Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί εκτοξεύτηκαν τα κόστη επισκευής από τρακάρισμα;

Ελλάδα 22:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιατί εκτοξεύτηκαν τα κόστη επισκευής από τρακάρισμα;

ΝΕΑ

Γιατί εκτοξεύτηκαν τα κόστη επισκευής από τρακάρισμα;

ΝΕΑ

Σε παλαιότερες εποχές ένα τρακάρισμα είχε ως κόστος μόνο τις λαμαρίνες και τα πλαστικά. Σήμερα θα πρέπει να αλλάξουν μία σειρά από πανάκριβα ηλεκτρονικά συστήματα και εξαρτήματα.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Αmerican Automobile Association (AAA), η διάδοση της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού στα σύγχρονα οχήματα όχι μόνο συμβάλλει στην αύξηση του κόστους κατασκευής, αλλά και διογκώνει σημαντικά τα έξοδα επισκευής μετά από ατυχήματα.

Καθώς τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας γίνονται στάνταρ, η επισκευή αυτών των περίπλοκων συστημάτων αποτελεί σημαντικό μέρος του κόστους που σχετίζεται με το ατύχημα.

Η έρευνα της AAA αποκαλύπτει ότι κατά μέσο όρο το 37,6 % των δαπανών επισκευής ζημιών από ατυχήματα αφορά την επιδιόρθωση και τον επαναπροσδιορισμό αισθητήρων και καμερών που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των προηγμένων συστημάτων οδήγησης.

Advertisement
Advertisement

Αυτό περιλαμβάνει διάφορα εξαρτήματα όπως το δυναμικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και τους αισθητήρες πίσω στάθμευσης.

Ο Greg Brannon, διευθυντής μηχανικής αυτοκινήτων της AAA, τόνισε τη σημασία της σωστής επισκευής αυτών των συστημάτων, καθώς η δυσλειτουργία των εξαρτημάτων μπορεί να οδηγήσει σε δυνητικά θανατηφόρα ατυχήματα.

Εμβαθύνοντας περισσότερο, η AAA αξιολόγησε τα οχήματα του έτους 2023 που ήταν εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, διαπιστώνοντας ότι η επισκευή και η επαναβαθμονόμηση των αισθητήρων ραντάρ πρόσθεσε 500 έως 1.300 δολάρια στους λογαριασμούς επισκευής.

Advertisement

Οι αισθητήρες υπερήχων που χρησιμοποιούνται για υποβοήθηση στάθμευσης προκάλεσαν κόστος από 300 έως 1.000 δολάρια, ενώ τα συστήματα με κάμερες στο παρμπρίζ συνεισέφεραν 900 έως 1.200 δολάρια στα έξοδα επισκευής.

Επισημαίνοντας ένα ανησυχητικό στατιστικό στοιχείο, η έκθεση αποκάλυψε ότι οι πλευρικοί καθρέφτες με ενσωματωμένους αισθητήρες ή κάμερες για συστήματα περιμετρικής όρασης και τυφλών σημείων θα μπορούσαν να προσθέσουν το εντυπωσιακό ποσό των 740 έως 1.600 δολαρίων στο κόστος επισκευής, αντιπροσωπεύοντας έως και το 70,8% των εξόδων για την απλή αντικατάσταση ενός καθρέφτη.

Advertisement

Παρά την αξιοσημείωτη αύξηση του κόστους που αποδίδεται στις επισκευές τεχνολογίας ασφαλείας, μελέτες δείχνουν ότι τα χαρακτηριστικά αυτά μειώνουν σημαντικά τα ποσοστά ατυχημάτων και τους τραυματισμούς.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ασφάλισης για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων, τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης παρουσίασαν 43% χαμηλότερο ποσοστό σύγκρουσης στο πίσω μέρος και ανέφεραν 42% λιγότερους τραυματισμούς, επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες διάσωσης ζωών αυτών των συστημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σε ποιο αυτοκίνητο η βίδα κοστίζει 70 ευρώ η μία;
Ποιος φταίει στο τρακάρισμα; Ο οδηγός, ο δρόμος, ή το αυτοκίνητο;
Οι επισκευές των Tesla από τρακαρίσματα είναι πανάκριβες

Advertisement