Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί οι εταιρίες εγκαταλείπουν τις μικρές premium κατηγορίες;

Ελλάδα 0:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί οι εταιρίες εγκαταλείπουν τις μικρές premium κατηγορίες;

ΝΕΑ

Γιατί οι εταιρίες εγκαταλείπουν τις μικρές premium κατηγορίες;

ΝΕΑ

Η σύγχρονη τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας θέλει τις premium εταιρίες να εγκαταλείπουν τις μικρές κατηγορίες. Φωτεινή εξαίρεση η BMW για τους δικούς της σοβαρούς λόγους.

Advertisement
Advertisement

Η διάδοση της ηλεκτροκίνησης και τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην παραγωγή και την τροφοδοσία των εργοστασίων, έχει οδηγήσει τις περισσότερες εταιρίες να επανεκτιμούν την παρουσία τους στις μικρότερες κατηγορίες.

Ο λόγος είναι ότι σε αυτά τα αυτοκίνητα τα περιθώρια κέρδους είναι αρκετά περιορισμένα, κάτι που στρέφει τις εταιρίες στα μεγαλύτερα και πιο ακριβά μοντέλα.

Ήδη αρκετά ιστορικά αυτοκίνητα με διαρκή παρουσία στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία οδηγούνται στο τέλος της παραγωγής τους, ενώ στον χορό αυτό αναμένεται να μπουν και πολλά ακόμα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας.

Advertisement
Advertisement

Η BMW πάντως, μέσο του CEO της εταιρίας, Oliver Zipse, υποστηρίζει ότι δεν πρόκειται να εγκαταλείψει το κάτω άκρο της αγοράς. Ο ίδιος μάλιστα πιστεύει ότι θα ήταν λάθος κάτι τέτοιο, καθώς τα μικρά αυτοκίνητα θα είναι το επίκεντρο της αγοράς στο μέλλον.

Η προσέγγιση αυτή είναι αρκετά διαφορετική από αυτήν που έχει εκφράσει η Mercedes-Benz, η οποία έχει εκφράσει την θέληση να δώσει το 75% των επενδύσεών της στα μεγάλα και πιο ακριβά οχήματα.

Η Mercedes σχεδιάζει να μειώσει τη γκάμα της από επτά σε τέσσερα και έχει ήδη αποφασίσει να καταργήσει την A-Class στην αγορά των ΗΠΑ.

Advertisement

Η εταιρεία σκοπεύει να ανανεώσει τη σειρά της σε τρεις κατηγορίες: Entry Luxury, Core Luxury και Top-End Luxury.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία Entry Luxury θα βγει στην αγορά το 2024 και θα βασίζεται στην αποκλειστική πλατφόρμα MMA της εταιρείας.

Advertisement

Από την πλευρά της η BMW αν και δεν θέλει να εγκαταλείψει τις μικρές κατηγορίες, θα πρέπει να βρει τρόπους ώστε να είναι βιώσιμα τα αυτοκίνητά της. Για παράδειγμα τα μοντέλα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα UKL δεν είναι εύκολο να εφοδιαστούν με υβριδικά συστήματα, κάτι που ίσως υποχρεώσει την εταιρία να αλλάξει τα πλάνα της.

Ανεξάρτητα πάντως από τις υποσχέσεις, η πραγματικότητα για τα μικρά αυτοκίνητα είναι μάλλον δυσοίωνη, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα. Η μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση φέρνει στην επιφάνεια δυσκολίες όπως για παράδειγμα το που θα χωρέσουν οι μπαταρίες στις περιορισμένες διαθέσιμες διαστάσεις

Advertisement

Όλα θα εξαρτηθούν από το πόσο γρήγορα θα εμφανιστούν στην αγορά οι μπαταρίες solid state οι οποίες θα είναι πολύ μικρότερες σε διαστάσεις και αρκετά ελαφρύτερες. Τότε σίγουρα θα υπάρξει και πάλι άνθηση των μικρών μοντέλων.

Μέχρι να φθάσει όμως εκείνη η ημέρα, το μόνο σίγουρο είναι ότι τα αυτοκίνητα των μικρών κατηγοριών θα αντιμετωπίσουν σοβαρή πίεση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πότε θα παρουσιαστεί η πλατφόρμα Neue Klasse της BMW;
Αυτά είναι τα καλύτερα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα
Όλα όσο γνωρίζουμε για την ανανεωμένη BMW Σειρά 1