Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Η συνεργασία με την Rimac δεν είναι η πρώτη για την Bugatti

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Η Bugatti συνεργάστηκε με την Duesenberg για να φτιάξει ένα… υπερκινητήρα 100 χρόνια πριν συνεργαστεί με τη Rimac. Θέλετε αποδείξεις; Δείτε τον κινητήρα King-Bugatti U-16.

Ένα μοτέρ για αεροπλάνα, που ήταν εξίσου γοητευτικό στην εποχή του όσο είναι ο «W16» με το τετραπλό turbo των Veyron και Chiron σήμερα.

 

Ένας από τους πρώτους λάτρεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Ettore Bugatti, δημιούργησε νεωτεριστικά οχήματα και κινητήρες υψηλών επιδόσεων από τις αρχές έως τα μέσα της δεκαετίας του 1910.

Με τον πόλεμο να πλησιάζει σε όλη την Ευρώπη, ήθελε να πουλήσει τις δημιουργίες του ακόμη και εκτός της γηραιάς ηπείρου. Έτσι ξεκίνησε να κάνει τροποποιήσεις σε έναν κινητήρα straight-8 που είχε κατασκευάσει για χρήση στο δρόμο.

Ο Bugatti αποφάσισε τελικά να συγχωνεύσει δύο κινητήρες για να δημιουργήσει ένα τεράστιο μοτέρ κατάλληλο για χρήση σε στρατιωτικά αεροσκάφη. Το αποτέλεσμα ήταν ένας 16-κύλινδρος υδρόψυκτος «U-16». Σε αυτόν τον νέο κινητήρα δόθηκε η ονομασία «U» επειδή και οι δύο πλευρές κυλίνδρων συνδέονταν, έξω από το μπλοκ του κινητήρα αντί να βρίσκονται υπό γωνία όπως οι περισσότεροι παραδοσιακοί κινητήρες «V».

Οι δύο πλευρές των κυλίνδρων ελέγχονταν μέσω ενός κοινού χυτού (από αλουμίνιο) στροφαλοθάλαμου. Κάθε συστοιχία οκτώ κυλίνδρων αποτελούνταν από δύο τετρακύλινδρα μπλοκ από χυτοσίδηρο που συγχωνεύτηκαν για να σχηματίσουν μια στιβαρή μονάδα ισχύος.

Ο κινητήρας που προοριζόταν να χωρέσει σε πρωτόγονα πολεμικά αεροσκάφη, σχεδιάστηκε με την ικανότητα να τοποθετηθεί μια κάννη όπλου 37 mm μέσα στον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα.

Το U-16 χρησιμοποίησε επίσης ένα πρωτόγονο σύστημα λαδιού ξηρού κάρτερ. Η Bugatti εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τέτοια συστήματα σε πιο προηγμένες τεχνολογικά μορφές του hypercar Chiron .

Με κυβισμό 24.300 κ.εκ., ο κινητήρας U-16 ήταν τρεις φορές μεγαλύτερος από τον οκτώ λίτρων W16 που βρίσκεται στη σύγχρονη Chiron. Όταν μαθαίνετε ότι το U-16 είχε ισχύ 500 ίππων (μόνο) στις 2.000 σ.α.λ. σε σύγκριση με τους 1.500 περίπου στην Chiron, δείχνει πόσο μακριά έχει φτάσει η μηχανική εσωτερικής καύσης σε 100 χρόνια.

Με τον κινητήρα του ολοκληρωμένο, ο Ettore Bugatti κάλεσε τα μέλη των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ, που μόλις είχαν «μπει» στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, να έρθουν και να δουν τις δοκιμές του νέου μοτέρ.

Μάλιστα ενώ υποβαλλόταν σε τεστ αντοχής 50 ωρών, ένας αξιωματικός του αμερικανικού στρατού πήγε κοντά στον έλικα και… σκοτώθηκε. Έτσι έγινε ο πρώτος Αμερικανός, που πέθανε στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Μόλις τελείωσαν οι εχθροπραξίες, ο στρατός ανέθεσε στον Αμερικανό επιχειρηματία Charles Brady King να κάνει βελτιώσεις στο σχέδιο της Bugatti.

Ο Ettore Bugatti, αρχικά διαμαρτυρήθηκε αλλά τελικά αποδέχτηκε, τις παρατηρήσεις των Αμερικανών. Αυτή η συνεργασία είχε ως αποτέλεσμα το μοτέρ King-Bugatti U-16.

Μια «Αποστολή Bugatti» ταξίδεψε από το Μπορντό για τις ΗΠΑ για να επιβλέπει την παραγωγή του κινητήρα στην Duesenberg Motor Corporation στην πόλη Ελίζαμπεθ του Νιου Τζέρσεϊ, όπου σχεδίαζαν να κατασκευαστούν οι κινητήρες.

Δυστυχώς, δεν είναι κάθε στρατιωτικό έργο εύκολα πραγματοποιήσιμο και ο κινητήρας King-Bugatti δεν προχώρησε πέρα από το στάδιο των δοκιμών. Τοποθετήθηκε σε λίγα αεροσκάφη και ακόμη λιγότερα πέταξαν.

Ήταν μια εμπειρία που, αν και δεν ήταν επιτυχημένη από μόνη της, έδωσε στον κ. Bugatti την επιχειρηματική εμπειρία που χρειαζόταν για να κατασκευάσει καλύτερα και πιο επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Σήμερα, μπορείτε να δείτε έναν από τους 40 περίπου King-Bugatti U-16 κινητήρες που εκτίθενται στο Εθνικό Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών στην πόλη Ντέιτον του Οχάιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η πανάκριβη Bugatti Centodieci στην αεροδυναμική σήραγγα (video)
H συντήρηση της Bugatti Chiron Pur Sport τρομάζει και κροίσους
Βιαστείτε! Έχουν μείνει λιγότερες από 40 Bugatti Chiron!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto