Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ford Fiesta mild hybrid για έξτρα οικονομία

Ελλάδα 22:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ford Fiesta mild hybrid για έξτρα οικονομία

ΝΕΑ

Ford Fiesta mild hybrid για έξτρα οικονομία

ΝΕΑ

Το ήπια υβριδικό σύστημα του Fiesta μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου αλλά και χαρίζει επιπλέον δόσης ροπής κατά την επιτάχυνση.

Advertisement
Advertisement

Την παρουσία του στην αγορά έχει εδραιώσει το Ford Fiesta, το δημοφιλέστερο μοντέλο της μπλε οβάλ μάρκας στην Ευρώπη.

Το μικρό της Ford, διανύει την 8η γενιά του και διακρίνεται για το σφηνοειδές σχήμα του, τη φινετσάτη και ταυτόχρονα «επιθετική» σχεδίασή του. Η τελευταία τονίζεται περαιτέρω στην έκδοση ST Line με τις κομψές ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, τις πλαϊνές ποδιές ST-Line, τη χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και τους πιο επιβλητικούς προφυλακτήρες.

Το design, ωστόσο, αποτελεί μόνο ένα από τα πολλά προσόντα του μοντέλου. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην ευρεία γκάμα κινητήρων, όπου δεσπόζουσα θέση έχει ο πολυβραβευμένος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0L EcoBoost της Ford, πλαισιωμένος από ήπια υβριδική τεχνολογία για έξτρα εξοικονόμηση καυσίμου (EcoBoost Hybrid).

Advertisement
Advertisement

Αναλυτικότερα, το mild hybrid Fiesta αποδίδει 155 ίππους (6.000 στροφές) και 240 Nm ροπής (από τις 2.500), ενώ συνδυάζεται -προς το παρόν- με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Πρόκειται δηλαδή για το ισχυρότερο Fiesta που έχει δημιουργήσει η Ford, εξαιρουμένου του «καυτού» ST.

Η επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτεί 8,9 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αποτυπώνεται στα 220 χλμ./ώρα. Αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου, αυτή αντιστοιχεί σε μόλις 4,0 λτ./100 χλμ, σύμφωνα με τη Ford.

Advertisement

Πώς λειτουργεί το ήπια υβριδικό σύστημα

Advertisement

Το υβριδικό κινητήριο σύνολο της Ford απαρτίζεται από μια μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντί του στάνταρ εναλλάκτη. Αυτή επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του οχήματος σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48-volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Η ροπή που προσφέρει το σύστημα μπορεί να φτάσει έως και 24 Nm, συνεισφέροντας στη διαδικασία επιτάχυνσης, και μειώνοντας το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στις χαμηλότερες στροφές παρέχεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή.

Advertisement

Παράλληλα, το σύστημα BISG επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα και να προσθέσουν ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της ισχύος. Έτσι περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που περιστρέφει τον κινητήρα ταχύτερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Το ισχυρότερο BISG επιτρέπει, επίσης, τη λειτουργία του Auto Start-Stop σε περισσότερες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα, όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 25 χλμ./ώρα ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

Εκδόσεις

Το Fiesta Ecoboost Hybrid διατίθεται σε τρεις ιδιαίτερα πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού, τις ST-Line, Vignale και Active X καθεμία εκ των οποίων ικανοποιεί διαφορετικά «γούστα».

Η ST-Line, όπως προαναφέραμε εκπέμπει έναν «επιθετικό» χαρακτήρα χάρη σε μια ποικιλία στιλιστικών στοιχείων. Όσον αφορά τη Vignale κοσμείται από μια μάσκα με χρωμιωμένο πλαίσιο και κυψελοειδές πλέγμα, 17άρες ζάντες αλουμινίου των 10 ακτινών, ιδιαίτερο προφυλακτήρα Vignale, εμπρός και πίσω (με διαχύτη), διακοσμητικά πλευρικά ένθετα και πίσω σπόιλερ στο χρώμα του αμαξώματος.

Η πιο περιπετειώδης έκδοση Active X κοσμείται, μεταξύ άλλων, από κάτω πλευρικά προστατευτικά, πίσω προφυλακτήρα Active (ο μπροστινός είναι στο χρώμα του αμαξώματος). Επίσης τοποθετούνται ράγες οροφής και σήμα «Active» στα φτερά.

Επίσης σε όλη την γκάμα συναντάμε πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας μεταξύ των οποίων: Αισθητήρες απόστασης στάθμευσης – Πίσω, Προφίλ οδήγησης (Driving modes), αναγνώριση οδικών πινακίδων.

Σημειώνεται πως το mild hybrid Fiesta θα διατεθεί αργότερα και με αυτόματο κιβώτιο, για περισσότερο άνετες μετακινήσεις.

Διαβάστε επίσης:
Video: Γνωρίστε το νέο Ford Fiesta
Έρχεται μικρότερη Ford Mustang Mach-e
Έκδοση King Ranch για το Ford Explorer