Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H FCA θα πληρώσει 1,8 δισ. ευρώ για «αγορές ρύπων» και πρόστιμα!

Ελλάδα 22:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H FCA θα πληρώσει 1,8 δισ. ευρώ για «αγορές ρύπων» και πρόστιμα!

ΝΕΑ

H FCA θα πληρώσει 1,8 δισ. ευρώ για «αγορές ρύπων» και πρόστιμα!

ΝΕΑ

Η συμφωνία με την Tesla μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο των προστίμων αλλά όσο οι πωλήσεις της είναι χαμηλές.

Advertisement
Advertisement

Η FCA σκοπεύει να δαπανήσει 1,8 δισ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια για να αγοράσει «πιστώσεις εκπομπών» ούτως ώστε να ελαχιστοποιήσει πιθανά πρόστιμα τα οποία είναι πολύ πιθανό να πληρώσει σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Το ποσό-μαμούθ αποκαλύφθηκε από τον CFO του ομίλου Ρίτσαρντ Πάλμερ κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές για να συζητήσουν τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της FCA.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, συμπεριλαμβανομένων 600 εκατομμυρίων ευρώ που δαπανήθηκαν το 2018, η FCA είναι έτοιμη να δαπανήσει τουλάχιστον 2,4 δισ. ευρώ από το 2018 έως το 2021 για πρόστιμα εκπομπών και αγορές «ρυθμιστικών πιστώσεων». Πιο συγκεκριμένα:

Μετά από διαπραγματεύσεις με την Tesla και άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, η FCA έχει δεσμεύσει 1,8 δισ. ευρώ για την αγορά των ως πιστώσεων, για τρία χρόνια (2019-2021).

Φέτος, η FCA θα επιβαρυνθεί με κόστος για συμμόρφωση ύψους 120 εκ. ευρώ στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Αυτές οι δαπάνες θα είναι υψηλότερες το επόμενο έτος, αν και η συμφωνία με την Tesla αναμένεται να μετριάσει σημαντικά την αύξηση.

Advertisement

Ο διευθύνων σύμβουλος της FCA Mike Manley είπε στους αναλυτές ότι χωρίς την εν λόγω συμφωνία με την Tesla θα ανέλθει το 2019 στα 390 εκατ. ευρώ.

Πέρυσι η FCA είχε καταβάλει, σε πιστώσεις αλλά και πρόστιμα για τους ρύπους, περίπου 600 εκατ.  ευρώ. Αυτός ο αριθμός, ο οποίος περιλαμβάνει τις ΗΠΑ, θα αυξηθεί «μέτρια» φέτος.

Advertisement

Πάντως αν οι μέσες εκπομπές CO2 της FCA δεν μειωθούν κάτω από τα 98,5 γρ./χλμ. το 2021 τότε η αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με πρόστιμα ύψους 700 εκατ. ευρώ.

Θυμίζουμε πως η Tesla πούλησε 21.446 αυτοκίνητα στη γηραιά ήπειρο το πρώτο τρίμηνο του 2019, αριθμός υπερτριπλάσιος από τις 6.228 της αντίστοιχης περιόδου του 2018.

Μόνο για το πρώτο τρίμηνο του 2019, η Tesla κατέγραψε έσοδα από την πώληση «ρυθμιστικών πιστώσεων» ύψους 200,6 εκ. δολαρίων.

Advertisement

Σύμφωνα με τον CEO της FCA, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι αναγκασμένοι αρχικά να πουλούν τα ηλεκτρικά οχήματά τους όχι μόνο χωρίς κέρδος, αλλά με ζημία, κάτι που καθιστά τη στρατηγική αγοράς «ρυθμιστικών πιστώσεων» μια βιώσιμη για τους ίδιους τακτική.

«Πρόκειται για μια συμπληρωματική δράση στις επενδύσεις μας για την ανάπτυξη ενός στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο οποίος θα απαρτίζεται τα 17 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2022. Η αγορά πιστώσεων θα αποτελέσει την γέφυρα έως ότου δούμε την αποδοχή του κόσμου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που θα καταστήσει την πώλησή τους οικονομικά πιο ορθολογιστική».

Ο CEO της FCA κ. Manley ανέφερε ότι: «Μέχρι το 2021 το 40% της συμμόρφωσης όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων θα προέρχεται από συμβατική τεχνολογία, το 45% από την ηλεκτροκίνηση και 15% από τις αγορασμένες πιστώσεις. Μέχρι το 2022, δήλωσε, η ανάγκη συγκέντρωσης συμφωνιών θα είναι πολύ, μικρή».