Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κινεζικά vs κινεζικά VW

Ελλάδα 2:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κινεζικά vs κινεζικά VW

ΝΕΑ

Κινεζικά vs κινεζικά VW

ΝΕΑ

Παρά τις προσπάθειες της VW για ηλεκτρική κυριαρχία στην αγορά της Κίνας, τα προϊόντα της αν και εξαιρετικά, είναι πιο ακριβά από Κινέζους ανταγωνιστές…

Advertisement
Advertisement

Πολύ καλές είναι οι εμπορικές επιδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων της VW στην ευρωπαϊκή αγορά, με τα ID.3 και ΙD.4 να καταλαμβάνουν σημαντικό μερίδιο αγοράς.

Οι βλέψεις της εταιρείας από το Ίνγκολσταντ, ωστόσο, δεν περιορίζονται εντός των στενών ορίων της Γηραιάς Ηπείρου, μιας και έχουν γίνει ήδη όνειρα για «διεθνή καριέρα».

Και ως εκ τούτου, θα ήταν αδύνατο για τη μάρκα να μην έχει εστιάσει και στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, την πολυπληθή Κίνα.

Advertisement
Advertisement

Η παρουσία της στην ασιατική χώρα έχει εδραιωθεί ήδη μέσω της εμπορικής διάθεσης του ιδιαίτερα δημοφιλούς και στα μέρη μας ηλεκτρικού crossover ID.4.

Ο ανταγωνισμός, όμως, που καλείται να αντιμετωπίσει το μοντέλο είναι ιδιαίτερα μεγάλος, δεδομένου ότι στην τιμολογιακή κλίμακα όπου εντάσσεται υπάρχει αφθονία εγχώριων προτάσεων, που σε ορισμένες περιπτώσεις μοιάζουν πιο value for money από το ηλεκτρικό crossover.

Μην ξεχνάμε ότι το κινεζικό ID.4 κυκλοφορεί στις ΗΠΑ υπό τις ονομασίες ID.4 X και ID.4 Crozz, μιας και δεν κατασκευάζεται από τη VW αλλά από τις κινεζικές εταιρείες SAIC και FAW αντίστοιχα, στο πλαίσιο δύο διαφορετικών κοινοπραξιών που διατηρεί η μάρκα.

Advertisement

Και ως εκ τούτου, δεν πληροί τις ίδιες, υψηλές τεχνολογικές προδιαγραφές με την ευρωπαϊκή εκδοχή, η οποία είναι διαθέσιμη εδώ και αρκετούς μήνες στην Ελλάδα.

Για ποιο λόγο να επιλέξει ένας Κινέζος οδηγός το ID.4 X ή το ID.4 Crozz, εκταμιεύοντας 25.000 ευρώ, όταν υπάρχουν φθηνότερες εγχώριες προτάσεις; Πρόκειται για ένα ερώτημα που απασχολεί έντονα τις τελευταίες μέρες κάποια μεγάλα γερμανικά ΜME.

VW ID.4 Crozz

Advertisement

Τα τελευταία, παραθέτουν ως μέτρο σύγκρισης ένα μοντέλο υπό την ονομασία GAC Aion V Plus, με την τιμή της βασικής του έκδοσης να ανέρχεται σε 22.250 ευρώ. Με μήκος αμαξώματος κοντά στα 4,7 μέτρα, το Aion V Plus, τοποθετείται ανάμεσα στο ID.4 και το επίσης κινεζικό ID.6.

Οι διαστάσεις του και η τιμολογιακή του θέση, δεν είναι όμως τα μοναδικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του μοντέλου, έναντι του ID.4.

Το V Plus συνιστά ένα οικοσύστημα προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών με δύο μεγάλες κομψές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων (15,6”), με το τελευταίο να είναι συμβατό με δίκτυα 5G και μεταξύ άλλων προσφέρει υπηρεσίες video streaming.

Advertisement

Παράλληλα, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας (70, 80 και 95 kWh) εξασφαλίζει έως και 702 χλμ. αυτονομίας. Μάλιστα, οι συσσωρευτές του είναι τεχνολογίας γραφενίου και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του κατασκευαστή μπορούν να εφοδιαστούν με 200 χλμ. σε μόλις 5 λεπτά φόρτισης.

Και οι Κινέζοι δεν σταματούν εδώ. Όπως έχουν αναγγείλει, από το 2022 θα λανσάρουν μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 144,4 kWh για μια αυτονομία που θα σπάει το φράγμα των 1.000 χλμ.

Επιπροσθέτως, η υπεροχή του V Plus, έναντι των κινεζικών ID.4 σχετίζεται και με την παλέτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης. Όσοι επιλέξουν την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού του πρώτου θα παραλάβουν ένα αυτοκίνητο με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, με τρεις αισθητήρες LiDΑR, 12 αισθητήρες υπερήχων, 12 κάμερες κ.ο.κ.

Στο αντίπαλο στρατόπεδο, τα κινεζικά ID.4 δεν εφοδιάζονται με όλα τα κομφόρ που απολαμβάνουν οι Ευρωπαίοι πελάτες της μάρκας. Τα πλαστικά είναι περισσότερα, οι οθόνες μικρότερες και η δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης λιγότερο γενναιόδωρη.

Επί παραδείγματι, απουσιάζει το σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος, οι λειτουργίες over-the-air (OTA) αναβαθμίσεων δεν βρίσκονται σε τόσο προηγμένο στάδιο και η αυτονομία είναι δύσκολο να ισοφαρίσει αυτή του GAC Aion V Plus.

Πέρα από το αίσθημα κύρους και την αξιοπιστία που προσδίδει η υπογραφή της VW, τι άλλο θα μπορούσε να πείσει τον Κινέζο αγοραστή να επιλέξει τα εγχώριας παραγωγής ID.4 αντί του V Plus;

Πολλώ δε μάλλον όταν ο καταναλωτής βομβαρδίζεται από εντυπωσιακές διαφημίσεις προώθησης των εγχώριων προϊόντων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί η VW διακόπτει την παραγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων;
VW: Νέες προηγμένες τεχνολογίες για άνεση και ακρίβεια χειρισμού
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS vs VW Polo 1.0 TSI 95 PS