Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | Car Of The Year 2024
        array(0) {
}
    

Η Ford παίρνει το ατού της Tesla

  • newsautoteam

Μέχρι τώρα η Tesla είχε ένα βασικό όπλο στην κυριαρχία των πωλήσεων. Όμως αυτό μάλλον είναι παρελθόν.

Για την Tesla και πολύ περισσότερο για τον ιδρυτή της εταιρίας, υπάρχει ένα στοιχείο πάνω στα αυτοκίνητα το οποίο είναι συνδεδεμένο με την τεράστια εμπορική επιτυχία που σημειώνουν.

Ο λόγος για το Autopilot το οποίο ο ίδιος ο Musk θεωρεί ούτε λίγο ούτε πολύ την “καρδιά” της φιλοσοφίας της Tesla και αναπόσπαστο κομμάτι της ανάπτυξής της.

Όμως όπως φαίνεται οι μέρες που το σύστημα της Tesla ήταν κυρίαρχο στην αγορά και στις αντιλήψεις των καταναλωτών είναι πια μετρημένες.

Σύμφωνα με έρευνα του Consumer Reports που έγινε στην Αμερική και αφορούσε 12 εξελιγμένα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης, η Ford φαίνεται να έχει πάρει το πάνω χέρι.

Στην δοκιμή συμμετείχαν τα προγράμματα Ford BlueCruise, GM Super Cruise, Mercedes-Benz Driver Assistance, BMW Driving Assistance Professional, Toyota Safety Sense 3.0 (και το αντίστοιχο της Lexus), Volkswagen Travel Assist (και το αντίστοιχο της Audi), Tesla Autopilot, Rivian Highway Assist, Nissan/Infiniti ProPilot Assist, Honda Sensing (και το αντίστοιχο της Accura), Volvo/Polestar Pilot Assist και Hyundai/Kia/Genesis Highway Driving Assist.

Το σύστημα της Ford βγήκε στην πρώτη θέση, κερδίζοντας κορυφαίες βαθμολογίες στις κατηγορίες “ικανότητα και απόδοση”, “διατήρηση του οδηγού σε εγρήγορση” και “ενδείξεις για το πότε είναι ασφαλές για χρήση”. Εξαιρετική βαθμολογία πήρε και σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες, μεταξύ των οποίων “ευκολία χρήσης” και “αντίδραση σε οδηγό που δεν ανταποκρίνεται”.

Πολύ καλά πήγε και το σύστημα Super Cruise της GM που πήρε και αυτό καλή βαθμολογία στην κατηγορία “ενδείξεις για το πότε είναι ασφαλές για χρήση”, όπου τα περισσότερα άλλα συστήματα είχαν σοβαρό πρόβλημα.

Το Autopilot πήρε μεσαίες βαθμολογίες σε όλες τις κατηγορίες, εκτός από την “ικανότητες και απόδοση”. Αν και πρόκειται για την πιο σημαντική κατηγορία, το Consumer Reports επισημαίνει ότι όσο πιο ικανό είναι ένα σύστημα, το πιο πιθανότερο είναι να μπλέξει τον οδηγό του σε δύσκολες καταστάσεις.

Το Consumer Reports παρατηρεί ότι «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι όσο πιο ικανό κάνουν ένα σύστημα όσον αφορά την υποβοήθηση του οδηγού, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες ο οδηγός να χάσει την προσοχή του και αφήσει την οδήγηση στο αυτοκίνητο».

Και συνεχίζει στα συμπεράσματα υπογραμμίζοντας ότι: «Γι’ αυτό η άμεση παρακολούθηση του οδηγού που βασίζεται σε κάμερα είναι τόσο κρίσιμη και θα πρέπει να αποτελεί βασικό εργαλείο σε κάθε αξιόπιστο σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης στα μελλοντικά αυτοκίνητα».

Πάντως δεν είναι μόνο η Tesla που έμεινε πίσω στην βαθμολογία μην εξασφαλίζοντας ότι οι οδηγοί έχουν την προσοχή τους στον δρόμο. Και το Consumer Reports καταλήγει ότι οι εταιρίες θα πρέπει να μην παραπλανούν τους οδηγούς και να ξεκαθαρίζουν ότι πρόκειται για συστήματα υποβοήθησης και όχι αυτόνομης οδήγησης, με τον οδηγό σε εγρήγορση να είναι πάντα απαραίτητος πίσω από το τιμόνι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σκηνοθεσία η πορεία του Tesla Model X με Autopilot (+video)
Video σοκ: Κίνδυνος-θάνατος το Autopilot της Tesla!
Aπίστευτη αποζημίωση της Tesla για πρόβλημα με το Autopilot

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ