικής μάρκας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημo: Η νέα υβριδική Lamborghini Countach έχει 814 άλογα!
Ιδού η ακριβότερη Lamborghini Aventador SVJ Roadster (+video)
Οι τιμές και οι… φόροι των μοντέλων της Lamborghini στην Ελλάδα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto