Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κλινικές δοκιμών Renault: Ο πελάτης αποφασίζει για το μέλλον του προϊόντος

Ελλάδα 3:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κλινικές δοκιμών Renault: Ο πελάτης αποφασίζει για το μέλλον του προϊόντος

ΝΕΑ

Κλινικές δοκιμών Renault: Ο πελάτης αποφασίζει για το μέλλον του προϊόντος

ΝΕΑ

Κατά τη διάρκεια των κλινικών δοκιμών, ή αλλιώς «clinic tests», οι δυνητικοί πελάτες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν, κάτω από άκρα μυστικότητα, το αρχικό πρωτότυπο ενός μελλοντικού οχήματος.

Advertisement
Advertisement

Τα clinic tests αποτελούν επομένως μία καλή ευκαιρία για τις ομάδες των διαφόρων project της Renault, να καταγράψουν τις πρώτες εντυπώσεις του κοινού.

Για τις ομάδες μίας αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Renault, που δουλεύουν ήδη για μήνες πάνω σε ένα project, είναι μία στιγμή καθοριστικής σημασίας που τους δίνει τη  δυνατότητα να ελέγξουν ότι η αξία ενός δημιουργήματος. Ας περιηγηθούμε στα παρασκήνια αυτής της διαδικασίας, αποκαλύπτοντας τα μυστικά που κρύβουν τα clinic tests ενός μελλοντικού μοντέλου.

Τι είναι τα clinic test

Advertisement
Advertisement

Με βάση την ιατρική ορολογία, η λέξη «clinic» έχει τις ρίζες της στον ελληνικό ορισμό της φροντίδας του ασθενούς στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου. Στην αυτοκινητιστική του όμως εφαρμογή, αυτός ο όρος αναφέρεται στους πελάτες που επιλέγουν οικειοθελώς να παίξουν το ρόλο του «ασθενούς», παίρνοντας τη θέση του υποκειμένου έρευνας και παρατήρησης.

Μόλις ένα χρόνο πριν, το πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού Renaulution επισφράγισε τη φιλοδοξία του Renault Group να λανσάρει οχήματα και υπηρεσίες που θα δημιουργούσαν ακόμη περισσότερη αξία για τους πελάτες, ενώ θα απαιτούσαν μειωμένο χρόνο για την εξέλιξή τους.

Advertisement

Τα clinic tests έχουν στόχο να προκαλέσουν και να αναλύσουν τις αντιδράσεις μιας ομάδας δυνητικών πελατών, όταν αυτοί ανακαλύπτουν ένα νέο όχημα, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του. Οι έρευνες αυτές περιλαμβάνουν τη συλλογή και την ερμηνεία όλων των απόψεων, των αντιδράσεων και των συναισθημάτων που εκφράζονται, τόσο λεκτικά όσο και μη, από τους πελάτες.

Advertisement

Αυτό σημαίνει ότι γίνεται διεξοδικός έλεγχος στα πιο σημαντικά συστατικά για την επιτυχία ενός νέου αυτοκινήτου, τα οποία και θα είναι διαθέσιμα όταν αυτό κυκλοφορήσει. Μια καλή ιδέα, η εντυπωσιακή σχεδίαση, η ελκυστικότητα σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα, αλλά και οι λογικές τιμές των υπηρεσιών, είναι όλα τα κριτήρια που εξετάζονται λεπτομερώς.

Το πρωτότυπο μαζί με τα μοντέλα του ανταγωνισμού

Το Renault Group προγραμματίζει να λανσάρει 24 νέα οχήματα μέχρι το 2025, μεταξύ αυτών και 10 ηλεκτρικά μοντέλα, ως μέρος του πλάνου στρατηγικού σχεδιασμού Renaulution. Ως εκ τούτου, η επιτυχία αυτών των ερευνών και οι κατευθύνσεις που προκύπτουν από αυτές, έχουν ιδιαίτερη σημασία. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πέντε με δέκα τέτοιες έρευνες. Ομάδες από το τμήμα Customer Intelligence και εταιρείες εξειδικευμένων συμβούλων εργάζονται σε μόνιμη βάση για να υλοποιήσουν τα φιλόδοξα και πολλά υποσχόμενα σχέδια των προϊόντων.

Advertisement

Όπως εξηγεί η Celine Customer Insight Expert «Το γεγονός ότι τα πρωτότυπα όλων σχεδόν των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν το 2024, έχουν δοκιμαστεί και παρουσιαστεί από το 2021, δίνει μία γεύση της συλλογικής προσμονής και των ταχύτατων ρυθμών που εργαζόμαστε αυτήν τη στιγμή».

Συμμετέχοντες, Ομάδες (και Οχήματα) Στις Ιδανικότερες Συνθήκες

Κάθε clinic test προϋποθέτει τουλάχιστον οκτώ εβδομάδες σχεδιασμού και οργάνωσης. Ακολουθώντας μία αυστηρή λίστα προδιαγραφών που έχει καθοριστεί από το τμήμα Customer Intelligence του Renault Group, οι εξειδικευμένες εταιρείες έρευνας αγοράς σχεδιάζουν και συντονίζουν όλες τις πτυχές των tests: Μεταξύ αυτών η επιλογή συμμετεχόντων και τοποθεσιών, το στήσιμο και ο εξοπλισμός, ο προγραμματισμός και η υλοποίηση της διαδικασίας, η συλλογή και η επεξεργασία των δεδομένων, καθώς και τη συνολική αναφορά που αποτυπώνει τις απόψεις των πελατών για τη λήψη των τελικών αποφάσεων.

Το πιο σημαντικό είναι η διασφάλιση της απόλυτης εμπιστευτικότητας, σε κάθε φάση της έρευνας. Η δημοσιοποίηση οποιασδήποτε εμπιστευτικής πληροφορίας θα μπορούσε να έχει ανεπιθύμητες επιπτώσεις για το Renault Group και την εταιρεία που διεξάγει τη μελέτη.

Με δεδομένο το γεγονός ότι τα clinic tests πραγματοποιούνται τρία χρόνια πριν την έναρξη των πωλήσεων ενός αυτοκινήτου -στα μισά δηλαδή της πενταετούς περιόδου εξέλιξής του- υπάρχει συνήθως ένα μοναδικό πρωτότυπο διαθέσιμο για όλες τις ανάγκες της εταιρείας. Το τμήμα Customer Intelligence της Renault, πρόσφατα διπλασίασε (ή και τριπλασίασε σε κάποιες περιπτώσεις) τον αριθμό των χωρών που περιλαμβάνονται σε κάθε clinic test, με στόχο την εξασφάλιση της μεγαλύτερης ποικιλομορφίας των ευρημάτων.

Παράλληλα, σε μία άλλη αίθουσα, η ομάδα του project μπορεί να ακούει και να σημειώνει τις αντιδράσεις των συμμετεχόντων. Αυτό οδηγεί πάντα σε ενδιαφέρουσες και ζωηρές συζητήσεις. Κάθε σχόλιο είναι πιθανό να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και αυθόρμητες συζητήσεις μεταξύ των μελών της ομάδας του project.

Τα Συμπεράσματα της Έρευνας

Σαν γενικός κανόνας που ισχύει είναι ότι όλη η ανάλυση από ένα clinic test θα πρέπει να μεταφερθεί σε διάστημα έξι εβδομάδων μετά. Τα βασικά όμως συμπεράσματα και τα ενδεχόμενα προβλήματα, θα πρέπει να επισημανθούν νωρίτερα.

Πλέον το clinic test πραγματοποιείται λίγο πριν οριστικοποιηθεί η σχεδίαση του οχήματος. Τo up οδηγήθηκε σε μια τέτοια απόφαση, προκειμένου να απελευθερωθεί χρόνος για διορθωτικές κινήσεις, που ήταν αδύνατο να περιληφθούν έτσι όπως ήταν σχεδιασμένη η διαδικασία μέχρι πρόσφατα.

Οι συμμετέχοντες είναι 100% προσηλωμένοι

Πρόσφατα clinic tests, που έγιναν για να προετοιμάσουν τη δυναμική είσοδο ενός προϊόντος το οποίο ανακοινώθηκε πριν από ένα χρόνο ως μέρος του στρατηγικού πλάνου Renaulution, αποκάλυψαν τις αυξανόμενες ανησυχίες των πελατών σχετικά με τα ηλεκτρικά και τα εξηλεκτρισμένα οχήματα.

Πόσο γρήγορα θα αναπτυχθούν και θα εξαπλωθούν οι υποδομές φόρτισης; Πώς και πού μπορούμε να φορτίζουμε; Πόσο κοστίζει η φόρτιση; κ.λπ. Οι συμμετέχοντες θέτουν ερωτήσεις σχετικά με τις νέες αυτές υπηρεσίες, εκτός από τις κλασικές προσδοκίες που έχουν από αυτά τα οχήματα.

Η Εμπειρία στα Clinic Tests

Όλοι οι συμμετέχοντες στα clinic tests επιλέγονται από μια δεξαμενή ατόμων που ελέγχεται και ενημερώνεται συνεχώς από την αρμόδια εξειδικευμένη εταιρεία έρευνας αγοράς. Ανάλογα την εταιρεία, η βάση δεδομένων περιλαμβάνει χιλιάδες άτομα. Αυτές οι βάσεις δεδομένων διευρύνονται και ανανεώνονται συνεχώς, με χιλιάδες συμμετέχοντες, που άλλοι προστίθενται και άλλοι διαγράφονται κάθε χρόνο.

Οι υποψήφιοι επιλέγονται ανάλογα με το πόσο καλά ταιριάζουν με το target group του εκάστοτε project. Αυτά που λαμβάνονται υπόψη είναι τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά του κάθε υποψηφίου, όπως η ηλικία, το φύλο, η οικογενειακή και επαγγελματική κατάσταση, ο τόπος διαμονής των συμμετεχόντων, καθώς και η σχέση τους με το προϊόν. Οι μάρκες και τα μοντέλα των οχημάτων που έχουν ήδη στην κατοχή τους, είναι επίσης εξαιρετικά σημαντικά. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά.

Σε καμία περίπτωση ο συμμετέχων δεν μπορεί να έχει οποιαδήποτε σχέση με το αντικείμενο της έρευνας. Η εταιρεία έρευνας αγοράς πρέπει να ελέγξει και να διασφαλίσει ότι έχουν τηρηθεί όλα αυτά τα κριτήρια. Αυτό σημαίνει ότι ούτε υπάλληλοι του Renault Group, ούτε ανταγωνιστές ή δημοσιογράφοι, μπορούν να επιλεγούν για να λάβουν μέρος σε tests σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία.

Επιπλέον, κανένα άτομο δεν μπορεί να λάβει μέρος σε μεγάλο αριθμό test. Οι εταιρείες έρευνας αγοράς πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι συμμετέχοντες είναι σε θέση να δίνουν αυθόρμητες και ανεπηρέαστες απαντήσεις. Οι συμμετέχοντες που έχουν σχετική εμπειρία και συχνά χαρακτηρίζονται ως «σχεδόν επαγγελματίες», απλά δεν αποτελούν μια πιθανή επιλογή. Παρεμπιπτόντως, οι «τυχεροί» πρέπει να υπογράψουν και ένα πολύ αυστηρό συμφωνητικό εμπιστευτικότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με την αύρα της F1 τα ηλεκτρικά Alpine
Δοκιμές στον αρκτικό κύκλο για το ηλεκτρικό SUV της Alpine
Όλα τα Renault και Dacia με LPG: Τώρα είναι η ώρα!