Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο και βαρύ τρέϊλερ. Γίνεται;

  • newsautoteam

Όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατίθενται πλέον με κοτσαδόρους για να ρυμουλκούν σχεδόν ότι τραβάει η όρεξη του ιδιοκτήτη τους, ειδικά τώρα που έχουν και τα χαρακτηριστικά να τους το επιτρέπουν.

Όσο περνάει ο καιρός, τόσο καλύτερα είναι τα δεδομένα που παίρνουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι για τις ικανότητες ρυμούλκησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, είχαν ένα σοβαρό έλλειμμα σε ότι είχε να κάνει με την ικανότητά τους για ρυμούλκηση. Προφανώς, όσο περνάει ο καιρός και οι κατασκευαστές αναγνωρίζουν κι άλλες προοπτικές στη χρήση των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις μεγάλες μπαταρίες και τις ανάλογες αυτονομίες, έρχεται και η ώρα να δώσουν λύσεις σε όσους θέλουν να έχουν κοντά τους στις διαδρομές τους, το τροχόσπιτο ή το σκάφος τους.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ακούμε όλο και περισσότερους κατασκευαστές στις παρουσιάσεις των νέων τους μοντέλων, να δίνουν στοιχεία για το βάρος του ρυμουλκούμενου που μπορεί να τραβήξει το όχημά τους, πέραν των τυπικών που έχουν να κάνουν με την απόδοση ισχύος, τη χωρητικότητα της μπαταρίας και την αυτονομία.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των αυτοκινήτων που εμφανίζουν ένα μέτριο νούμερο ως μέγιστο επιτρεπόμενο για ρυμουλκούμενο. Τέτοια είναι τα Ford Mustang Mach-E, Mercedes EQS, καθώς και η BMW iX3, τα οποία όλα προσφέρουν ένα όριο που δεν δικαιολογείται εν πρώτοις από τις διαστάσεις αλλά και τη δυναμική των κινητήρων τους. Βλέπετε, με τα 750 κιλά που εμφανίζουν ως όριο, οι επιλογές για ρυμούλκηση είναι περιορισμένες και προφανώς δυσανάλογες σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου.

Σε πολλές περιπτώσεις, πρέπει να πούμε πως ο περιορισμός στο βάρος του ρυμουλκούμενου, τίθεται από τον κατασκευαστή για να μην διακινδυνεύει την καλή υγεία της μπαταρίας, που ένα μεγάλο έξτρα βάρος να «σέρνεται» πίσω από το έτσι και αλλιώς βαρύ αμάξωμα του εκάστοτε ηλεκτρικού μοντέλου, προμηνύει ταχύτερη φθορά για τη μπαταρία. Σίγουρα δε, περιορίζει σημαντικά και την αυτονομία του αυτοκινήτου. Τον τελευταίο καιρό όμως, παρατηρούμε και τη διάθεση από πολλούς κατασκευαστές, να προσφέρουν μεγάλα νούμερα σε ότι έχει να κάνει με το βάρος του ρυμουλκούμενου.

Θεωρώντας πως το κυριότερο στοιχείο προσδιορισμού της ικανότητας έλξης του κάθε αυτοκινήτου είναι η διαχείριση της ενέργειας, μπορούμε με σχετική ασφάλεια να θεωρήσουμε πως είναι θέμα προγραμματισμού της κεντρικής μονάδας (πιθανότατα και ύπαρξης του σχετικού προγράμματος οδήγησης) που σε κάποιες περιπτώσεις κάνει τη διαφορά. Για παράδειγμα, η νέα BMW iX επιτρέπεται να έλκει ρυμουλκούμενο 2,5 τόνων, κάτι που σημαίνει πως το ταξίδι με ένα πλήρως εξοπλισμένο τροχόσπιτο είναι μέσα στο φάκελο των δυνατοτήτων της.

Αξίζει να πούμε πως μέχρι πρόσφατα, μόνο η Tesla είχε πρόταση για ρυμούλκηση βάρους άνω των 2,0 τόνων (Model X) ενώ πλέον έχουμε άλλα εννέα μοντέλα που προσφέρουν δυνατότητα έλξης από 1,6 έως 1,8 τόνους. Το Hyundai Ioniq 5 και το Kia EV6 στις εκδόσεις τους με τις μεγαλύτερες διαθέσιμες μπαταρίες, μαζί με την BMW i4 και το Tesla Model Y, είναι μέσα σε αυτή τη λίστα με δυνατότητα ρυμούλκησης 1.600 κιλών. Αντίστοιχα, τα Audi E-Tron (και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος), Mercedes EQA 4Matic και EQC αλλά και τα Volvo XC40 και C40, εμφανίζουν δυνατότητα έλξης 1.800 κιλών που αν μη τι άλλο, είναι ένα στοιχείο που εξασφαλίζει την ικανότητα να πάρει μαζί του κανείς σκάφος για τις διακοπές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: BMW iX M60
Δοκιμή: Tesla Model Y AWD (Long Range)
Επίσημο: Αυτό είναι το Hyundai Ioniq 6

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto