Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Η Koenigsegg και το άγχος της πιστοποίησης

  • newsautoteam

Από την υλοποίηση ενός μοντέλου της Koenigsegg μέχρι την παρουσία του στις εκθέσεις, ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος.

 

O Christian von Koenigsegg, ιδρυτής του ομώνυμου κατασκευαστή hypercar μας αναλύει εν τάχη τις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν, για να μπορεί ένα νέο μοντέλο να πάρει την πολύτιμη και απαραίτητη πιστοποίηση. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός αυτοκινήτου παραγωγής που πληροί όλους τους κανόνες και κανονισμούς που ισχύουν στις χώρες όλο του κόσμου μπορεί να φαντάζει απλό, αλλά δεν είναι. Η πιστοποίηση για μοντέλα αποκλειστικής χρήσης σε δρόμο απαιτεί πολλά και ενώ οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να αντισταθμίσουν το κόστος μέσω της μαζικής παραγωγής, για μικρότερους κατασκευαστές όπως η Koenigsegg αποτελεί έναν πραγματικό «Γολγοθά».

Τόσο ο Christian von Koenigsegg, όσο και ο υπεύθυνος πιστοποίησης της εταιρείας, David Tugas εξηγούν τις προκλήσεις που έχει ένας κατασκευαστής με μικρή ετήσια παραγωγή στο να λάβει τα πιστοποιητικά για να μπορούν τα μοντέλα του να έχουν την έγκριση τύπου. Σύμφωνα με τον von Koenigsegg, το συνολικό κόστος των διαδικασιών αντιπροσωπεύει το 60% του προϋπολογισμού της εταιρείας των τελευταίων δύο ετών.

Ίσως ο πιο σημαντικός τομέας, είναι αυτός των crash-test. O Tugas αναφέρει ότι η πιστοποίηση περιλαμβάνει ουσιαστικά την ενεργητική και παθητική ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων. Σε ότι αφορά την ενεργητική ασφάλεια, δεν αναφέρονται σε συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα, αλλά σε αυτά που μπορεί να σχετίζονται με την ασφάλεια του αυτοκινήτου πριν τη σύγκρουση, όπως τα φώτα, τα φρένα και οι καθρέπτες. Η παθητική ασφάλεια περιλαμβάνει στοιχεία που αφορούν την προστασία των επιβατών  μετά τη σύγκρουση, όπως τις ζώνες ασφαλείας και τους αερόσακους. Φυσικά, οι εκπομπές ρύπων είναι μία εξίσου δύσκολη άσκηση που πρέπει να λύσουν οι τεχνικοί της Koenigsegg. Και αυτό γιατί όλοι γνωρίζουμε τα θρυλικά V8 twin-turbo μοτέρ που εφοδιάζουν σχεδόν όλη τη γκάμα των μοντέλων, ενώ πιο πρόσφατα η εταιρεία παρουσίασε τον τρικύλινδρο 2,0 λίτρων που τοποθετείται στο νεότερο μέλος, το τετραθέσιο Gemera.

Επίσης, οι δοκιμές πρόσκρουσης ενός νέου μοντέλου περιλαμβάνουν και μία σειρά από πρωτότυπα οχήματα, επάνω στα οποία θα γίνουν τα τεστ. Και από τη στιγμή που η Koenigsegg πουλά τα εξωπραγματικά σε επιδόσεις και εμφάνιση μοντέλα της σε διάφορες χώρες, αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν πολλαπλές δοκιμές. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πρότυπα των crash-test  και οι εκπομπές ρύπων διαφέρουν από χώρα σε χώρα και από ήπειρο σε ήπειρο. Είναι σίγουρα μια δαπανηρή ενέργεια, αλλά προς το παρόν η Koenigsegg έχει βρει πώς να κάνει τα πράγματα με τον σωστό τρόπο, χωρίς να βγει εκτός μπάτζετ.

Δημοφιλή στο Protothema.gr