Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι επιδόσεις των ηλεκτρικών και ο λάκκος με τη φάβα

Ελλάδα 13:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι επιδόσεις των ηλεκτρικών και ο λάκκος με τη φάβα

ΝΕΑ

Οι επιδόσεις των ηλεκτρικών και ο λάκκος με τη φάβα

ΝΕΑ

Οι επιδόσεις των ηλεκτρικών «βγάζουν» μάτια. Υπάρχουν όμως κάποια «ψιλά γράμματα» και ένοχοι αστερίσκοι που λένε όλη την αλήθεια.

Advertisement
Advertisement

Τα τελευταία χρόνια, με την εμφάνιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουμε γίνει μάρτυρες κάποιων εξωφρενικών επιδόσεων που υπό συνθήκες συμβατικών κινητήρων μόνο τα supercars μπορούσαν να πιάσουν.

Τα δευτερόλεπτα πέφτουν σαν… στραγάλια στο «0-100», ακόμα και από αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει ο κάθε ένας από εμάς, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε μία πανάκριβη Ferrari ή Lamborghini.

Υπάρχουν όμως και κάποια «ψιλά γράμματα» τα οποία δεν ανακοινώνονται παρά μόνο στο κάτω μέρος στις μπροσούρες των κατασκευαστών. Και εκεί, αν τα διαβάσει κανείς, θα εντοπίσει τον λάκκο που έχει η φάβα των ηλεκτρικών.

Advertisement
Advertisement

Για όσους λοιπόν το ψάξουν λίγο παραπάνω, θα ανακαλύψουν ότι οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη. Όταν η μπαταρία πέσει κάτω από ένα επίπεδο φόρτισης, οι φανταχτερές επιδόσεις… πάνε περίπατο.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του άκρως εντυπωσιακού Kia EV6 GT. Η εταιρία ανακοινώνει ένα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα. Νούμερο πραγματικά εκπληκτικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για οικογενειακό SUV με βάρος πάνω από 2 τόνους και τιμή στο ένα δέκατο μιας αντίστοιχων επιδόσεων Ferrari.

Όμως όπως επιβεβαιώνει η ίδια η εταιρία, τα νούμερα αυτά αφορούν την λειτουργία του αυτοκινήτου με την μπαταρία φορτισμένη πάνω από το 70%. Κάτω από αυτό το όριο οι επιδόσεις μειώνονται. Κάτι που βεβαίως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα.

Advertisement

Για παράδειγμα, σε ένα Tesla Model 3, η απόδοση πέφτει περίπου 5% όταν η μπαταρία πέσει από το 95% στο 75% της φόρτισής της. Μεταξύ όμως του 75% και 45%, το αυτοκίνητο “χάνει” πάνω από 65 ίππους, σύμφωνα με δυναμομετρήσεις που έχουν γίνει στην Αμερική.

Advertisement

Το φαινόμενο είναι γνωστό και αποδεκτό από όλες τις εταιρίες. Και οι πιο παρατηρητικοί θα το δουν να αναγράφεται στο τέλος της παρουσίασης κάθε μοντέλου, όπου επισημαίνεται στους υποψήφιους αγοραστές ότι οι επιδόσεις αφορούν κάποια συγκεκριμένα επίπεδα φόρτισης αλλά και ένα δεδομένο εύρος θερμοκρασίας περιβάλλοντος.

Όπως φαίνεται, με τα ηλεκτρικά θα πρέπει να ξεχάσουμε όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Τα συμβατικά μας αυτοκίνητα δεν είχαν τέτοια προβλήματα, η ιπποδύναμη ήταν δεδομένη χωρίς αστερίσκους και τα γκάζια δεν άλλαζαν στην διάρκεια της διαδρομής ή ανάλογα με τον καιρό. Που θα πάει όμως, θα συνηθίσουμε. Δεν γίνεται και αλλιώς…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Kia EV6 GT… κοντράρει το Audi RS 3 (+video)
Ο χάκερ, το Tesla Model S Plaid και τα 348 χλμ./ώρα (+video)
Tι ψάρια πιάνει η Ferrari SF90 απέναντι στο Tesla Model S Plaid; (+video)

Advertisement