Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Kenichi Yamamoto: Έφυγε από τη ζωή ο «πατέρας» του περιστροφικού κινητήρα

Ελλάδα 2:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Kenichi Yamamoto: Έφυγε από τη ζωή ο «πατέρας» του περιστροφικού κινητήρα

ΝΕΑ

Kenichi Yamamoto: Έφυγε από τη ζωή ο «πατέρας» του περιστροφικού κινητήρα

ΝΕΑ

Ο Kenichi Yamamoto, μία από τις πιο διάσημες φυσιογνωμίες στον χώρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης, όντας  ο άνθρωπος που ανακάλυψε τον περιστροφικό κινητήρα της Mazda, άφησε την τελευταία του πνοή στην γενέτειρα πόλη του, σε ηλικία 95 ετών.

Advertisement
Advertisement

 

Του ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ

Advertisement
Advertisement

Γεννημένος στην Χιροσίμα το 1922, ο Yamamoto αποφοίτησε από το Βασιλικό Πολυτεχνείο του Τόκιο το 1944 και επέστρεψε λίγο μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, βρίσκοντας εντελώς κατεστραμμένο το πατρικό του σπίτι και την μικρότερη αδερφή του νεκρή. Για να βοηθήσει την οικογένειά του, αλλά και να ξεκινήσει από την αρχή τη ζωή του, άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία κατασκευής συστημάτων μετάδοσης και τρίτροχων φορτηγών οχημάτων, Toyo Kogyo, μία από τις ελάχιστες που είχαν επιβιώσει από τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων στην πόλη της Χιροσίμα.

1967_mazda_cosmo_sport_3-chariatis-530

Μόλις λίγα χρόνια μετά, ο Yamamoto ηγείται μίας ομάδας μηχανικών της Mazda, με το πρώτο αποτέλεσμα να έρχεται το 1967, με την παρουσίαση ενός από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας, το Cosmo Sport 110S. Τι συγκεκριμένο δίπορτο μοντέλο, το οποίο έκανε ιδιαίτερη αίσθηση με την ρηξικέλευθη σχεδίαση του στην οποία βασίστηκαν μεταγενέστερα coupe μοντέλα, φορούσε τον πρώτο περιστροφικό κινητήρα παραγωγής, που όπως υποστήριζαν οι άνθρωποι της Mazda ήταν ανθεκτικός και αξιόπιστος στην καθημερινή χρήση. Για την επιβεβαίωση των ισχυρισμών, το Cosmo Sport συμμετείχε το 1968 στο Marathon de la Route, τον αγώνα αντοχής στο Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας, όπου τερμάτισε στην τέταρτη θέση.

Advertisement

1967-mazda-cosmo-sport-50th-anniversary-chariatis-640

Καθώς οι περιστροφικοί κινητήρες αποτέλεσαν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία των μοντέλων της Mazda κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ’70, ο Yamamoto προήχθη στον  ρόλο του Υπεύθυνου R&D, ενώ το 1985 βρέθηκε στην κορυφή της ιεραρχίας, έχοντας τον τίτλο του Προέδρου. Υπό τις οδηγίες του, η Mazda σημείωσε επίσης και μία από τις σημαντικότερες νίκες στα motorsport, αυτή στον 24ωρο αγώνα του Λε Μαν, το 1991, ενώ ένα χρόνο μετά ο εμβληματικός Ιάπωνας αποσύρθηκε.

Advertisement