Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Ford Fiesta ST: Έκρηξη αδρεναλίνης και οδηγικής απόλαυσης

  • newsautoteam

Στην Ford γνωρίζουν πολύ καλά πως να μιλούν στην καρδιά του πραγματικού οδηγού. Και το Fiesta ST είναι η απόλυτη έκφραση της χαράς της σπορ οδήγησης σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να είναι εκρηκτικό όταν του το ζητήσεις και απόλυτα φιλικό στην καθημερινή του χρήση.

Μπορεί η εποχή μας να μοιάζει εντελώς ασύμβατη με μία μικρή βόμβα οδηγικής έξαψης, όμως στην Ford επιμένουν να δημιουργούν μοναδικά αυτοκίνητα για εκείνους δεν έπαψαν ποτέ να αναζητούν τις συγκινήσεις που μπορεί να προσφέρει ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο. Έχοντας πίσω τους εκπληκτικές στιγμές της αυτοκίνησης όπως το Focus RS ή το Ford GT, οι μηχανικοί της Ford Performance δείχνουν με το Fiesta ST ότι δεν χρειάζονται πολλά κυβικά και τεράστιες ιπποδυνάμεις για να απολαύσει κανείς την σπορ οδήγηση στην πιο ανόθευτη μορφή της.

Ακολουθώντας την μεγάλη παράδοση και την τεχνογνωσία της Ford από τους αγώνες και την υψηλή τέχνη της εξέλιξης, το Fiesta ST είναι ένα σπάνιο ελιξίριο νεότητας και καθαρόαιμης οδηγικής απόλαυσης. Σκληροπυρηνικό και απόλυτο όσο χρειάζεται για να σκορπά αφειδώς συναρπαστικές εμπειρίες. Και την ίδια στιγμή χρηστικό και αρκετά οικονομικό ώστε να είναι ο μοναδικός σύντροφος στις καθημερινές μετακινήσεις.

Όλα επάνω του, από την εμφάνιση μέχρι τον καθηλωτικό ήχο εκφράζουν το ανήσυχο πνεύμα της Ford και την αστείρευτη ικανότητά της να ενθουσιάζει τον οδηγό του και να μετατρέπει κάθε μετακίνηση σε μία μοναδική εμπειρία. Και όλα αυτά συνοδευόμενα από ένα απόλυτα σύγχρονο πακέτο τεχνολογιών για την υποβοήθηση και την ασφάλεια σε συνδυασμό με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και κορυφαίους χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας του. 

Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένα από τα μικρά και σπάνια “διαμάντια” των σύγχρονων κινητήρων. Ο τρικύλινδρος EcoBoost των 1,5 λίτρων με απόδοση στους 200 ίππους και ροπή στα 290 Nm παραμένει μία πραγματική έκρηξη αδρεναλίνης και ηχητικής πανδαισίας που θα καθηλώσει κάθε οδηγό.

Παράλληλα χάρη και στο καλά κλιμακωμένο εξατάχυτο κιβώτιο με την αγωνιστική αίσθηση, επιτυγχάνει και κορυφαίες επιδόσεις, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 232 χλμ./ώρα.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι από τους πιο εξελιγμένους που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην αγορά, έχοντας δεχθεί αρκετές επεμβάσεις από την Ford Performance με στόχο την μέγιστη δυνατή απόδοση αλλά και αντοχή στην σκληρή χρήση.

Διαθέτει ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα ψεκασμού έμμεσου και άμεσου, έχει ειδικές επεξεργασίες στα κινούμενα μέρη του ενώ είναι εφοδιασμένος με ένα σύστημα που απενεργοποιεί τον έναν κύλινδρο όταν δεν βρίσκεται σε πίεση, με αποτέλεσμα να έχει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αρκετά χαμηλές για τον χαρακτήρα του εκπομπές CO2.

Όμως για ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, ένας εξαιρετικός κινητήρας είναι μόνο η αρχή. Η δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου είναι προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, με αποτέλεσμα το Fiesta ST να αποκτά χαρακτήρα και οδηγική ένταση που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από καθαρόαιμα σπορ μοντέλα μεγαλύτερων και πιο ακριβών κατηγοριών.

Το Fiesta ST εφοδιάζεται με τρία προγράμματα οδήγησης, Normal, Sport και Track με αντίστοιχη κλιμάκωση του σπορ χαρακτήρα του. Στην τελευταία περίπτωση, στην λειτουργία Track, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της σταθερότητας ESC αποκτά την δυνατότητα για τρεις επιλογές εμπλοκής ανάλογα με την διάθεση του οδηγού και μπορούν να τεθούν και εκτός λειτουργίας, αφήνοντας τον οδηγό να απολαύσει ανόθευτο τον εκρηκτικό χαρακτήρα του Fiesta ST.

Για γρήγορες εκκινήσεις και για την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της αστείρευτης δύναμης του κινητήρα υπάρχει και Launch Control το οποίο βοηθά τον οδηγό να πετυχαίνει το μέγιστο δυνατό των επιδόσεων από στάση στην πίστα. Κρατώντας το γκάζι τέρμα πατημένο, το σύστημα διατηρεί τις στροφές στο κόκκινο ενώ ενεργοποιείται μία ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για εκκίνηση.

Αφήνοντας τελείως τον συμπλέκτη, επιτυγχάνεται μία βελτιστοποιημένη εκκίνηση από στάση με τα συστήματα electronic stability control (ESC), traction control, Torque Vectoring Control και Torque Steer Compensation να διαχειρίζονται την καμπύλη ισχύος και ροπής.

Για την απόλυτη οδηγική εμπειρία του Fiesta ST, οι μηχανικοί της Ford έχουν δουλέψει σε βάθος και την ανάρτηση. Αξιοποιώντας την τεράστια αγωνιστική εμπειρία της Ford, χρησιμοποιούν τα μοναδικά για την κατηγορία ελατήρια ανακατανομής φορτίων.

Πρόκειται για ένα πατενταρισμένο σύστημα της Ford το οποίο δίνει στο αυτοκίνητο την ακρίβεια που χρειάζεται στην σπορ οδήγηση, με πιο συμπαγή αίσθηση στον πίσω άξονα, ενώ την ίδια στιγμή παραμένει αρκετά άνετο και εύκολο στην καθημερινή χρήση.

Ιδιαίτερα προηγμένα είναι και τα αμορτισέρ της Tenneco για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος. Η πιο σκληρή αντιστρεπτική ράβδος στον πίσω άξονα κάνει το Fiesta ST ακόμα πιο ακριβές και σίγουρο στην πολύ γρήγορη οδήγηση, εξασφαλίζοντας κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης και ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί ένα εξαιρετικό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης με πολύ γρήγορη κρεμαγέρα (μόλις 2 στροφές από άκρη σε άκρη) και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της γνωστής από την αγωνιστική της δράση εταιρίας Quaife.

Το συγκεκριμένο μπλοκέ είναι κλασικό μηχανικό και όχι με ηλεκτρονική διαχείριση όπως γίνεται στα μοντέλα του ανταγωνισμού, κάτι που αποτελεί και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα του Fiesta ST στην πραγματικά γρήγορη σπορ οδήγηση προσφέροντας τεράστια περιθώρια πρόσφυσης στην έξοδο των στροφών.

Το διαφορικό της Quaife είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control της Ford που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει.

Το νέο Fiesta ST διατίθεται σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις διαθέτοντας ένα γεμάτο δυναμισμό αμάξωμα με αισθητικές βελτιώσεις και σπορ αεροδυναμικά βοηθήματα αποκλειστικά για την έκδοση ST και στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ή προαιρετικές 18 ιντσών, αλλά και εκδόσεις εξοπλισμού ST-1, ST-2 και ST-3.

Τα εξωτερικά χρώματα περιλαμβάνουν αποχρώσεις όπως Frozen White, Magnetic, Moondust, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver και Silver Fox, ενώ στο σαλόνι τις εντυπώσεις κερδίζουν αμέσως τα αγωνιστικού τύπου μπάκετ καθίσματα της Recaro, ο σπορ επιλογέας σχέσεων ST, και το τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα με εξωτερική ραφή που επαναλαμβάνεται στο μοχλό του χειρόφρενου και το κάλυμμα του επιλογέα.

Ιδιαίτερα πλούσιο είναι και το ψηφιακό του υπόβαθρο με στάνταρ σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 με οθόνη 6,5 ιντσών ή προαιρετική 8 ιντσών το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς του Fiesta ST τον έλεγχο των συστημάτων ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένων smartphones, διαθέτοντας εκτός των άλλων και δυνατότητα ενεργοποίησης με απλές φωνητικές εντολές στην καθομιλουμένη. Διατίθεται επίσης και ένα κορυφαίας ποιότητας ηχοσύστημα B&O PLAY Sound System το οποίο φέρνει στο Fiesta ST μία μοναδική high-end εμπειρία ήχου.

Οι στάνταρ τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και cruise control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, ενώ διατίθενται επίσης χαρακτηριστικά όπως καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, αυτόματοι προβολείς, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και Traffic Sign Recognition.

Πέρα και πάνω από όλα αυτά όμως, το Fiesta ST είναι μία ξεκάθαρη δήλωση ότι η χαρά της οδήγησης ήταν και θα παραμείνει μία προτεραιότητα για την Ford. Ένα πραγματικό ελιξίριο νεότητας για τους οδηγούς που μπορούν και ξέρουν να εκτιμήσουν το κορυφαίο μηχανολογικό πακέτο και την απόλυτη οδηγική αίσθηση που προσφέρει. Και ένα εθιστικό παιχνίδι για μεγάλα παιδιά που μέσα σ’ αυτή την μικρή “βόμβα” της Ford θα ανακαλύψουν ένα πολυτάλαντο “εργαλείο” ξεχωριστών στιγμών και ασύγκριτων απολαύσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το μπρονζέ Ford Fiesta ST που «δαγκώνει» (+video)
Νέα έκδοση για το Ford Fiesta ST
Peugeot 205 GTI vs Peugeot 106 Rallye vs Renault Clio iii RS vs Ford Fiesta ST

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto