Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί τα ηλεκτρικά microcars αρέσουν τόσο πολύ;

Ελλάδα 10:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί τα ηλεκτρικά microcars αρέσουν τόσο πολύ;

ΝΕΑ

Γιατί τα ηλεκτρικά microcars αρέσουν τόσο πολύ;

ΝΕΑ

H micromobilty είναι το trend της εποχής. Και όλοι οι κατασκευαστές τρέχουν να δηλώσουν το «παρών» καθώς τα λεφτά είναι πολλά και τα ηλεκτρικά microcars πουλάνε σαν τρελά.

Advertisement
Advertisement

Η παρακμή του μίνι αυτοκινήτου στην Ευρώπη σε συνδυασμό με τον ελάχιστο αριθμό μικρών αυτοκινήτων στην αγορά που κοστίζουν λιγότερο από 15.000 ευρώ φέρνει μία πραγματική έκρηξη ενδιαφέροντος για την κατηγορία των μικροαυτοκινήτων.

Η Citroen, η Opel και η Fiat είναι ήδη εκεί ενώ και άλλες εταιρείες στοχεύουν σε έναν τομέα που προβλέπεται να αξίζει 100 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέχρι το 2030.

Η Citroen διέθεσε 800 μονάδες του My Ami Buggy για online πώληση στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο, την Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Λουξεμβούργο και την Ελλάδα στις 20 Ιουνίου. Τα αυτοκίνητα εξαντλήθηκαν μέσα σε 10 ώρες.

Advertisement
Advertisement

Το Renault Twizy είχε τη θέση αυτή για χρόνια, παρέχοντας ένα προσιτό, τετράτροχο, ηλεκτροκίνητο όχημα, κυρίως σε νέους κατοίκους της πόλης.

Το γκρουπ Stellantis προσφέρει τώρα τρία ηλεκτροκίνητα μικροαυτοκίνητα: το Citroen Ami, το Opel Rocks-e και το Fiat Topolino. Η τελική ταχύτητα των μοντέλων περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα και η ελάχιστη ηλικία οδήγησης είναι τα 14 έτη σε πολλές χώρες.

Για να συμβαδίσει με τη ζήτηση, η Stellantis επενδύει στο εργοστάσιό της στην Kenitra του Μαρόκου για να διπλασιάσει την παραγωγή των μικροαυτοκινήτων.

Advertisement

Το Ami, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2020, και το Rocks-e έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία για την Stellantis.

Advertisement

Η παραγωγή των παραλλαγών της Citroen και της Opel ανήλθε σε περίπου 20.000 μονάδες το 2022, ενώ η προσθήκη του Topolino αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή σε 35.000 έως 40.000 μονάδες φέτος.

Η απάντηση της Renault ήρθε φέτος με την άφιξη του Duo από τη μονάδα υπηρεσιών κινητικότητας Mobilize. Το Duo υπόσχεται βελτιωμένη αυτονομία, μεγαλύτερη άνεση και προαιρετικά υψηλότερες μέγιστες ταχύτητες από το Twizy.

Τα μικροαυτοκίνητα παρέχουν μια νέα επιλογή για φθηνό ηλεκτρικό όχημα, δεδομένου ότι η κατηγορία των supermini αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει καταλειφθεί από μάρκες όπως η Volkswagen, η Peugeot, η Toyota, η Opel και άλλες. 

Advertisement

Ως αποτέλεσμα, τα μίνι αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μόλις το 4,2% του συνόλου των πωλήσεων στην Ευρώπη, όταν ήταν πάνω από 10% το 2010, δημιουργώντας ένα άνοιγμα για τα μικροαυτοκίνητα, τα οποία σήμερα έχουν τιμές κάτω από 12.000 ευρώ.

Χαρακτηριστικά σημειώνουμε τις μέσες τιμές αυτών των μοντέλων στις αγορές της Ευρώπης.
Renault Twizy — 11.400 ευρώ
Opel Rocks-e — 7.990 ευρώ
Fiat Topolino — 9.890 ευρώ
Citroen Ami — 7.790 ευρώ

Οι μεγάλες ευρωπαϊκές μάρκες δεν είναι οι μόνες που ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη θέση. Για παράδειγμα νεοφυής επιχείρηση EV City Transformer με έδρα το Ισραήλ δέχεται προπαραγγελίες για το CT-1, ένα διθέσιο όχημα που αλλάζει σχήμα και έχει τελική ταχύτητα 90 χλμ/ώρα αξίας €16.000.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η χρονική στιγμή είναι κατάλληλη για τα μικροαυτοκίνητα, επειδή πολλοί δήμοι έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι χρειάζονται έναν τρόπο να μειώσουν τον κυκλοφοριακό φόρτο, ενθαρρύνοντας παράλληλα πιο βιώσιμες επιλογές μεταφοράς που μειώνουν τις εκπομπές ρύπων.

Ο μεγαλύτερος ενδοιασμός πάντως για τα ηλεκτρικά μικροαυτοκίνητα σχετίζεται με την ασφάλεια που παρέχουν.

Ο Alain Doucet, διευθύνων σύμβουλος της μονάδας παραγωγής της Citroen για το Ami, δήλωσε ότι τα μικροαυτοκίνητα δεν επιτρέπονται στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και οι τελικές ταχύτητές τους διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για τους επιβάτες.

Σε σύγκριση με ένα μοτοποδήλατο ή ένα σκούτερ, το Ami είναι ασφαλέστερο από αυτές τις επιλογές. Αυτό λαμβάνεται υπόψη όταν οι οικογένειες συζητούν την αγορά ενός για τα παιδιά τους.

Υπάρχει ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, τα αυτοκίνητα έχουν δομή σωληνωτού κλωβού, καθώς και ορατότητα 360 μοιρών, η οποία διευκολύνει τον οδηγό να αντιλαμβάνεται άμεσα τα υπόλοιπα οχήματα γύρω του.

Η Citroen έχει κάνει ξεκάθαρο ότι η αγορά-στόχος για το Ami είναι στην πραγματικότητα οι νέοι χωρίς δίπλωμα οδήγησης – και σημειώνει ότι η αγορά αυτών των οχημάτων είναι ήδη μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία.

Η Γαλλία είναι ο “παράδεισος” των μικροαυτοκινήτων (κάτι που ίσχυε από παλιά), με μεγάλη διασπορά σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Σύμφωνα με την Citroen το 77% των πελατών του Ami είναι οικογένειες με δύο εφήβους.

Με τα Ami, Rocks-E και Topolino, καθώς και παράγωγα όπως το My Ami Buggy και το ανοιχτό Topolino Dolcevita, το μέλλον προβλέπεται λαμπρό για τα μικροαυτοκίνητα. Και μάλλον βρισκόμαστε στην αρχή της ιστορίας, καθώς ακόμα λείπουν από το παιχνίδι οι Κινέζοι, αλλά και οι περισσότεροι παραδοσιακοί κατασκευαστές της Ευρώπης.

Πλέον, δεν θα είναι μια λύση ανάγκης για όσους δεν μπορούν να αγοράσουν μεγάλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αλλά μία διαφορετική προσέγγιση στην αστική κινητικότητα, όπου τα πράγματα θα αλλάξουν δραματικά μέσα στα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To συλλεκτικό Citroen My Ami Buggy στην Ελλάδα!
Πόσο θα κοστίζει το Fiat Topolino;
Opel Rocks-e, το μέλλον της μετακίνησης (+video)