Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Απίστευτο: H Pininfarina είχε αεροδυναμική σήραγγα πριν μισό αιώνα!

Ελλάδα 23:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Απίστευτο: H Pininfarina είχε αεροδυναμική σήραγγα πριν μισό αιώνα!

ΝΕΑ

Απίστευτο: H Pininfarina είχε αεροδυναμική σήραγγα πριν μισό αιώνα!

ΝΕΑ

Το 1972, ο Sergio Pininfarina παρουσίασε για πρώτη φορά την αεροδυναμική σήραγγα Pininfarina στο Grugliasco του Τορίνο.

Advertisement
Advertisement

Όταν ο Sergio Pininfarina αποφάσισε να κατασκευάσει την αεροδυναμική σήραγγα, σκέφτηκε ότι θα ήταν χρήσιμο να έχει έναν τρόπο μέτρησης των οχημάτων στο πώς αντιδρούν στη ροή του αέρα. Ένα χρόνο μετά την πρεμιέρα της σήραγγας, παρουσιάστηκε η πρώτη κρίση πετρελαίου και έπρεπε να αποδείξουν με κάποιο τρόπο τότε οι εταιρίες αυτοκινήτων ότι μπορούν να κινούνται, ξοδεύοντας λιγότερο καύσιμο.

Έτσι, η αεροδυναμική σήραγγα ήταν ο τρόπος στο να σχεδιαστούν τα αυτοκίνητα με όσο το δυνατό χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή. Βέβαια, αργότερα δεν έφτανε μόνο η καλή αεροδυναμική ενός αυτοκινήτου, αλλά έπρεπε να γίνει κάτι πιο δραστικό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την «αντικατάσταση» των κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες. Παρ’ όλα αυτά, τα ηλεκτρικά οχήματα (για να μπορούν να έχουν μεγάλη αυτονομία) πρέπει να έχουν ακόμα καλύτερη αεροδυναμική. Με αυτό στο μυαλό του, ο Pininfarina όχι μόνο προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την αεροδυναμική σήραγγα, αλλά κατασκεύασε ο ίδιος και ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το Battista. Να θυμίσουμε ότι το Battista έχει φτιαχτεί σε 150 μονάδες και όλες φέρουν 1.900 ίππους και 2.300 Nm ροπής.

Advertisement
Advertisement

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε τροχό) έκαναν το αυτοκίνητο να επιταχύνει και να φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να φτάσει είναι τα 350 χλμ./ώρα και η αυτονομία του αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα.

Η αεροδυναμική σήραγγα χρησιμοποιήθηκε και για να βελτιωθεί η ακουστική άνεση. Ουσιαστικά, στα ηλεκτρικά οχήματα υπάρχουν αρκετοί αεροδυναμική θόρυβοι.

Advertisement

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία του Pininfarina ήταν η μόνη που διέθετε δική της αεροδυναμική εγκατάσταση δοκιμών, ενώ παράλληλα είχαν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν εκ νέου ένα νέο αυτοκίνητο.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα καλύτερα κλασικά μοντέλα του Pininfarina!
Δύο νέα ηλεκτρικά SUV από Vinfast και Pininfarina
Η Pininfarina σκίζει και με τρακτέρ