Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ford Fiesta ST: Η top έκφραση της σπορ απόλαυσης

Ελλάδα 11:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ford Fiesta ST: Η top έκφραση της σπορ απόλαυσης

ΝΕΑ

Ford Fiesta ST: Η top έκφραση της σπορ απόλαυσης

ΝΕΑ

Στην Ford γνωρίζουν πολύ καλά δεν χρειάζεται να ξοδέψεις πολλές χιλιάδες ευρώ για να νιώσεις την έξαψη της σπορ οδήγησης. Και με το εκρηκτικό Fiesta ST των 200 ίππων και των απίστευτων επιδόσεων δείχνουν ότι αρκεί ένα μικρό hatchback για να ζήσει κανείς δυνατές συγκινήσεις και μοναδικές οδηγικές εμπειρίες.

Advertisement
Advertisement

Η Ford υπήρξε ανέκαθεν η εταιρία που εστίαζε στην οδηγική απόλαυση και την μέγιστη ευχαρίστηση του οδηγού. Με την φιλοσοφία της εταιρίας να έχει χτιστεί μέσα από τους αγώνες και την ανάγκη για ικανοποίηση του ανήσυχου οδηγού, έχει κατά καιρούς δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά σπορ μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Αυτό το ξεχωριστό DNA της μάρκας γίνεται και σήμερα εμφανές με μοντέλα όπως την μικρή “βόμβα” που ακούει στο όνομα Fiesta ST. Την κορυφαία έκδοση του μικρού μοντέλου της Ford, το οποίο όμως με τις κατάλληλες επεμβάσεις του τμήματος Ford Performance έχει μετατραπεί σε ένα απόλυτο μηχάνημα οδήγησης, έτοιμο να ξεσηκώσει τον οδηγό του και να τον γεμίσει με την αδρεναλίνη των σπορ απολαύσεων.

Το βασικό συστατικό αυτής της εκρηκτικής μηχανής βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Εκεί έχει τοποθετηθεί ένα από τα σύγχρονα “διαμάντια” της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο εκπληκτικός τρικύλινδρος turbo κινητήρας των 1,5 λίτρων. Πρόκειται για ένα από τα πιο εξελιγμένα κινητήρια σύνολα που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην αγορά, με αγωνιστικές επεμβάσεις και πολλές αλλαγές έτσι ώστε να φθάνει σε υψηλά επίπεδα απόδοσης αλλά και να διαθέτει έναν σχεδόν αγωνιστικό χαρακτήρα στον τρόπο που ανεβάσει στροφές αλλά και στον εθιστικό ήχο που βγάζει.

Advertisement
Advertisement

Η αγωνιστική εμπειρία της Ford τον έχει “προικίσει” με ότι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει στην κατηγορία του, με στόχο όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά και την οικονομία σε καύσιμο και την σωστή λειτουργία σε καθημερινές συνθήκες. Είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και διαθέτει την πολλαπλή εισαγωγής ενσωματωμένη πάνω στο μοτέρ έτσι ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή καύση. Είναι επίσης εφοδιασμένος με σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και έχει άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, ενώ για την οικονομία φροντίζει το σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου όταν ο κινητήρας λειτουργεί με χαμηλό φορτίο.

Χάρη σ’ αυτό το εκπληκτικό σε προδιαγραφές και απόδοση μοτέρ, το Fiesta ST είναι ένας πραγματικός “φονέας γιγάντων” με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 6,5 δευτερόλεπτα, και την τελική του ταχύτητα να φθάνει στα 232 χλμ/ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα εξαιρετικό σε αίσθηση και ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε κλιμάκωση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που θυμίζει έντονα στην χρήση του αντίστοιχο αγωνιστικού αυτοκινήτου.

Advertisement

Μπορεί για άλλες εταιρίες ένας δυνατός κινητήρας να αρκούσε για την γρήγορη έκδοση του μοντέλου τους, όμως για την Ford και την δική της φιλοσοφία, ένα σπορ αυτοκίνητο χρειάζεται πολλά ακόμα. Και αυτά έχουν γίνει και με το παραπάνω στο Fiesta ST. Η δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου είναι προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, κάτι που κάνει το Fiesta ST όχι απλά ένα γρήγορο σούπερ μίνι αλλά ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, έτοιμο να αντιμετωπίσει πολύ ισχυρότερα και πολύ πιο ακριβά μοντέλα.

Advertisement

Πρώτα από όλα έχουν γίνει σημαντικές επεμβάσεις και βελτιώσεις στην ανάρτηση. Το ήδη εξαιρετικό πλαίσιο του Fiesta έχει ενισχυθεί παραπάνω, τα εμπρός ψαλίδια είναι ενισχυμένα, ενώ αλλαγμένη και πιο άκαμπτη είναι και η αντιστρεπτική ράβδος. Υπάρχουν επίσης νέα και πολύ εξελιγμένα ελατήρια ανακατανομής των φορτίων έτσι ώστε η οδική συμπεριφορά να είναι πιο ακριβής και άμεση στις στροφές, χωρίς όμως να γίνεται σκληρό και δυσάρεστο στην καθημερινή χρήση. Ιδιαίτερα προηγμένα είναι και τα αμορτισέρ της Tenneco για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος.

Πέρα από την λεπτομερή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις, το Fiesta ST διαθέτει και ένα πολύ “ψαγμένο” ηλεκτρονικό υπόβαθρο έτσι ώστε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, Normal, Sport και το Track με τα χαρακτηριστικά του να μεταβάλλονται ανάλογα με την διάθεση και την διαδρομή που έχει να κάνει ο οδηγός.

Advertisement

Στην τελευταία περίπτωση, στην λειτουργία Track, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της σταθερότητας ESC αποκτά την δυνατότητα για τρεις επιλογές εμπλοκής ανάλογα με την διάθεση του οδηγού και μπορούν να τεθούν και εκτός λειτουργίας, αφήνοντας τον οδηγό να απολαύσει ανόθευτο τον εκρηκτικό χαρακτήρα του Fiesta ST.

Ένα ακόμα σύστημα με αγωνιστικές καταβολές είναι το Launch Control το οποίο χρησιμεύει στην μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση της αστείρευτης δύναμης του κινητήρα κατά την διαδικασία των επιταχύνσεων από στάση. Κρατώντας το γκάζι τέρμα πατημένο, το σύστημα διατηρεί τις στροφές στο κόκκινο ενώ ενεργοποιείται μία ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για εκκίνηση. Όταν ο οδηγός αφήσει το φρένο, το Fiesta ST τινάζεται εμπρός σε κλάσματα του δευτερολέπτου, ανεβάζοντας στροφές με εκπληκτικό τρόπο και γεμίζοντας με ενθουσιασμό τον οδηγό του.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί ένα εξαιρετικό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης με πολύ γρήγορη κρεμαγέρα (μόλις 2 στροφές από άκρη σε άκρη) και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της γνωστής από την αγωνιστική της δράση εταιρίας Quaife.

Το συγκεκριμένο μπλοκέ είναι κλασικό μηχανικό και όχι με ηλεκτρονική διαχείριση όπως γίνεται στα μοντέλα του ανταγωνισμού, κάτι που αποτελεί και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα του Fiesta ST στην πραγματικά γρήγορη σπορ οδήγηση προσφέροντας τεράστια περιθώρια πρόσφυσης στην έξοδο των στροφών.

Το διαφορικό της Quaife είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control της Ford που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει.

Πέρα από το αγωνιστικό μηχανικό του υπόβαθρο, το Fiesta ST παραμένει ένα φιλικό στην χρήση και άνετο στην καθημερινότητα αυτοκίνητο. Οι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα έχουν δημιουργήσει ένα πολύ δυναμικό σχήμα, με τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τις ζάντες των 17 ή 18 ιντσών και την διπλή εξάτμιση να προσθέτουν τον ξεχωριστό σπορ χαρακτήρα που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Στο σαλόνι αυτό που κυριαρχεί είναι τα εξαιρετικά στην εμφάνιση και απόλυτα σπορ μπάκετ καθίσματα της Recaro τα οποία σε συνδυασμό με την σωστή τοποθέτηση του τιμονιού δημιουργούν τις τέλειες προϋποθέσεις για μια μοναδική θέση οδήγησης, ένα χαρακτηριστικό που είναι πρωτεύον σε κάθε καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο.

Υπάρχει επίσης ένας σπορ επιλογέας ταχυτήτων ST, και το τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα με εξωτερική ραφή που επαναλαμβάνεται στο μοχλό του χειρόφρενου και το κάλυμμα του επιλογέα. Πολύ πλούσιο είναι και το ψηφιακό υπόβαθρο του Fiesta ST με στάνταρ το σύστημα ψυχαγωγίας SYNC 3 με οθόνη έως και 8 ιντσών, το οποίο εφοδιάζεται εκτός των άλλων και με σύστημα φωνητικών εντολών. Στον εξοπλισμό της έκδοσης υπάρχει και ένα κορυφαίας ποιότητας ηχοσύστημα B&O PLAY Sound System, το οποίο είναι ότι καλύτερο υπάρχει στην κατηγορία του

Οι στάνταρ τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και cruise control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, ενώ διατίθενται επίσης χαρακτηριστικά όπως καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, αυτόματοι προβολείς, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και Traffic Sign Recognition.

Για τους ακόμα πιο σκληροπυρηνικούς υπάρχει η έκδοση ST Edition σε πολύ περιορισμένο αριθμό παραγωγής, η οποία έχει αναβαθμισμένη ανάρτηση και ξεχωριστό στιλ σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Fiesta ST. Το ST Edition ξεχωρίζει από την αποκλειστική βαφή Azura Blue και τον γυαλιστερό μαύρο διαχύτη, την αεροτομή οροφής και τα λογότυπα ST.

Έχει ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 18 ιντσών και λόγω της διαδικασίας χύτευσης από την οποία προκύπτουν, εξοικονομούνται ούτε λίγο, ούτε πολύ, 8 κιλά από το συνολικό βάρος. Η ανάρτηση είναι η βελτιωμένη που είχαμε δει στην παλιότερη Performance Edition, που στα χαρακτηριστικά της ήταν τα coilovers καθώς και η δυνατότητα ρύθμισης της σκληρότητας στην απόσβεση.

Από την νέα ανάρτηση προκύπτει και το χαμήλωμα του αμαξώματος, κατά 15 χιλιοστά εμπρός και 10 πίσω. Το ST Edition γίνεται επίσης το πρώτο Fiesta που θα έχει το νέο τιμόνι Ford Performance, που έχουμε δει και στο μεγαλύτερο Focus ST, με το ειδικό κουμπί συντόμευσης για πρόσβαση στη λειτουργία οδήγησης Sport.

Άλλες αναβαθμίσεις εσωτερικού χώρου περιλαμβάνουν επένδυση ταμπλό από ανθρακόνημα σε πολλά σημεία καθώς και μπλε εμφανείς ραφές κατά παραγγελία. Η ST Edition βασίζεται στην κορυφαία ST-3, η οποία περιλαμβάνει ως στάνταρ το προαιρετικό για τις υπόλοιπες εκδόσεις, Performance Pack, στο οποίο περιλαμβάνεται διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaifeshift light και launch control.

Στον δρόμο το Fiesta ST είναι μία πραγματική έκρηξη οδηγικής απόλαυσης και μοναδικών συναισθημάτων. Ο εκρηκτικός κινητήρας ανεβάζει δαιμονισμένα στροφές και το εξαιρετικό πλαίσιο στρίβει με απίστευτη σταθερότητα. Η πολύ μελετημένη ρύθμιση των αναρτήσεων κρατά πιστά την τροχιά που έχει επιλέξει ο οδηγός χωρίς την παραμικρή υποψία κλίσεων, το τιμόνι είναι φοβερά άμεσο και επικοινωνιακό, ενώ και τα κορυφαία φρένα αντέχουν στην σκληρή και παρατεταμένη χρήση.

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα σύνολο που εκφράζει στο μέγιστο βαθμό την χαρά της οδήγησης, γεμίζοντας με χαμόγελο και ικανοποίηση όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Η Ford έκανε για άλλη μια φορά το “θαύμα” της δημιουργώντας ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο που την ίδια στιγμή μπορεί να προσφέρει την κορυφαία οδηγική απόλαυση αλλά και παράλληλα να είναι εύκολο και χρηστικό στην καθημερινότητα του οδηγού.

Για όσους αναζητούν το κορυφαίο “εργαλείο” που θα γεμίσει την ζωή τους με ασύγκριτες στιγμές οδηγικής έξαψης, το Fiesta ST είναι η απόλυτη έκφραση για το πιο καθαρόαιμο προσιτό σπορ μοντέλο της ελληνικής αγοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η τιτανομαχία των hot hatches: Polo GTΙ vs i20 N vs Fiesta ST (+video)
Νέα έκδοση για το Ford Fiesta ST
Το μπρονζέ Ford Fiesta ST που «δαγκώνει» (+video)