Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Φόροι για τους ρύπους με… φοροελαφρύνσεις, αλλά όχι στην Ελλάδα!

Ελλάδα 16:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Φόροι για τους ρύπους με… φοροελαφρύνσεις, αλλά όχι στην Ελλάδα!

ΝΕΑ

Φόροι για τους ρύπους με… φοροελαφρύνσεις, αλλά όχι στην Ελλάδα!

ΝΕΑ

Οι εκπομπές CO2 προκαλεί τεράστιες ζημιές στον πλανήτη και κάποιοι υποστηρίζουν πως πρέπει να φορολογηθούν. Αλλά πόσο;

Advertisement
Advertisement

Το θέμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα απασχολεί έντονα τις τελευταίες δεκαετίες του επιστήμονες αλλά και τους πολιτικούς οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με αύξηση της θερμοκρασίας, ξηρασία αλλά και πλημμύρες.

Μάλιστα οι επιστήμονες ζητούν εδώ και χρόνια την υιοθέτηση του μοτίβο «Ο ρυπαίνων πληρώνει» μέσω της επιβολής φορολογίας σχετικής με τις εκπομπές CO2.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Γερμανίας η εκπομπή από την καύση ενός τόνου διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να προκαλέσει ζημίες ύψους σχεδόν 640 ευρώ. Ένα τόνος παράγεται από το μέσο αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο, καταναλώνοντας 325 λίτρα diesel. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 4.600 χιλιόμετρα. Το κόστος βέβαια, καθώς και τις περιβαλλοντικές ζημιές που θα επιβαρύνουν την επόμενη γενιά.

Πέραν των βιομηχανιών στο στόχαστρο των επιστημόνων και διαφόρων Οργανώσεων έχουν εισέλθει πέραν της βιομηχανίας οι όλες οι μετακινήσεις όπως με αεροπλάνα, πλοία, αυτοκίνητα και φορτηγά.

Advertisement

Φόροι CO2 και φοροελαφρύνσεις – Τι γίνεται στην Ελλάδα

Πολλοί πολιτικοί στη Γερμανία συμφωνούν με τους επιστήμονες και τους ακτιβιστές, ότι επιβολή φόρου στην εκπομπή CO2 μπορεί να είναι ένα σημαντικό λιθαράκι για την προστασία του περιβάλλοντος. «Πρόκειται για ένα θέμα, το οποίο απασχολεί όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία την περίοδο αυτή», ανέφερε κυβερνητικός εκπρόσωπος τύπου στην Deutsche Welle.

Advertisement

Παρόλα αυτά, μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 62% της γερμανικής κοινής γνώμης που είναι ευαισθητοποημένο σε θέματα περιβάλλοντος, διαφωνεί με την εισαγωγή ενός τέτοιου φόρου.

Φόροι  στην κατανάλωση ρύπων υπάρχουν ήδη σε αρκετές χώρες. Στην Ελβετία το τίμημα ανά τόνο υπολογίζεται σε 100 ευρώ. Τα 2/3 αυτών επιστρέφονται άμεσα τελικά στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, το 1/3 έμμεσα, μέσω προγραμμάτων και επιχορηγήσεων. Την κορυφή στη φορολόγηση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα κατέχει η Σουηδία, με 140 ευρώ ανά τόνο. Βέβαια και σε αυτή την περίπτωση μειώθηκαν σταδιακά άλλοι φόροι και επήλθαν έτσι ελαφρύνσεις στους πολίτες.

Στην Ελλάδα πάντως τα κυβερνητικά στελέχη αντί να προσπαθήσουν με κάποιο τρόπο να μειώσουν το μέσο όρο ηλικίας των αυτοκινήτων και των φορτηγών αντίθετα προσπαθούν με κάθε τρόπο να δελεάσουν μεγάλες ομάδες επαγγελματιών διατηρώντας στην κυκλοφορία παλιά και ρυπογόνα οχήματα με αντίτιμο την ψήφο τους στις εκλογικές αναμετρήσεις που έρχονται.

Advertisement

Τώρα πόσοι ακόμη θα πεθάνουν από τις πλημμύρες ή τους καύσωνες ή τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν τα παιδιά μας αύριο προφανώς και δεν τους απασχολεί…