ΝΕΑ

Η μετάλλαξη Δέλτα «σκοτώνει» τις Εκθέσεις Αυτοκινήτου

Ελλάδα 4:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η μετάλλαξη Δέλτα «σκοτώνει» τις Εκθέσεις Αυτοκινήτου

ΝΕΑ

Η μετάλλαξη Δέλτα «σκοτώνει» τις Εκθέσεις Αυτοκινήτου

ΝΕΑ

Το μεταλλαγμένο στέλεχος ενδέχεται να προκαλέσει ένα τέταρτο κύμα πανδημίας, κάτι που θα φρέναρε τα επερχόμενα, μεγάλα αυτοκινητικά ραντεβού  – Ψάχνουν για ανοιχτούς χώρους οι διοργανωτές για να σώσουν ό,τι σώζεται…

Advertisement
Advertisement

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι επιστήμονες, μετά τις εξάρσεις που έχουν καταγραφεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και οφείλονται στη μετάλλαξη Δέλτα – γνωστή και ως ινδική.

Το νέο στέλεχος έχει αυξημένη μεταδοτικότητα και ήδη καιροφυλαχτεί σε Βρετανία και ΗΠΑ, πλήττει την Πορτογαλία και προκαλεί έντονη ανησυχία σε Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία και Ελλάδα. Τρόμο προκαλούν και τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) πως το στέλεχος ενδέχεται να κυριαρχήσει στο τέλος του Αυγούστου και θα συνδέεται με το 90% των συνολικών κρουσμάτων στην ΕΕ.

Οι επιδημιολόγοι έχουν σημάνει συναγερμό και αναφέρουν πως το μοναδικό μέσο για την αναχαίτιση της πανδημίας και του εν λόγω στελέχους είναι το εμβόλιο και η επίτευξη της ανοσίας της αγέλης. Κάτι τέτοιο, όμως, σύμφωνα με τον Γ.Γ. της Γερμανικής Εταιρείας Ανοσολογίας, Κάρστεν Βατσλ, φέρει μεγάλο βαθμό δυσκολίας.

Advertisement
Advertisement

Η αυξημένη μεταδοτικότητα του παραλλαγμένου στελέχους επιτάσσει την αύξηση του ποσοστού των εμβολιασμένων, ώστε να ανοσοποιηθεί περίπου το 85% του πληθυσμού. Αυτό, ωστόσο, θα οδηγούσε σε αχαρτογράφητα νερά, καθώς δεν υπάρχει εγκεκριμένο εμβόλιο για παιδιά κάτω των 12 ετών, την ίδια ώρα που το τοπίο για όλους κάτω των 18 εξακολουθεί να είναι θολό.

Από τα παραπάνω συμπεραίνεται πως η ανοσία της αγέλης είναι δύσκολο να επιτευχθεί στο σύνολο του πληθυσμού, αλλά μόνο σε ορισμένες ομάδες, όπως είναι οι οίκοι ευγηρίας. Το σενάριο, λοιπόν, για την «άφιξη» ενός τέταρτου κύματος μόνο ως απίθανο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

Στον «πάγο» οι Εκθέσεις 

Advertisement

Η πιθανή επιβεβαίωση των προβλέψεων θα επηρεάσει κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας, χωρίς να εξαιρούνται οι λάτρεις της αυτοκίνησης. Οι τελευταίοι μόλις είχαν αναπτερώσει τις ελπίδες τους πως θα μπορέσουν να δώσουν ξανά το «παρών» στα μεγαλύτερα αυτοκινητικά ραντεβού και να συστηθούν με νέα μοντέλα.

Οι πιθανότητες, λοιπόν αυτό να συμβεί -με τα υφιστάμενα δεδομένα- είναι ιδιαίτερα υψηλές κυρίως κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, όπου και θα έχουν ανοίξει τα σχολεία. Έτσι ήδη κάποιοι διοργανωτές κάνουν δεύτερες σκέψεις, αναζητώντας εναλλακτικές σε εξωτερικούς χώρους.

Advertisement

Σημειώστε πως σήμερα οι εκθέσεις σε κλειστούς εκθεσιακούς χώρους έχουν σημαντικούς περιοριστικούς όρους μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, όπου θα επαναξιολογηθεί η κατάσταση από τους επιδημιολόγους, την Πολιτική Προστασία και φυσικά την Κυβέρνηση. Όμως η μετάλλαξη Δέλτα δεν αφήνει και πολλές ελπίδες, αφού ακόμα και αν επιτραπούν οι εκθέσεις σε εκθεσιακά κέντρα, με τους γνωστούς περιορισμούς, αυτοί θα είναι αποτρεπτικοί για όλους.

 

Τόκιο

Advertisement

Υπό την απειλή μιας ανεξέλεγκτης διασποράς του ιού, οι πρώτοι που έκαναν πίσω –μετά από 67 χρόνια – ήταν οι Ιάπωνες. Όπως ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα τον περασμένο Απρίλιο δια στόματος του προέδρου της Toyota και επικεφαλής της ιαπωνικής Ένωσης Κατασκευαστών, Akio Toyoda, η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο δεν θα διεξαχθεί. Το σπουδαίο αυτοκινητικό ραντεβού της Ασίας ήταν προγραμματισμένο για τον προσεχή Οκτώβριο, με τους διοργανωτές να καταβάλλουν επίμονες προσπάθειες ώστε να γίνει κανονικά.

Όπως ανέφεραν, όμως, «ήταν αδύνατο να εξασφαλιστεί σε κλειστό χώρο ένα ασφαλές περιβάλλον για τους επισκέπτες και τους εργαζομένου».

Μόναχο

Άλλη μια Έκθεση που έχει εξελιχθεί σε επίμαχο θέμα συζήτησης είναι και του Μονάχου, η οποία μέχρι πρότινος διεξαγόταν στη Φρανκφούρτη. Tο ραντεβού έχει δοθεί για τις ημερομηνίες 7-12 Σεπτεμβρίου και οι διοργανωτές – μέχρι πρότινος – προέβαλλαν αισιόδοξοι πως η Έκθεση θα γίνει κανονικά. Με τη μετάλλαξη Δέλτα, όμως, να προελαύνει ίσως τα δεδομένα αλλάξουν και ενδεχομένως να μπει… φρένο.

Λος Άντζελες

«Χτυπημένη» από την πανδημία είναι και η Έκθεση του Λος Άντζελες που ήταν προγραμματισμένη για τις 20-29 Νοεμβρίου του 2020. Αρχικά μετατέθηκε για το διάστημα 21-31 Μαΐου, για να οδηγηθούμε σε νέα αναβολή, για τον προσεχή Νοέμβριο. Ποιος, όμως, μπορεί να εγγυηθεί πως ένα νέα κύμα πανδημίας δεν έβαζε εκ νέου στον πάγο το event;

 

Νέα Υόρκη

Το μέλλον των Εκθέσεων Αυτοκινήτου εν μέσω πανδημίας θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από την προσεχή Έκθεση της Νέας Υόρκης που αναμένεται να διεξαχθεί από τις 20 έως τις 29 Αυγούστου. Πρόκειται για μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να αξιολογηθεί το κατά πόσο ασφαλές είναι να γίνει μια έκθεση σε κλειστό χώρο. Ενδεχόμενη εκτόξευση των κρουσμάτων, θα φρενάρει τη διεξαγωγή των προαναφερθεισών εκθέσεων που ακολουθούν.

Goodwood Festival of Speed

Η κατάσταση, όμως, με το Goodwood FOS  που ανοίγει τις πύλες του στις 8 Ιουλίου είναι εκ διαμέτρου αντίθετη. Δεδομένου ότι γίνεται σε εξωτερικό χώρο, όχι μόνο θα γίνει κανονικά, αλλά θα έχει και θεατές! Μοναδική προϋπόθεση να είναι πλήρως εμβολιασμένοι 14 ημέρες πριν ή να διαθέτουν μοριακό τεστ 48 ωρών.

Μολονότι, το Goodwood Festival of Speed αποτελεί μια διαφορετικού τύπου οργάνωση συγκριτικά με τις Εκθέσεις Αυτοκινήτου, μπορεί να λειτουργήσει ως παράδειγμα για τα τελευταία. Ώστε οι διοργανωτές να δώσουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στις προαύλιες εκδηλώσεις, όπου ο κίνδυνος μετάδοσης είναι κατά πολύ μειωμένος.

Φυσικά, πολλοί κορυφαίοι ηγέτες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουν «λόγο» στα αυτοκινητικά τεκταινόμενα, ήδη αναζητούν προαύλιους χώρους, μιας και δεν διαπραγματεύονται την ασφάλεια και την υγεία των δεκάδων χιλιάδων επισκεπτών που θέλουν να δώσουν δυναμικό «παρών».

goodwood_festival

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΣΟΚ: Ο κορωνοϊός ακυρώνει για πρώτη φορά στην ιστορία την Έκθεση της Γενεύης
Με σημαντικές απουσίες η Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου
Έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύη από το 2022 και πάλι