Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε κινητά τηλέφωνα;

Ελλάδα 8:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε κινητά τηλέφωνα;

ΝΕΑ

Γιατί τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε κινητά τηλέφωνα;

ΝΕΑ

Η εποχή που τα αυτοκίνητα σχετίζονταν με λέξεις όπως “μπουζί” ή “πλατίνες” έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Και τον λόγο πια έχουν τα applications.

Advertisement
Advertisement

Όσο προχωράμε προς το τέλος της δεκαετίας το hardware ενός αυτοκινήτου θα αποκτά μικρότερη σημασία μπροστά στο software των ψηφιακών του λειτουργιών.

Μία από τις πιο κοινές πλέον φράσεις που ακούγονται στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ότι τα αυτοκίνητα θα είναι κάτι σαν τα κινητά, και θα εξαρτώνται όλο και περισσότερο από το λογισμικό.

Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς από τα μέσα της δεκαετίας του 70, τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν να μπαίνουν στην εποχή των ηλεκτρονικών, με τις πρώτες μονάδες ECU (Ηλεκτρονικές Μονάδες Ελέγχου).

Advertisement
Advertisement

Οι μονάδες αυτές χρησιμοποιήθηκαν για τον έλεγχο των κινητήρων. Και ήταν ένα μεγάλο βήμα καθώς όλες οι λειτουργίες του κινητήρα μπορούσαν πλέον να ελέγχονται από ηλεκτρονικά μέσα, κάνοντάς τους πιο αποδοτικούς και με λιγότερα προβλήματα.

Κοντά στις ECU προστέθηκαν σιγά-σιγά και άλλα ηλεκτρονικά, όπως το ABS, το ESP, ενώ σήμερα υπάρχουν πάνω από 100 τέτοιες μονάδες τοποθετημένες σε διάσπαρτα σημεία του αυτοκινήτου για τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας.

Πέρα από την βελτίωση της ασφάλειας και την αύξηση των ανέσεων που προσφέρουν όλες αυτές οι μονάδες, γλίτωσαν τις εταιρίες και τους καταναλωτές και από τον βραχνά των πολλών καλωδιώσεων.

Advertisement

Όμως πλέον έχουμε φθάσει σε ένα σημείο που όλες αυτές οι μονάδες δημιουργούν ένα πρόβλημα αξιοπιστίας, και είναι πλέον φανερό ότι απαιτείται να περάσουμε στο επόμενο στάδιο, της ενοποίησής τους.

Ένα τέτοιο σύστημα θέλει να φέρει η Renault. Στόχος της είναι να αντικαταστήσει τις 60 με 80 ECU που έχει κάθε αυτοκίνητό της, με έναν κεντρικό υπολογιστή με μεγαλύτερη ισχύ. Και μάλιστα με δυνατότητες αναβάθμισης στο μέλλον αλλά και την ικανότητα διαχείρισης πολύ περισσότερων data ανάλογα με τις εξελίξεις που θα προκύψουν.

Advertisement

Για να γίνει αυτό, η Renault συνεργάζεται με την γνωστή εταιρία επεξεργαστών Qualcomm και ετοιμάζεται να δημιουργήσει ένα αποκλειστικό λειτουργικό σύστημα για τα αυτοκίνητά της, το “CAR OS” στο οποίο έχει βάλει το χεράκι της και η Google.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και όλες οι μεγάλες εταιρίες, αλλά και οι πιο σημαντικοί προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οδεύουμε πλέον ξεκάθαρα προς ένα αυτοκίνητο το οποίο θα καθορίζεται κατά κύριο λόγο από το λογισμικό του και όχι από τα μηχανικά του μέρη (κάτι που με τα ηλεκτροκίνητα δεν έχει πλέον και τόσο μεγάλη σημασία).

Advertisement

Αυτό θα σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο δεν θα τελειώνει με την αγορά του, αλλά θα μπορεί να εξελίσσεται, να παρακολουθεί τα νέα δεδομένα που προκύπτουν στην τεχνολογία, και να προσαρμόζεται σε νέες εφαρμογές.

Σας θυμίζει όλο αυτό τα κινητά σας τηλέφωνα; Ετοιμαστείτε λοιπόν και για τα αυτοκίνητα-smartphones τα οποία είναι πολύ πιο κοντά από ότι νομίζουμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: Θέλουμε ασφαλή αυτοκίνητα, όχι ψηφιακές «χάντρες»
Off-road αυτόνομη οδήγηση: Στα Άγραφα χωρίς οδηγό;
Ferrari: Όχι στην αυτόνομη οδήγηση