Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Γιατί δεν προχωρά το υδρογόνο ως καύσιμο;

  • newsautoteam

Εδώ και λίγο καιρό, βλέπουμε τις εταιρείες τη μια μετά την άλλη να «εγκαταλείπουν» την προσπάθεια για εξέλιξη του υδρογόνου ως καύσιμο για τα αυτοκίνητα και ο λόγος είναι αρκετά πιο απλός από ότι μπορεί να σκεφτεί κανείς.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV) θα έπρεπε να έχουν πολύ μεγαλύτερη παρουσία στις αγορές νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει όμως και όπως βλέπουμε, οι εταιρείες που είχαν ασχοληθεί αρκετά με το θέμα, έχουν αρχίζει και «στρίβουν» προς άλλες λύσεις. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως στην αρκετά μεγάλη βρετανική αγορά, οι προτάσεις που έχουν να κάνουν με υδρογόνο είναι δύο, τα Hyundai Nexo και Toyota Mirai, από τα οποία το 2020 ταξινομήθηκαν μόλις δύο Nexo και δέκα Mirai.

Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους της βρετανικής αγοράς, αξίζει να σημειώσουμε πως τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2020 ήταν 190.727, νούμερο που αντιστοιχεί στο 12% του συνόλου των καινούργιων αυτοκινήτων. Παρά τις δεκαετίες έρευνας για τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται πως φτάνουν σε ένα αδιέξοδο και αναγκαστικά, απομακρύνονται από τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Η Honda πέρυσι ανακοίνωσε ότι τερματίζει το πρόγραμμα Clarity, επικαλούμενη την προφανώς χαμηλή ζήτηση, ενώ και η Mercedes-Benz σταμάτησε το μακροχρόνιο πρόγραμμά της F-Cell, λόγω υψηλού κόστους και δικής της αδυναμίας για μείωσή του. Η General Motors έχει διευρύνει την εφαρμογή των κυψελών καυσίμου Hydrotec και έχει επεκταθεί σε «στεριά, αέρα και θάλασσα»- όπως λέει η ίδια. Η Jaguar Land Rover είχε πλάνο για δοκιμές του Defender FCEV μέχρι το τέλος του 2021.

Από τον Οκτώβριο όμως και μετά, έχουν «χαθεί» τα ίχνη οποιασδήποτε προόδου και δεν ανακοινώνεται κάτι. Ακόμα και η Toyota που είναι από τις εταιρείες που έχουν επενδύσει πολλά στην εξέλιξη των κυψελών καυσίμου, δια στόματος του Προέδρου της Toyota Motor Europe, Matt Harrison, έδειξε την απογοήτευσή της για την πρόοδο: «Όσον αφορά τα επιβατικά οχήματα, ειλικρινά δεν βλέπω τις κυψέλες καυσίμου ως σημαντική ευκαιρία».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που οδηγεί τις εταιρείες στο να «απομακρύνονται από την προοπτική της εκμετάλλευσης της τεχνολογίας του υδρογόνου για τα αυτοκίνητα, είναι η έλλειψη δικτύου διανομής. Η πολύ περιορισμένη υποδομή τροφοδοσίας, έχει κάνει τα υδρογονοκίνητα ασύμφορα για τους καταναλωτές αλλά και εν τέλει, για τις ίδιες τις εταιρείες.

Είναι χαρακτηριστικό το ότι σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχουν μόλις 14 πρατήρια για την πώληση υδρογόνου. Αυτό, δεν είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα μόνο του Ηνωμένου Βασιλείου αλλά είναι γενικότερο και αφορά σχεδόν όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο. Και καλύτερα, να μην μιλήσουμε για το τι γίνεται στην Ελληνική αγορά σχετικά με το υδρογόνο- αν και δεν θα έχουμε και πολλά να πούμε…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ελληνική συμμαχία μαμούθ για ηλεκτρικά-υδρογόνο – Ποιες εταιρείες συμμετέχουν;
Formula Ε: Με κυψέλες υδρογόνου για τα μονοθέσια Gen4
Toyota Mirai: Ρεκόρ αυτονομίας με κυψέλες καυσίμου

 

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto