Η Porsche εκσυγχρονίζει την λειτουργία των turbo
ΝΕΑΗ Porsche εκσυγχρονίζει την λειτουργία των turbo
ΝΕΑMε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που έχει καταθέσει η γερμανική εταιρία παρέχει ηλεκτρική υποβοήθηση στην λειτουργία των turbo για καλύτερη και πιο άμεση απόκριση.
Η χρήση υπερσυμπίεσης στους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι κάτι πάρα πολύ παλιό, και μάλιστα με αρκετές εκδοχές. Όμως η υιοθέτηση όλο και περισσότερο ηλεκτρικών συστημάτων στα αυτοκίνητα, φαίνεται ότι θα αλλάξει τα δεδομένα και σε αυτόν τον τομέα.
WHAT CAR
Η Porsche έχει καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις αρμόδιες αρχές της Γερμανίας και των ΗΠΑ. Σε αυτό το σκίτσο, η Porsche δείχνει έναν νέο τρόπο τροφοδοσίας του τούρμπο με ηλεκτρική ενέργεια η οποία παράγεται από τα καυσαέρια.
Αντίστοιχο σύστημα έχει και η Audi, μόνο που εκεί η παροχή ενέργειας γίνεται μέσω ενός ενσωματωμένου δικτύου των 48V με την δική του μονάδα αποθήκευσης ισχύος η οποία παίρνει ρεύμα από την γεννήτρια εκκίνησης.
Η Mercedes AMG χρησιμοποιεί επίσης το δίκτυο 48 volt για να υποβοηθήσει την λειτουργία του turbo με έναν ηλεκτροκινητήρα 6 kW μεταξύ της τουρμπίνας και του συμπιεστή του φορτιστή.
Στο νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Porsche, από την άλλη πλευρά, οι τουρμπίνες που είναι τοποθετημένες στην εξάτμιση προορίζονται να κινήσουν μια γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της παράγει την ηλεκτρική ενέργεια για τον συμπιεστή.
Στο σκίτσο βλέπουμε έναν V6 κινητήρα, όπου μία τουρμπίνα είναι εγκατεστημένη σε κάθε μία από τις δύο γραμμές εξαγωγής των αερίων. Και οι δύο συνδέονται με την γεννήτρια μέσω ενός άξονα. Μετά τις τουρμπίνες, τα καυσαέρια ενώνονται ξανά και οδεύουν προς την εξάτμιση.
Με αυτή τη μορφή υπερτροφοδότησης, υπάρχουν τα πλεονεκτήματα πολλών μικρότερων υπερσυμπιεστών και ενός μονού μεγάλου υπερσυμπιεστή, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται κάθε φορά η βέλτιστη υπερφόρτιση ανεξαρτήτως φορτίου και σε κάθε ταχύτητα. Παράλληλα ο ηλεκτροκίνητος φορτιστής μπορεί να ελεγχθεί με ακρίβεια ενώ η γεννήτρια μπορεί να λειτουργεί στο βέλτιστο σημείο απόδοσής της.
Προς το παρόν δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν και πότε η Porsche θα εφαρμόσει αυτή την τεχνολογία σε μοντέλο παραγωγής. Πάντως ο κινητήρας V6 που υπάρχει στο σχέδιο ταιριάζει γάνται σε μοντέλα όπως η Panamera ή η Macan.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Porsche Cayenne: Νέα Platinum Edition
Porsche: Πούλησε πάνω από 300.000 αυτοκίνητα πέρυσι
Facelift εν όψει για την Porsche 911