Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ευρωπαϊκή Ένωση: Αλλάζουν τα πάντα στην οδήγηση!

Ελλάδα 8:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ευρωπαϊκή Ένωση: Αλλάζουν τα πάντα στην οδήγηση!

ΝΕΑ

Ευρωπαϊκή Ένωση: Αλλάζουν τα πάντα στην οδήγηση!

ΝΕΑ

Το Ευρωκοινοβούλιο τάσσεται υπέρ των σαρωτικών αλλαγών που προτείνονται. Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Advertisement
Advertisement

Οι ψηφιακές άδειες, η αυτοαξιολόγηση των οδηγών και μέτρα για την βελτίωση της αντίληψής τους είναι μερικές από τις αλλαγές στους ευρωπαϊκούς κανόνες που προτάθηκαν την Τετάρτη (28/2).

Με περισσότερες από 20.000 ζωές να χάνονται στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τάσσεται υπέρ της αναθεώρησης των κανόνων για τις άδειες οδήγησης, ώστε να διασφαλιστεί ότι συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια και στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ.

Περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους για όλους

Advertisement
Advertisement

Το Κοινοβούλιο ζητά οι οδηγοί να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και να γνωρίζουν τους κινδύνους, ιδίως για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί, τα παιδιά, οι ποδηλάτες και οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. Ως εκ τούτου, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, τα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και το ασφαλές άνοιγμα των πορτών του οχήματος θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος της εξέτασης για την απόκτηση άδειας οδήγησης.

Ισχύς των αδειών οδήγησης και έλεγχοι υγείας

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν ότι οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν για τουλάχιστον 15 χρόνια. για μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. Οι αντίστοιχες για φορτηγά και λεωφορεία θα έχουν ελάχιστη διάρκεια 5 χρόνων. Δεν στηρίζουν τη μείωση της διάρκειας ισχύος των αδειών οδήγησης για ηλικιωμένους, όπως πρότεινε η Επιτροπή, με σκοπό την αποφυγή διακρίσεων και τη διασφάλιση του δικαιώματός τους στην ελεύθερη κυκλοφορία και τη συμμετοχή στην οικονομική και κοινωνική ζωή.

Advertisement

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να μπορούν οι οδηγοί να αξιολογούν οι ίδιοι την ικανότητα οδήγησής τους όταν εκδίδεται και ανανεώνεται άδεια οδήγησης, επιτρέποντας στις χώρες της ΕΕ να αποφασίζουν εάν η αυτοαξιολόγηση θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια ιατρική εξέταση με κατ’ ελάχιστο εξετάσεις όρασης και καρδιαγγειακών παθήσεων για τους οδηγούς. Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές ζητούν οι κυβερνήσεις των κρατών μελών να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για την αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με ψυχικά και σωματικά σημάδια που μπορεί να θέσουν ένα άτομο σε κίνδυνο κατά την οδήγηση.

Αρχάριοι και συνοδευόμενοι οδηγοί

Advertisement

Οι άπειροι οδηγοί θα πρέπει να υποβάλλονται σε δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπόκεινται σε ορισμένους περιορισμούς, όπως αυστηρότερα όρια αλκοόλ και αυστηρότερες ποινές για μη ασφαλή οδήγηση, σύμφωνα με το Κοινοβούλιο.

Για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν επίσης να επιτρέπεται σε οδηγούς 18 ετών και άνω να αποκτούν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως 16 επιβάτες, εφόσον διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Επιπλέον, οι οδηγοί από 17 ετών θα πρέπει να είναι επιλέξιμοι για άδεια οδήγησης αυτοκινήτων ή φορτηγών αν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.

Ψηφιακή άδεια οδήγησης

Advertisement

Για τη στήριξη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της καθιέρωσης ψηφιακής άδειας οδήγησης, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με το συνηθισμένο δίπλωμα.

Επόμενα βήματα

Η έκθεση για την αναθεώρηση των κανόνων εγκρίθηκε με 339 ψήφους υπέρ, 240 κατά και 37 αποχές, ολοκληρώνοντας την διαδικασία πρώτης ανάγνωσης και οριστικοποιώντας την θέση του ΕΚ. Η επόμενη σύνθεση του ΕΚ μετά τις εκλογές στις 6-9 Ιουνίου θα συνεχίσει τις σχετικές εργασίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οριστικό: Πετάνε εκτός τα παλιά αυτοκίνητα
Ευρώπη: Ένα παιδικό χωριό χάνεται κάθε χρόνο λόγω της ρύπανσης
ΤΑΖ: Στα ύψη τα μικροσωματίδια στην Αθήνα!