Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Και όμως: Τα ηλεκτρικά μπορούν να έχουν χειροκίνητα κιβώτια

Ελλάδα 1:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Και όμως: Τα ηλεκτρικά μπορούν να έχουν χειροκίνητα κιβώτια

ΝΕΑ

Και όμως: Τα ηλεκτρικά μπορούν να έχουν χειροκίνητα κιβώτια

ΝΕΑ

Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι θα ξεχάσουμε πολλά από όσα ξέραμε. Όμως η Lexus θέλει να κρατήσει κάτι με το οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές, τα χειροκίνητα κιβώτια.

Advertisement
Advertisement

Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνδυάστηκαν αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Και μάλιστα νέας γενιάς και σύλληψης αυτόματα κιβώτια, τα οποία εκμεταλλεύονται τα χαρακτηριστικά  λειτουργίας των ηλεκτροκινητήρων με την άμεση και αμείωτη απόδοση σε κάθε ταχύτητα.

Θεωρείται πλέον αυτονόητο ότι ένα ηλεκτρικό εφοδιάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο. Όμως δεν λείπουν κάποιες προσπάθειες που θέλουν να κρατήσουν ζωντανό το χειροκίνητο κιβώτιο και στη νέα εποχή, προσφέροντας την απόλαυση της οδήγησης και την αίσθηση της συμμετοχής, που όσο πάει και σβήνει από τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Ακόμα και μέσα στα εργοστάσια αυτοκινήτου γίνονται αρκετές συζητήσεις ανάμεσα στους μηχανικούς για το πως θα ήταν να μπορούσες να αλλάξεις σχέσεις σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στην Lexus αυτές οι συζητήσεις έχουν βρει ευήκοα ώτα με τον Επικεφαλής της Lexus Electrified να έχει μπει ήδη στη διαδικασία να σχεδιάζει ένα σύστημα μηχανικού κιβωτίου για τα μοντέλα της μάρκας.

Advertisement
Advertisement

Ο Takashi Watanabe αποκάλυψε πρόσφατα πως η Lexus δουλεύει εδώ και τρία χρόνια πάνω σε ένα τέτοιο σύστημα και μάλιστα η έρευνα δεν έγινε για εκπαιδευτικούς λόγους, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί σε μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα. Ήδη ένα πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης τοποθετήθηκε στο Lexus UX300e και οι πρώτες εικόνες δόθηκαν στη δημοσιότητα. Ιδιαίτερος είναι ο ήχος σε κάθε αλλαγή σχέσης και συνοδεύεται από τεχνητό ήχο κινητήρα.

Advertisement

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει τοποθετηθεί ένα στροφόμετρο το οποίο δεν συμβαδίζει φυσικά με τις στροφές του ηλεκτροκινητήρα, αλλά δίνει μια πιο φυσική αίσθηση στον οδηγό. Οι αλλαγές γίνονται με τον μοχλό και το πάτημα του συμπλέκτη, ενώ ιδιαίτερη είναι η ρύθμιση της μονάδας ελέγχου για να αλλάξει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Advertisement

Αρκετοί είναι οι κατασκευαστές που έχουν ασχοληθεί με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων σε ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο η Lexus δείχνει να βρίσκεται πιο μπροστά από όλους. Δεν αποκλείεται λοιπόν να είναι η πρώτη μάρκα που βγαίνει στην αγορά με ένα τέτοιο σύστημα.

Βίντεο από την πειραματική χρήση του συστήματος της Lexus.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid
Ποιες αλλαγές έχει το Lexus UX 300e;
Lexus LC 500 με αναβολικά από την Liberty Walk