Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΝΕΑ

Ισχυρά τα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών ποδηλάτων

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Ολοκλήρωση της ποδηλατικής διαδρομής στο τμήμα Γκάζι – Κηφισιά, με προϋπολογισμό 7 εκατ.  ευρώ.

«Η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει γρήγορα για δύο μεγάλους ποδηλατόδρομους στην Αθήνα», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, από την πλατεία Κοτζιά, κατά την έναρξη ποδηλατοδρομίας στον, υπό διαμόρφωση, «Μεγάλο Περίπατο», που διοργάνωσε ο Δήμος Αθηναίων, με αφορμή την Ημέρα Ποδηλάτου.

Ταυτόχρονα, ο υπουργός, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των πρωτοβουλιών της κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, προανήγγειλε την επιπλέον παροχή ισχυρών κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό ο κ. Χατζηδάκης, η κυβέρνηση αποφάσισε «την ολοκλήρωση της ποδηλατικής διαδρομής στο τμήμα Γκάζι – Κηφισιά, με προϋπολογισμό 7 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα, θα κατασκευαστεί άλλος ένας ποδηλατόδρομος, ένα έργο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, με αφετηρία από το σταθμό του μετρό της Κατεχάκη και ο οποίος μέσω Πολυτεχνειούπολης και Πανεπιστημιούπολης, θα καταλήγει στο σταθμό του μετρό στον Ευαγγελισμό».

«Το ποδήλατο είναι το πιο οικολογικό μέσο μετακινήσεων και γι’ αυτό η κυβέρνηση δεν μένει στα λόγια. Προχωράει μπροστά με έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ΥΠΕΝ και επεσήμανε ότι και τα δύο αυτά έργα θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Πράσινου Ταμείου.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, «Την Παρασκευή ο ίδιος ο πρωθυπουργός θα εξαγγείλει την πολιτική μας για την ηλεκτροκίνηση. Στην πολιτική αυτή περιλαμβάνεται ένα οικολογικό bonus για όσους αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα, το οποίο θα είναι πολύ ισχυρότερο για όσους αγοράσουν ηλεκτρικά ποδήλατα. Θέλουμε να κάνουμε επί της ουσίας ένα άνοιγμα στο ποδήλατο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Σήμερα, ημέρα του ποδηλάτου, η ελληνική τοπική αυτοδιοίκηση, δήμαρχοι από όλη την Αττική, αλλά και από όλη την Ελλάδα, συγκεντρωθήκαμε εδώ για μία κίνηση συμβολική: Μία ποδηλατοδρομία. Να δείξουμε ότι υπάρχει ένας άλλος τρόπος ζωής, ένας διαφορετικός, καλύτερος τρόπος ζωής. η δική μου ευχή και πεποίθηση είναι αυτή να είναι η τελευταία συμβολική κίνηση. Του χρόνου την ημέρα του ποδηλάτου να τη γιορτάσουμε όλοι μαζί εδώ στον Μεγάλο Περίπατο, σε μία διαδρομή που θα φθάνει τα 7 χλμ. Μία διαδρομή που θα απελευθερώσει 50 στρέμματα δημόσιου χώρου και θα αλλάξει την Αθήνα», δήλωσε, από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Παπαστεργίου, τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ «Το ποδήλατο είναι μέσο μετακίνησης και όχι μόνο μέσο αναψυχής. Η ΚΕΔΕ παίρνει πρωτοβουλίες να δώσουμε το χώρο που θέλουμε για τον πεζό και για το ποδήλατο και χάρη στις πρωτοβουλίες και του ΥΠΕΝ, μπορούμε να ελπίζουμε σε καλύτερες ημέρες για όλους μας, για να ξαναδούμε τις πόλεις όπως τις θέλουμε όπως τις ονειρευόμαστε, πόλεις ανθρώπινες, πόλεις για να ζεις».

Μετά τις δηλώσεις, δήμαρχοι από όλη την Ελλάδα, αλλά και μέλη της ποδηλατικής κοινότητας της Αθήνας έκαναν συμβολική ποδηλατοδρομία, ξεκινώντας από την πλατεία Κοτζιά και καταλήγοντας στο Ζάππειο.

Ποδηλατόδρομος1

Φάληρο – Γκάζι – Κηφισιά

Ο εν λόγω ποδηλατόδρομος ανήκει σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο διαδρομών ποδηλάτου, από τον Φαληρικό Όρμο έως και την Κηφισιά. Το έργο κρίνεται βασικής σημασίας για το λεκανοπέδιο Αττικής και αποτελεί μια από τις βασικές κατευθύνεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας που θεσμοθετήθηκε το 2014 και έχει μείνει ημιτελές αφού κατασκευάστηκε μόνο το νότιο τμήμα με μήκος διαδρομής 10 χλμ, δηλαδή το σκέλος «Φάληρο – Γκάζι».

Το Βόρειο Τμήμα «Γκάζι – Κηφισιά», του οποίου την ολοκλήρωση ανήγγειλε σήμερα ο κ. Χατζηδάκης, ενώ διαθέτει ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής – με τεύχη δημοπράτησης – έχει εξαγγελθεί πολλές φορές αλλά δεν εντάχθηκε σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Σήμερα, πλέον, ενταγμένο σε πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου με προϋπολογισμό 7.000.000€ βαίνει προς άμεση δημοπράτησή του με ολοκλήρωση -έκτοτε- σε 18-20 μήνες.

Ποδηλατόδρομος 2

Μετρό Κατεχάκη – Πολυτεχνειούπολη/Πανεπιστημιούπολη -Ευαγγελισμός

Αφορά σε διαδρομή μορφής «πετάλου» που ξεκινάει από τον σταθμό Μετρό Κατεχάκη και διατρέχει το Πάρκο Γουδή, την Πολυτεχνειούπολη, την Πανεπιστημιούπολη, το Πάρκο Ιλισίων και καταλήγει στο Σταθμό Μετρό Ευαγγελισμός. Το μήκος του ποδηλατοδρόμου είναι περίπου 10 χλμ., Με αυτόν τον σχεδιασμό αξιοποιείται και συνδέεται και ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος της Πολυτεχνειούπολης, μήκους περίπου 4 χλμ.

Και αυτός ο ποδηλατόδρομος αποτελεί έργο βασικής σημασίας για το λεκανοπέδιο Αττικής καθώς προβλέπεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας που θεσμοθετήθηκε το 2014. Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι πλέον ενταγμένο έργο σε Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου, με προϋπολογισμό 3.000.000€ και μετά τη δημοπράτησή του μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε 15 – 18 μήνες.

Διαβάστε επίσης:

Αποκάλυψη Νewsauto: είναι η ίδιοι είναι και είναι οτιδήποτε είναι απαραίτητο να διαμορφωθούν

Χωρίς δίπλωμα έμειναν 32 οδηγοί για… κόντρες!

«Ψάχνεται» όλη η αγορά για τα αυτοκίνητα «μαϊμού»

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto