Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Geely Vision Starburst: Φορτσάρουν οι Κινέζοι

Ελλάδα 0:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Geely Vision Starburst: Φορτσάρουν οι Κινέζοι

ΝΕΑ

Geely Vision Starburst: Φορτσάρουν οι Κινέζοι

ΝΕΑ

Το σχεδιαστικό τμήμα της Geely μας δείχνει για το τι είναι ικανό να κάνει παρουσιάζοντας το άκρως εντυπωσιακό Vision Starburst.

Advertisement
Advertisement

Το φουτουριστικό concept car που βλέπετε είναι ενδεικτικό για το τι μπορούν οι Κινέζοι να κάνουν αφού κάλλιστα το Vision Starburst θα μπορούσε να έχει δημιουργηθεί από έναν premium Ευρωπαίο κατασκευαστή.

Εις ύψος
Το Vision Starburst της Geely είναι ένα μεγάλο τετράθυρο concept car με κουπέ σχεδίαση και μια εμφατική μάσκα που τονίζεται από το LED περίγραμμα που κατεβαίνει χαμηλά μέχρι και τους προφυλακτήρες. Το πίσω μέρος έχει μια ανάλογα εμφατική άποψη που συμπληρώνει το πολύ εντυπωσιακό αμάξωμα, από το οποίο απουσιάζουν οι μεσαίες κολόνες.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, οι πόρτες είναι ελεύθερες για να ανοίγουν όχι μόνο ανάποδα (η μία προς την άλλη) αλλά και προς τα πάνω. Για να αποκαλύψουν ένα 2+2 διάκοσμο που φωτίζεται από διάφορα LED στοιχεία. Την προσοχή τραβά τόσο το πολυγωνικό τιμόνι με τα χειριστήρια τεχνητής νοημοσύνης όσο και η όρθια αλά tablet οθόνη στην κεντρική κονσόλα.

Εις βάθος
Η Geely δεν είναι κάποια τυχαία εταιρία από την Κίνα. Όπως ίσως να γνωρίζετε είναι ο κολοσσός και μεγαλομέτοχος της Daimler (με ποσοστό 9,7%), κατέχει το 50% της Smart, ενώ είναι ιδιοκτήτρια της Volvo και της Lotus. Δίχως να ξεχνάμε την Lynk & Co. Που θέλω να καταλήξω;

Καταρχήν, η ηλεκτροκίνηση ανοίγει πόρτες για να μπουν πολύ πιο εύκολα στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας νέοι παίχτες. Βλέπετε, εδώ και πάνω από έναν αιώνα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ήταν πάντοτε πολύ δυνατή στο engineering. Το οποίο είναι πολύ πιο πολύπλοκο από κάθε άποψη συγκρίνοντας το με την ηλεκτροκινητότητα.

Advertisement

Αν προτιμάτε, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λιγότερα εξαρτήματα, παρελκόμενα κ.α. Για αυτό κατά καιρούς «ακούμε και γράφουμε» για διάφορες start-up εταιρίες που παρουσιάζουν ηλεκτρικά μοντέλα/ concepts. Να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Σίγουρα, αυτό συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια, με αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης. Αλλά όχι στο βαθμό αυτό.

Εις μήκος
Ο δρόμος για την ηλεκτροκίνηση δεν είναι τόσο μακρύς όσο φαίνεται. Και σίγουρα είναι πολύ πιο φαρδύς για να χωρέσει νέους παίχτες. Από την Geely και διάφορες άλλες κινεζικές εταιρίες μέχρι τους τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Huawei, η Xiaomi και η Apple. Μέχρι τώρα η Ευρώπη ήταν κατά μία έννοια οχυρωμένη σε ότι αφορά στην αυτοκινητοβιομηχανία της.

Advertisement

Το θέμα είναι κατά πόσο έχει προετοιμαστεί απέναντι στην κινεζική επίθεση που διαφαίνεται να έρχεται. Το γεγονός και μόνο πως η Κίνα διαχειρίζεται τα μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου παγκοσμίως, πως έχει ήδη στήσει πάνω από 90 giga-factories μπαταριών, πως της ανήκει ο κορυφαίος προμηθευτής μπαταριών CATL, πως…

…είναι αρκετό για να εγείρει διάφορα ερωτήματα όπως: γιατί η μετάβαση στην ηλεκτροκινητότητα να είναι τόσο πιεστική, κυρίως στην Ευρώπη;

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κινητήρες «κοινής χρήσης» για Mercedes και Volvo
Η Geely ετοιμάζει επαναστατικό ηλεκτρικό τράκτορα
Πότε θα δούμε πραγματικά φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην Ευρώπη;