Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Toyota Celica κλείνει τα 50

Ελλάδα 13:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Toyota Celica κλείνει τα 50

ΝΕΑ

Η Toyota Celica κλείνει τα 50

ΝΕΑ

Παρά την μακρόχρονη απουσία της από το προσκήνιο η Toyota Celica που φέτος γιορτάζει τα 50α της γενέθλια παραμένει ένα από τα ηχηρά ονόματα του ιάπωνα κατασκευαστή.

Advertisement
Advertisement

Έχουν περάσει δεκατέσσερα χρόνια από την στιγμή που η τελευταία Celica έβδομης γενιάς βγήκε από την γραμμή παραγωγής. Στο διάστημα μέχρι σήμερα κυκλοφόρησαν αρκετές φήμες που μιλούσαν για την αναβίωση του μοντέλου στη μορφή που το γνωρίζουμε ως ένα προσιτό σπορ κουπέ ενώ δεν έλειψαν και αυτές που μιλούσαν για ένα σπορτίφ crossover.

Αν και τίποτα από αυτά δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα το όνομα Celica παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά στην ιστορία της Toyota καθώς συνδέεται με σημαντικές εμπορικές αλλά και αγωνιστικές επιτυχίες. Η ιστορία της ξεκινά το 1970 με την πρώτη Celica TA22 η οποία εκτός από το κουπέ αμάξωμα είχε και την κλασική σπορ διάταξη με κινητήρα εμπρός και κίνηση πίσω. Μια από τις πιο διάσημες εκδοχές της ήταν η GT με προηγμένο για την εποχή δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα 1.6 με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής η οποία ξεκίνησε και την γεμάτη επιτυχίες αγωνιστική πορεία του μοντέλου. Η δεύτερη γενιά με τον κωδικό TA40 που παρουσιάστηκε το 1977 είχε μεγαλύτερες διαστάσεις και παραγόταν σε δύο τύπους αμαξώματος ως κλασικό κουπέ και λιφτμπακ διατηρώντας την ίδια μηχανολογική λογική.

toyota-celica-50

Advertisement
Advertisement

Η τρίτη γενιά της Celica με την κωδική ονομασία TA60 ήταν η πρώτη που υιοθέτησε τα αναδιπλούμενα φώτα και εκτός από τις εκδόσεις κουπέ και λίφτμπακ προσφερόταν και σαν κάμπριο. Οι πιο δημοφιλείς εκδόσεις ήταν αυτές με τους δεκαεξαβάλβιδους 1.600άρηδες κινητήρες ενώ κορυφαία μορφή της ήταν η Celica Supra με εξακύλινδρο κινητήρα η οποία στη συνέχεια δημιούργησε την δική της σειρά των θρυλικών Supra. Η διασημότερη Celica είναι μάλλον η TA160 που παρουσιάστηκε το 1985. Έφερε μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν καθώς πλέον η κίνηση μεταφέρθηκε από τους πίσω στους εμπρός τροχούς όμως παράλληλα παρουσιάστηκε και τετρακίνητη έκδοση με δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα η οποία και σύνδεσε το όνομά της με μεγάλες επιτυχίες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Αυτές συνεχίστηκαν και με την επόμενη γενιά την TA180 που παρουσιάστηκε το 1989 και με την οποία η Toyota κατέκτησε δύο τίτλους κατασκευαστών και τρείς τίτλου οδηγών μεταξύ του 1992 και 1994.

toyota-celica-50

Η αγωνιστική πορεία συνεχίστηκε και με την επόμενη TA200 του 1993 η οποία μετά από πολλά χρόνια απομάκρυνε από την αισθητική φιλοσοφία της τα αναδιπλούμενα φώτα ενώ πλέον ο βασικός κινητήρας ανέβηκε από τα 1.6 στα 1.8 λίτρα. Η έβδομη και τελευταία γενιά της Celica, η ΤΑ230 είχε αποκλειστικά κουπέ αμάξωμα και ήταν επίσης αποκλειστικά μπροσθιοκίνητη με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτή η έκδοση ήταν και το κύκνειο άσμα του δημοφιλούς μοντέλου που όλοι οι φίλοι της Toyota ευελπιστούν πως κάποια στιγμή θα επιστρέψει κοντά μας.

Advertisement

toyota-celica-50

Διαβάστε επίσης

Advertisement

Συνεργασία Toyota-Panasonic για μπαταρίες υβριδικών

Ξεπούλησε σε λιγότερο από 6 μέρες το Toyota GR Yaris

Το Toyota Starlet επιστρέφει

Advertisement