Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΝΕΑ

Ηλεκτρικά vs συμβατικά: Ποια έχουν φθηνότερη συντήρηση;

  • newsautoteam

Είναι στην πραγματικότητα φθηνότερη η συντήρηση ενός ηλεκτρικού συγκριτικά με αυτή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης ή diesel;

Όλο και πιο δυναμική είναι η διείσδυση της ηλεκτρικής ενέργειας στην αυτοκινητική ζωή, με τους τιμοκαταλόγους των εταιρειών να εμπλουτίζονται συνεχώς από σχετικής τεχνολογίας μοντέλα. Πολλοί, βέβαια, εναντιώνονται στη βίαιη μετάβαση στο νέο καθεστώς, εστιάζοντας στις τσιμπημένες (προς το παρόν) τιμές τους, αλλά και στο περιορισμένο δίκτυο υποδομών φόρτισης.

Από την άλλη, οι οπαδοί της ηλεκτρικής κινητικότητας αντιπαραβάλλουν το οικολογικό πρόσημο της νέας τεχνολογίας, το χαμηλό κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και τις μικρότερες απαιτήσεις για service, λόγω της απλούστερης δομής των ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι απαρτίζονται από πολύ λιγότερα εξαρτήματα. Είναι, όμως, πράγματι, φθηνότερο το service στα ηλεκτρικά;

Στο συγκεκριμένο ερώτημα δίνει απάντηση έρευνα της εταιρείας We Predict, μετά τη συλλογή δεδομένων από περισσότερα από 13 εκ. οχήματα, που στο σύνολό τους αφορούσαν 400 διαφορετικά μοντέλα. Παράλληλα, όλα τα συμπεράσματα εξήχθησαν μετά τη διενέργεια 65.000.000 service, όπου τα ανταλλακτικά κόστισαν 7,7 δισ. δολάρια και το εργατικό κόστος ανήλθε σε 9,5 δισ.  

Σημειώνεται ότι κατά την ανάλυση των στοιχείων ελήφθησαν υπόψη –μεταξύ άλλων- τα έξοδα συντήρησης, οι εκτός προγράμματος επισκευές, οι εγγυήσεις, οι ανακλήσεις, οι διαγνωστικοί έλεγχοι, οι καμπάνιες service και οι αναβαθμίσεις λογισμικού.

Η έρευνα, λοιπόν, συμπεραίνει ότι κατά το πρώτο έτος κατοχής ενός ηλεκτρικού κοστίζει πιο ακριβά σε σχέση με ένα συμβατικό. Ειδικότερα, το πρώτο τρίμηνο, το μέσο κόστος για τη συντήρηση ενός μηδενικών ρύπων αυτοκινήτου ανέρχεται σε 123 δολάρια (106 ευρώ), ενώ για τον πρώτο χρόνο απαιτούνται 306 δολάρια (264 ευρώ). Από την άλλη, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου βενζίνης ή diesel δεν θα χρειαστεί περισσότερα από 53 (46 ευρώ) και 189 δολάρια (163 ευρώ) αντίστοιχα.

volvo-service-f1000x600

Στον αντίποδα, με το πέρασμα του χρόνου, ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού βγαίνει κερδισμένος, καθώς κατά τα τρία πρώτα χρόνια θα πληρώσει περίπου 514 δολάρια (444 ευρώ), δηλαδή 235 (203 ευρώ) λιγότερα από τον ιδιοκτήτη συμβατικού (749 δολάρια/ 647 ευρώ).

Σύμφωνα με την έρευνα, αυτή η διαφορά οφείλεται κυρίως στο μικρότερο κόστος συντήρησης, δεδομένου ότι κατά τους πρώτους 36 μήνες, ένα ηλεκτρικό θα απαιτήσει μόλις 77 δολάρια (66 ευρώ) για τη συντήρησή του, όταν ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα 228 δολάρια (197 ευρώ).

Τα στοιχεία, επίσης, καταδεικνύουν ότι τα κόστη συντήρησης γνωρίζουν σημαντική άνοδο. Συγκεκριμένα, για ένα αυτοκίνητο του 2018, οι κατασκευαστές χρεώνουν περίπου 731 δολάρια (632 ευρώ) για τα πρώτα τρία χρόνια, 11% περισσότερα δηλαδή από  ότι για ένα μοντέλο του 2017.

Επιπροσθέτως, συμπεραίνεται ότι τα τελευταία χρόνια, το κόστος για τις επισκευές έχει αυξηθεί κατά 4%, και για τις καμπάνιες service κατά 35%.

«Προς το παρόν, το μέσο εργατικό κόστος για ένα ηλεκτρικό μπορεί να είναι δύο ή τρεις φορές υψηλότερο από ότι σε ένα συμβατικό, δεδομένου ότι απαιτεί περισσότερο χρόνο να διαγνώσουν το πρόβλημα και να το λύσουν», αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της “We Predict”, James Davies,  μιλώντας στο Auto News.

«Μόλις, όμως, οι τεχνικοί των κατασκευαστών λύσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα και διοχετεύσουν τη γνώση τους σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο μηχανικών, περιμένουμε σημαντική μείωση του κόστους εργασίας», συμπληρώνει.

volvo-service-d1000x600

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα (τιμές)
Είναι τα ηλεκτρικά η ιδανική λύση; Η Toyota συμφωνεί;
Σοκ: Χιλιάδες ηλεκτρικά ποδήλατα δεν θα έχουν που να κινηθούν

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto