Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Group B ή υβριδικά; Ποιά είναι τα ταχύτερα αυτοκίνητα ράλι;

Ελλάδα 0:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Group B ή υβριδικά; Ποιά είναι τα ταχύτερα αυτοκίνητα ράλι;

ΝΕΑ

Group B ή υβριδικά; Ποιά είναι τα ταχύτερα αυτοκίνητα ράλι;

ΝΕΑ

Όσοι μεγάλωσαν με τον μύθο των τεράτων του Group B θεωρούν ότι εκείνα τα αυτοκίνητα άγγιξαν το απόλυτο σε ταχύτητα. Όμως η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική.

Advertisement
Advertisement

Το ερώτημα έρχεται και επανέρχεται τον τελευταίο καιρό: Ποια είναι τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα που εμφανίστηκαν ποτέ στους αγώνες ράλι, τα Group B ή τα σύγχρονα υβριδικά.

Ακόμα και όσοι δεν είχαν την τύχη να ζήσουν από κοντά την απίστευτη εντύπωση που δημιούργησαν τα τέρατα του Group B, σίγουρα έχουν ακούσει (ή δει σε video εποχής) κάποια αυτοκίνητα που πραγματικά ξεπερνούσαν τα όρια της εποχής τους αλλά και τις δυνατότητες των οδηγών τους.

Με τερατώδεις ιπποδυνάμεις, πανάλαφρα αλλά και με πρωτόλεια μηχανικά μέρη, τα αυτοκίνητα εκείνα ήταν απίστευτα γρήγορα για τα δεδομένα της εποχής αλλά και εξαιρετικά δύσκολα στο να οδηγηθούν. Έως και επικίνδυνα όπως αποδείχτηκε από τα δυστυχήματα που έγιναν που στοίχησαν την ζωή σε κάποιους μεγάλους οδηγούς της εποχής και έφεραν την κατάργησή τους.

Advertisement
Advertisement

Το ερώτημα όμως παραμένει: Υπήρξαν τα Group B τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα ράλι που εμφανίστηκαν ποτέ; Εδώ χρειάζεται μια μικρή ιστορική αναδρομή. Μετά την κατάργησή τους, το 1986, η κορυφαία κατηγορία ήταν τα Group A, τα οποία βασίζονταν σε επιβατικά αυτοκίνητα και ήταν σαφώς πιο αργά από τα Group B.

Το 1997 εμφανίστηκαν τα WRC αφήνοντας μεγαλύτερη ευχέρεια στους κατασκευαστές να προσαρμόζουν μία τετρακίνηση σε ήδη υπάρχον επιβατικό μοντέλο. Η προσέγγιση αυτή συνέχισε με πολλές παραλλαγές μέχρι την περσινή χρονιά, όπου για πολλούς τα αυτοκίνητα του 2021 ήταν τα πιο γρήγορα που εμφανίστηκαν ποτέ και δύσκολα θα ξεπεραστούν.

Τα νέα αγωνιστικά της κατηγορίας Rally1 θεωρητικά λόγω αυξημένου βάρους έχουν ένα ντεσαβαντάζ, κάτι που όπως αποδείχτηκε στους πρώτους αγώνες του 2022, ισχύει στα “κλειστά” ράλι, όχι όμως και σε αγώνες με μεγάλες μέσες ωριαίες ταχύτητες, όπως η Φινλανδία και η Εσθονία όπου είναι εξίσου γρήγορα με τα περσινά.

Advertisement

Η σύγκριση των σημερινών αυτοκινήτων αδικεί τα Group B, τα οποία μοιάζουν αρκετά πρωτόγονα και αργά απέναντί τους. Η λογική εκείνων των “τεράτων” ήταν απλή, έχοντας τεράστια ισχύ αλλά πολύ μικρή πρόσφυση. Γι’ αυτό έπρεπε να οδηγούνται από τους “ήρωες” της εποχής με πολύ επιθετικό τρόπο και να πηγαίνουν διαρκώς με το πλάι και συνεχείς διορθώσεις. Αυτό τα έκανε εντυπωσιακά να τα βλέπεις, όμως οι χρόνοι τους ήταν σαφώς κατώτεροι από τα σημερινά αυτοκίνητα.

Advertisement

Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι η κατηγορία Rally1 δανείζεται κάποια στοιχεία από το Group B, όπως την χρήση πλαισίου χωροδικτυώματος (αντί για κανονικό πλαίσιο από μοντέλο παραγωγής) ενώ υπάρχουν και τρία πιο απλά διαφορικά και λιγότερα αεροδυναμικά βοηθήματα. Όμως λόγω της ύπαρξης του υβριδικού συστήματος τα κάνει βαρύτερα από πριν, ενώ και το σχήμα τους έχει άμεσες αναφορές σε μοντέλα παραγωγής.

Όπως και να έχει, σχεδόν 4 δεκαετίες μετά, είναι φυσικό επόμενο η εξέλιξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων ράλι να είναι δραματική, και τα σημερινά αυτοκίνητα να ξεπερνούν εύκολα τις μοναδικής έντασης αναμνήσεις του παρελθόντος. Τα Group B σημάδεψαν μία ολόκληρη εποχή στους αγώνες. Όμως πλέον ανήκουν στην ιστορία. Μία πολύ όμορφη και τόσο ξεχωριστή ιστορία, είναι η αλήθεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μία Lancia Stratos για ιστορικά ράλι
WRC 2022 Ράλι Πορτογαλίας: Μεγάλη νίκη Rovanpera!
Group B: Οδήγηση δίχως όρια! (+vid)

Advertisement