Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Καραμανλής: Μέσο πίεσης για την επόμενη κυβέρνηση οι αυξήσεις της Αττικής Οδού

Ελλάδα 2:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Καραμανλής: Μέσο πίεσης για την επόμενη κυβέρνηση οι αυξήσεις της Αττικής Οδού

ΝΕΑ

Καραμανλής: Μέσο πίεσης για την επόμενη κυβέρνηση οι αυξήσεις της Αττικής Οδού

ΝΕΑ

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής εκτιμά πως κατέρρευσαν οι διαπραγματευτικές ικανότητες της κυβέρνησης.

Advertisement
Advertisement

Την αναγκαιότητα υλοποίησης ενός βιώσιμου πλάνου για τα έργα υποδομών, βάσει ενός σχεδιασμού που θα χαρακτηρίζεται από μέτρο, συνέπεια και προγραμματισμό υπογράμμισε, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής από το βήμα του 3ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Αναφερόμενος στη «μονομερή», όπως την χαρακτήρισε, απόφαση της Αττικής Οδού για αύξηση των διοδίων τελών σε δύο φάσεις, τόνισε ότι αντίστοιχου τύπου ενέργειες δεν μπορούν να αξιοποιούνται σε μια τέτοια περίοδο ως μέσο πίεσης για την επόμενη κυβέρνηση.

Advertisement
Advertisement

Όπως ανέφερε, αντί για τις μειώσεις διοδίων τελών ως αντιστάθμισμα για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης, τις οποίες είχε προαναγγείλει η παρούσα η κυβέρνηση, «οι σχετικές διαπραγματεύσεις προφανώς κατέρρευσαν, αποδεικνύοντας σε όλους μας τις δεινές διαπραγματευτικές ικανότητες της σημερινής κυβέρνησης».

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη χρηματοδότηση νέων έργων.

Παρουσιάζοντας το σχέδιο της ΝΔ για τις υποδομές, το οποίο χαρακτήρισε μετρημένο και ορθολογικό, αναφέρθηκε στην ανάγκη εκπόνησης εθνικής στρατηγικής με ορίζοντα 15ετίας, στην οποία θα εντάσσονται έργα για τα οποία θα υπάρχουν μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας από ανεξάρτητους φορείς.

Advertisement

Όπως είπε ο κ. Καραμανλής, δέσμευση της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποτελεί ένα Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Φυσικών Πόρων και Ανάπτυξης Υποδομών με σοβαρό και τεκμηριωμένο σχεδιασμό, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα «καταστροφικών καθυστερήσεων», όπως υποστήριξε, φέρνοντας ως παράδειγμα το Πάτρα-Πύργος.

Ακόμη, υπογράμμισε ότι βασικές υποδομές της χώρας, όπως η Εγνατία Οδός, παραμένουν ασυντήρητες με σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητα και την ασφάλεια των πολιτών.

Advertisement

Όσο για τα χρηματοδοτικά εργαλεία, αναφέρθηκε στις λεγόμενες Προτάσεις Καινοτομίας, οι οποίες έχουν ήδη εφαρμοστεί σε χώρες τις ΕΕ. Υποδομή στην οποία, κατά τον κ. Καραμανλή, θα μπορούσε αυτό το εργαλείο να αξιοποιηθεί αποτελεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το οποίο και θα αντικατασταθεί από το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

«Αν δεν σκεφτούμε σήμερα έξυπνες ιδέες για την αξιοποίηση αυτού του χώρου στο παραλιακό μέτωπο του Ηρακλείου, θα ζήσουμε ως φάρσα όσα έχουμε ζήσει τόσο χρόνια στο Ελληνικό» είπε χαρακτηριστικά.