Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση απαιτεί ισχυρά ηλεκτρικά δίκτυα

Ελλάδα 15:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η ηλεκτροκίνηση απαιτεί ισχυρά ηλεκτρικά δίκτυα

ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση απαιτεί ισχυρά ηλεκτρικά δίκτυα

ΝΕΑ

Σε μια πρωτοφανή περίοδο καύσωνα επανέρχεται το ζήτημα της επάρκειας ισχύος των υποδομών δικτύου σχετικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων. Το ζήτημα μπορεί να μην είναι τόσο αισθητό σήμερα, αλλά σε μερικά χρόνια θα γίνεται όλο και πιο έντονο και όσο περισσότερο μπαίνει στην καθημερινότητα μας η ηλεκτροκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Ο καύσωνας σε συνδυασμό με την τουριστική κίνηση έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην επάρκεια ηλεκτροδότησης αφού τα κλιματιστικά και οι λοιπές ηλεκτρικές συσκευές λειτουργούν αδιάλειπτα. Ήδη σε κατά τόπους περιοχές έχουν σημειωθεί προσωρινές διακοπές ρεύματος, αλλά δίχως να δημιουργείται συνέχεια και η ηλεκτροδότηση να αποκαθίσταται μέσα σε μερικές ώρες.

Ωστόσο, η επάρκεια του ηλεκτρικού δικτύου εγείρει πολλές απορίες για το μέλλον αφού στα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για το ηλεκτρικό δίκτυο ένα EV (Electric Vehicle) δεν είναι κάτι άλλο παρά ένας καταναλωτής ρεύματος που ανάλογα με τον on board φορτιστή του τραβά και την αντίστοιχη ισχύ.

Αν υποθέσουμε πως οι ημερήσιες ανάγκες ενός σπιτιού κυμαίνονται στις 10-15 kWh/ημέρα (και πολλά λέμε), τότε δεν χρειάζονται αναλύσεις για να αντιληφθεί κανείς την ενέργεια που τραβά ένα EV με μια μπαταρία π.χ. 50 kWh που χρειάζεται για να φορτίσει σε ένα βράδυ. Εν τω μεταξύ, η ώρα αιχμής σε ένα ηλεκτρικό δίκτυο είναι συνήθως από το απόγευμα μέχρι τις ώρες ύπνου (κάπου πριν τα μεσάνυχτα).

Advertisement
Advertisement

Με άλλα λόγια πρόκειται για την υπερτριπλάσια ενέργεια και αν υποθέσουμε ένα μέσο δρομολόγιο στα 50 χλμ./ημέρα με μια αυτονομία στα 250 χλμ., τότε το εν λόγω EV θα πρέπει να φορτίζει τουλάχιστον 1-2 φορές την εβδομάδα. Μπορείτε να φανταστείτε την επιβάρυνση που θα υπάρχει στο μέλλον όταν θα φορτίζουν ταυτόχρονα χιλιάδες EV; Ειδικά σε μια περίοδο καύσωνα που τα κλιματιστικά λειτουργούν στο φουλ;

Η αμφίδρομη φόρτιση θα μπορούσε να δώσει μια λύση, αλλά το να ρίχνει την ενέργεια που τραβά ένα EV ξανά στο δίκτυο προφανώς και αποτελεί μια μικρή τονωτική ένεση. Πάντως, μια καλά διαχειριζόμενη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων στο μέλλον θα μπορούσε να δώσει την λύση. Το σίγουρο είναι πως ειδικότερα σε χώρες όπως η Ελλάδα το ζήτημα με την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ειδικότερα σε περιόδους αιχμής) πιθανότατα να εξομαλύνεται με τον καιρό.

Advertisement

Και αυτό επειδή στην χώρα μας το booming των πωλήσεων των EV μέσα στην τρέχουσα δεκαετία δεν θα είναι τόσο έντονο όσο στην υπόλοιπη Ευρώπη. Σε μια περσινή ημερίδα η ΔΕΔΔΗΕ είχε κάνει μια πρώτη εκτίμηση πως το δίκτυο θα μπορούσε να αντέξει έως 350.000 ηλεκτρικά οχήματα (με κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που θα αντιστοιχεί πανελλαδικά περίπου στο 4%). Κάτι που υπολογίζεται να γίνει πραγματικότητα περίπου έως το 2030.

Από την άλλη, θα πρέπει αναμφίβολα να αναβαθμιστεί το δίκτυο ηλεκτροδότησης (η ζήτηση κορυφώνεται στα περίπου 9.000-9.500 MWh, μόνο η Κρήτη απαιτεί 500-600 MWh) αφού ελέω της κλιματικής αλλαγής οι περίοδοι καύσωνα θα έχουν στο μέλλον μεγαλύτερη διάρκεια. Δυστυχώς…

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Πόσο -πραγματικά- κοστίζει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι;
Πόσο πέφτουν οι τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων;