Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η απίστευτη ιστορία του… μυθικού Shelby GT500 Coupe

Ελλάδα 13:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η απίστευτη ιστορία του… μυθικού Shelby GT500 Coupe

ΝΕΑ

Η απίστευτη ιστορία του… μυθικού Shelby GT500 Coupe

ΝΕΑ

Το μοναδικό coupe GT500 με οροφή τύπου hard top (δίθυρο), που κατασκευάστηκε το 1967 βρέθηκε και αναπαλαιώιθηκε. Το πρωτότυπο με το παρατσούκλι Little Red είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας των Ford Mustang που είχε εξαφανιστεί για δεκαετίες.

Advertisement
Advertisement

Λίγοι πίστευαν ότι θα βρεθεί ποτέ, όμως τελικά ανακαλύφθηκε σε κακή κατάσταση και αποκαταστάθηκε στην παλιά του αίγλη.

 

Από όλες τις εκδόσεις απόδοσης της πρώτης γενιάς του το Ford Mustang, το Shelby GT500, είναι χωρίς αμφιβολία το πιο εμβληματικό.

Advertisement
Advertisement

Μετά την επιτυχία του GT350, η Ford και η Shelby American αποφάσισαν να ανεβάσουν τον πήχη δημιουργώντας ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό μοντέλο.

Βασισμένο στο ανανεωμένο Mustang του 1967, αλλά πλήρως αναβαθμισμένο και εκτενώς επανασχεδιασμένο, το GT500 ήταν ένα καθαρόαιμο grand tourer 2+2, που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί πολύ πιο ακριβά Ευρωπαϊκά μοντέλα από άποψη στυλ και απόδοσης. Παρόλο που η έκδοση παραγωγής ήταν διαθέσιμη μόνο στη έκδοση fastback με πίσω παράθυρο και τους μοναδικούς αεραγωγούς, ένα από τα πρώτα πρωτότυπα βασίστηκε σε ένα μοντέλο με αμάξωμα τύπου hard top.

Advertisement

Το μοναδικό coupe GT, παραδόθηκε με κινητήρα FE 428-ci (7000 κ.εκ.) με τέσσερα διπλά καρμπυρατέρ. Ήταν το πρώτο και μοναδικό με το μοτέρ 428 του 1967, με στάνταρ αμάξωμα coupe απευθείας από το εργοστάσιο.

Advertisement

Μόλις έφτασε στις εγκαταστάσεις της Shelby στην Καλιφόρνια, ο αρχιμηχανικός Fred Goodell επέβλεψε τη μεταμόρφωση του αυτοκινήτου. Τοποθετήθηκαν σε αυτό με ειδικά εξαρτήματα που αναπτύχθηκαν για το GT500, όπως: Ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και δισκόφρενα εμπρός, νέο καπό, μια πίσω αεροτομή, πλαϊνούς αεραγωγούς, ακόμη και τα εντυπωσιακά πίσω φώτα που προέρχονταν από το Mercury Cougar. Στη συνέχεια, ο κινητήρας 428 FE γνωστός ως Police Interceptor τροποποιήθηκε για να αποδώσει περισσότερη δύναμη.

Όπως θα περίμενε κανείς από ένα όχημα που αναπτύχθηκε από την Caroll Shelby, αυτό το μοναδικό GT500 έγινε γνωστό αλλά, δυστυχώς, δεν κυκλοφόρησαν ποτέ επίσημα στοιχεία για τις μετατροπές του. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι ήταν βαμμένο στο χρώμα Candy Apple Red, κάτι που του έδωσε το παρατσούκλι του.

Advertisement

Το Little Red ήταν ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο για πολλούς, συμπεριλαμβανομένου του Los Angeles District Manager της Ford, Lee S. Grey. Η ιστορία λέει, ότι δανείστηκε το αυτοκίνητο από τον Shelby για μερικές εβδομάδες για να δοκιμάσει την αντίδραση του κοινού σε μια συγκέντρωση ιδιοκτητών Mustang.

Για αρκετούς μήνες, το αυτοκίνητο ήταν το καθημερινό όχημα του Fred Goodell. Στο τέλος, η Ford και η Shelby American αποφάσισαν ότι η έκδοση παραγωγής του GT500 θα κυκλοφορούσε μόνο ως fastback coupe και το Little Red πήγε στις εγκαταστάσεις του Shelby. Όπως πολλά πειραματικά πρωτότυπα, επρόκειτο να καταστραφεί, αλλά για άγνωστο λόγο απέφυγε την πρέσα.

Το τι ακριβώς συνέβη παρέμεινε μυστήριο για παραπάνω από 50 χρόνια και το Little Red έγινε μύθος. Οι φήμες για την ύπαρξή του εμφανίστηκαν ξανά και ξανά, οδηγώντας πολλούς φανατικούς της Mustang σε κυνήγι θησαυρού.

Green Hornet και Little Red

Υπήρχε ένα δεύτερο πειραματικό GT500 που κατασκευάστηκε το 1968 με το όνομα Green Hornet. Αυτό το αυτοκίνητο επέζησε επίσης και εντοπίστηκε από τον Craig Jackson, πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της Barrett-Jackson.

Μαζί με τον ειδικό αναπαλαιώσεων Jason Billups, ξεκίνησαν την επίπονη διαδικασία αποκατάστασής του. Το 2018, έκαναν την ανακάλυψη της ζωής τους όταν εντόπισαν το Little Red να σκουριάζει σε ένα χωράφι στο Βόρειο Τέξας. Το εμπρός μέρος  έλειπε και είχε πολλά σκουριασμένα κομμάτια, ενώ ό,τι είχε απομείνει από το αμάξωμά του ήταν σε θλιβερή κατάσταση. Ο Craig Jackson αγόρασε το αυτοκίνητο αμέσως από τον ιδιοκτήτη που δεν είχε ιδέα τι είχε στο χωράφι του και προχώρησε στην αποκατάστασή του.

Το Green Hornet και το Little Red επανήλθαν στην αρχική τους κατάσταση της δεκαετίας του 1960, χάρη στη δουλειά του Jason Billups και της ομάδας του. Τα πλήρως ανακαινισμένα αυτοκίνητα έκαναν το δημόσιο ντεμπούτο τους τον Ιανουάριο του 2020 σε μια εκδήλωση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με τη Ford.

Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για αυτό το σημαντικό κομμάτι της ιστορίας τόσο του Shelby όσο και της Mustang, δείτε το video Barrett-Jackson.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η θρυλική Shelby Mustang GT500 CR ξαναγεννιέται
Ο Νίκος Βέρτης και η Shelby Cobra (+video)
Δημοπρασία σπάνιας Ford Mustang Shelby GT350