Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι η 914 η πιο παρεξηγημένη Porsche όλων των εποχών;

Ελλάδα 20:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Είναι η 914 η πιο παρεξηγημένη Porsche όλων των εποχών;

ΝΕΑ

Είναι η 914 η πιο παρεξηγημένη Porsche όλων των εποχών;

ΝΕΑ

Η ιστορία του μοντέλου που «χρεώθηκε» την απόφαση της Porsche να το αναπτύξει από κοινού με την πιο «ταπεινή» VW.

Advertisement
Advertisement

Αυτή, βέβαια, δεν θα ήταν μια καθόλου ψύχραιμη προσέγγιση του θέματος, εάν κάποιος (όπως οφείλει) αναλογιστεί τους άρρηκτους ιστορικούς δεσμούς, ανάμεσα στις δύο μάρκες.

Από τη δεκαετία του ’50, η Porsche είχε χαράξει τη λαμπρή πορεία της, ως κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων, ενώ η Volkswagen, απολάμβανε τους καρπούς της λαϊκής αποδοχής του Beetle ή ακόμα και του Transporter.

Λίγο μετά τα μέσα του ’60, δημιουργήθηκε, με διαφορετικές εμπορικές ανάγκες, μια κοινή ανάγκη στις δύο μάρκες, γεγονός που άνοιξε το δρόμο για μια κοινοπραξία. Από την μία πλευρά, η Porsche θέλησε να τοποθετήσει ένα μοντέλο, ακριβώς κάτω από την 911, στη γκάμα της. Πιο λιτό και πιο προσιτό.

Advertisement
Advertisement

Από την άλλη, η Volkswagen ήθελε να βρει τον κατάλληλο διάδοχο, για το Karmann Ghia Type 14, ένα κουπέ 2+2,  που βασιζόταν στο πλαίσιο του Type 1 Beetle και κάλυπτε τις διαθέσεις του πιο νεανικού και ενθουσιώδους κοινού της μάρκας.

Το σκληροπυρηνικό πρωτότυπο και η τελική συμφωνία

Το βασικό σχέδιο της συμφωνίας του 1066, ήταν η Porsche να αναπτύξει το αυτοκίνητο, ενώ η VW θα παρείχε φθηνά και αξιόπιστα εξαρτήματα (συμπεριλαμβανομένου ενός κινητήρα). Στη συνέχεια, η Karmann επρόκειτο να χειριστεί την κατασκευή σασί για να απελευθερώσει και τις δύο γραμμές συναρμολόγησης των αυτοκινητοβιομηχανιών και να μειώσει περαιτέρω το κόστος.

Advertisement

Το 1968, ο επικεφαλής ανάπτυξης της Porsche, Ferdinand Piech, παρουσίασε ένα πρωτότυπο της 914 που ξέφευγε αρκετά από τις ζητούμενες προδιαγραφές, θα άνοιγε όμως μελλοντικά το δρόμο για μια εξαιρετική αγωνιστική παρουσία του αυτοκινήτου.

Ο Piech είχε επιλέξει για το πρωτότυπο, έναν flateight κινητήρα 3,0 λίτρων, τοποθετημένο στο κέντρο του σπορ αυτοκινήτου. Κάτι τέτοιο θα ήταν ευθέως ανταγωνιστικό ακόμα και στην 911 και έτσι προκρίθηκαν πιο συμβατικές επιλογές.

Advertisement

Μετά από τρία χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, το 1969 δημιουργήθηκε μια νέα εταιρική οντότητα με την ονομασία VW-Porsche-Vertriebsgesellschaft (VW-Porsche Sales Company) και αρκετούς μήνες αργότερα, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, παρουσιάστηκε το μοντέλο με το όνομα 914.

Έξι χρόνια ήταν αρκετά

Από το ντεμπούτο της το 1969 (άρχισε να πωλείται στις αρχές του 1970, με τα λογότυπα VW-Porsche στην Ευρώπη και… χωρίς αυτά στις ΗΠΑ) έως το τέλος της παραγωγής το 1976, η 914 ήταν διαθέσιμη, είτε με κινητήρα VW, είτε με κινητήρα Porsche.

Advertisement

Αρχικά, ο βασικός κινητήρας για την 914/4 ήταν ο τετρακύλινδρος 1,7 λίτρων, που προέρχεται από το Beetle Type 4 με ισχύ 79 ίππων, σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Το 1974, αντικαταστάθηκε από έναν αναβαθμισμένο 1,8 λίτρων που απέδιδε 84 ίππους.

Η κορυφαία έκδοση 914/6 συναρμολογημένη από την Porsche, τροφοδοτείτο από έναν flat-six 2,0 λίτρων με ισχύ 109 ίππων. Συνδυαζόταν με χειροκίνητο πέντε σχέσεων ή με Sportomatic τεσσάρων ταχυτήτων, το ημιαυτόματο χωρίς συμπλέκτη της εταιρείας από την Στουτγάρδη.

Μπορεί αυτά τα νούμερα να μην σας φαίνονται εντυπωσιακά, αλλά για ένα roadster με οροφή targa, που ζύγιζε λιγότερο από έναν τόνο, ήταν αρκούντως επαρκή. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ερχόταν σε περίπου 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχονταν στα 207 χλμ./ώρα.

Σήμερα, η 914 αποτελεί ξανά αντικείμενο πόθου για αρκετούς συλλέκτες. Η βασική 914/4 κοστίζει περίπου 25.000 δολάρια, ενώ η κορυφαία 914/6 στα μεγάλα μπλοκ δημοπρασιών, κοστολογείται πάνω από 100.000 δολάρια.