Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Η τεχνολογία ενός αυτοκινήτου CNG εκ των έσω!

  • Panos Seitanidis

Είναι οικολογικό και λειτουργεί με ένα καύσιμο που είναι λιγότερο δαπανηρό αλλά αξίσου ασφαλές με τη βενζίνη ή το diesel. Γνωρίζουμε όμως πραγματικά πως λειτουργεί ένα αυτοκίνητο με φυσικό άεριο;

Δύο τεχνικοί της Seat, οι ειδικευμένοι στο συμπιεσμένο φυσικό άεριο (CNG) έρχονται να σας λύσουν όλες τις απορίες, εξηγώντας πώς λειτουργεί ένα τέτοιο όχημα. Ο CNG Product Manager της ισπανικής μάρκας Andrew Shepherd και ο διευθυντής βιώσιμης κινητικότητας Antonio Calvo.

Δύο στόμια πλήρωσης καυσίμων πίσω από την ίδια θύρα τροφοδοσίας
Ο Antonio Calvo, εξηγεί: «Ο ανεφοδιασμός είναι ίδιος όπως σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Το στόμιο πλήρωσης είναι στην ίδια θέση και χρειάζεται τον ίδιο χρόνο για το γέμισμα. Και δεδομένου ότι ο ανεφοδιασμός γίνεται με φυσικό άεριο, δεν μυρίζει, ούτε στάζει τίποτα».

SEAT-cng-tanks640

Αεροστεγείς δεξαμενές
Βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, εκεί όπου συνήθως υπάρχει ο εφεδρικός τροχός και είναι κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλής αντοχής με αντιδιαβρωτική επεξεργασία. Ένα σετ από ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες ασφαλείας σφραγίζουν το αέριο στο εσωτερικό και ανοίγουν μόνο όταν ανάβει η ανάφλεξη. Η κατάσταση τους πιστοποιείται κάθε 4 χρόνια και τα εξαρτήματα έχουν δοκιμαστεί κάτω από ακραίες συνθήκες. «Οι δεξαμενές βρίσκονται σε πίεση 200 bars, αλλά αντέχουν περισσότερο από το διπλάσιο, ώστε η ασφάλεια να είναι απολύτως εγγυημένη», τονίζει σχετικά ο Calvo.

SEAT-cng-tank640

Δύο τύποι καυσίμων και ένας μόνο κινητήρας
Τα αυτοκίνητα CNG είναι εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας κινητήρα εσωτερικής καύσης, που λειτουργεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή βενζίνη. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται πότε πραγματοποιείται η αλλαγή αυτή, καθώς η απόδοση του κινητήρα είναι ακριβώς η ίδια και με τους δύο τύπους καυσίμου. «Ο κινητήρας διαθέτει πολλά ειδικά ενισχυμένα εξαρτήματα για την καύση του φυσικού αερίου. Συμμορφώνεται με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές και η επικέτα ECO της Γενικής Διεύθυνσης Κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο το αποδεικνύει», εξηγεί ο Shepherd.

seat-cng-infographic640tall

Έλεγχοι ασφαλείας
Τα οχήματα CNG συμμορφώνονται με τα πιο αυστηρά πρότυπα του κλάδου. Κατά τη διάρκεια του σταδίου ανάπτυξης, υποβάλλονται σε μία σειρά αυστηρών δοκιμών, συμπεριλαμβανομένων δοκιμών σύγκρουσης προκειμένου να εξασφαλιαστεί ότι παραμένουν απόλυτα ασφαλή. «Στην ακραία περίπτωση υψηλών θερμοκρασιών που προκαλούνται από πυρκαγιά, το αέριο μπορεί να απελευθερωθεί ελεγχόμενα χάρη στις θερμικές ασφάλειες που βρίσκονται σε κάθε δεξαμενή, αποτρέποντας έτσι τη δημιουργία υπερβολικής πίεσης», λέει ο Andrew.

SEAT-cng-leon640

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και προσαρμοσμένη πίεση
Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται στις δεξαμενές σε περίπου πίεση 200 bar, αλλά εισάγεται στο κινητήρα με πίεση που δεν υπερβαίνει τα 10 bar. Ένας ρυθμιστής πίεσης δύο σταδιών που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα μειώνει την πίεση και διασφαλίζει τη βέλτιστη παροχή αερίου ενώ η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα παρακολουθεί συνεχώς αυτόν τον ηλεκτρονικό ρυθμιστή.

Ένας δείκτης δείχνει το είδος καυσίμου που χρησιμοποιείται
Η αίσθηση στο τιμόνι είναι ίδια είτε το όχημα κινείται με φυσικό αέριο είτε με βενζίνη, οπότε ο μόνος τρόπος που ο οδηγός μπορεί να καταλάβει αυτή τη διαφορά είναι να κοιτάξει την ένδειξη καυσίμου στον πίνακα οργάνων. Όταν είναι ενεργοποιημένη σημαίνει ότι το αυτοκίνητο λειτουργεί με φυσικό αέριο ενώ όταν είναι εκτός λειτουργίας σημαίνει ότι βρίσκεται σε λειτουργία βενζίνης. Δύο επιπλέον δείκτες εμφανίζουν την ποσότητα κάθε τύπου καυσίμου ενώ ο υπολογιστής ταξιδίου παρέχει πληροφορίες όπως η κατανάλωση και το εύρος που απομένει.

SEAT-cng-cluster640

Τα αυτοκίνητα CNG είναι ακριβώς όπως όλα τα άλλα
Ο Andrew Shepherd εξηγεί: «Τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και πιστοποιούνται σύμφωνα με τα υψηλότερα ποιοτικά πρότυπα της βιομηχανίας». Ο Calvo συμπληρώνει: «Δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στη κατασκευή ούτε στην οδήγηση. Θα ήθελα να πω πως δεν υπάρχει απολύτως τίποτα ασυνήθιστο για ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με CNG και πως είναι εξίσου ασφαλές και αξιόπιστο με όλα τα υπόλοιπα».

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Δημοφιλή στο Protothema.gr