Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ετοιμοπόλεμο Lada Niva με… στολή παραλλαγής

Ελλάδα 6:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ετοιμοπόλεμο Lada Niva με… στολή παραλλαγής

ΝΕΑ

Ετοιμοπόλεμο Lada Niva με… στολή παραλλαγής

ΝΕΑ

Εκτός από τη δυνατότητα επιλογής του Niva και με εργοστασιακή βαφή παραλλαγής, η Lada ανακοίνωσε πως… αλλάζει και η ονομασία του.

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία του Lada Niva ξεκινά στις 5 Απριλίου του 1977, όταν και παράχθηκαν τα πρώτα αντίτυπα του μοντέλου.

Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδίασε μόνη της η Lada και γρήγορα μετατράπηκε στο… καμάρι των Σοβιετικών ελεώ των πληθωρικών off-road ικανοτήτων του, αλλά και της προσιτής τιμής του. Κάποια στιγμή, ωστόσο, η ονομασία του άλλαξε και… βαφτίστηκε Lada 4×4, κάτι που εξόργισε τους δεκάδες χιλιάδες λάτρεις του, οι οποίοι συνέχιζαν να το αποκαλούν Niva.

Αναγνωρίζοντας την ιστορία που «κουβαλά» η ονομασία “Niva”, πριν από λίγες εβδομάδες η Lada έπραξε αυτό… που ήταν δίκαιο: Με επίσημη ανακοίνωσή της γνωστοποίησε πως το Lada 4×4 θα ονομάζεται ξανά “Niva” με τη μοναδική διαφορά πως θα συνοδεύεται και από τη λέξη “Legend”.

Advertisement
Advertisement

Νέα εργοστασιακή βαφή παραλλαγής

Εκτός, όμως, από τα… νέα βαφτίσια,  το μοντέλο υποβλήθηκε και σε μια ανανέωση η οποία αφορά τη διεύρυνση της χρωματικής παλέτας με την επιλογή “jungle camouflage” η οποία προσδίδει στο Niva το «λουκ»… Καναδέζας. Ακόμη, επεμβάσεις έγιναν και στο σύστημα εξάτμισης, με σκοπό τη μείωση του παραγόμενου θορύβου, ο οποίος προκαλούσε ενόχληση στους επιβάτες της καμπίνας.

Advertisement

Το καμάρι των Σοβιετικών

Σημειώνεται πως το Lada Niva ήταν το πρώτο εκτός δρόμου αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αμάξωμα μονοκόκ, το πρώτο off-road με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και το πρώτο στο οποίο ο πίσω άκαμπτος άξονας στηριζόταν πάνω σε ελικοειδή ελατήρια.

Advertisement

Πιο συγκεκριμένα, οι αναρτήσεις του μοντέλου σχεδιάστηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν μεγάλες διαδρομές, γεγονός που σε συνδυασμό με τα πολλά χιλιοστά που το χώριζαν από το έδαφος, χάριζε στο μοντέλο εντυπωσιακές εκτός δρόμου ικανότητες.

Το πρώτο Νiva, τέλος, τροφοδοτείτο από έναν 4κύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα, των 1,6 λτ., ο οποίος απέδιδε 72 ίππους και 126 Nm ροπής στις 3.400 σ.α.λ.

Advertisement

Διαβάστε επίσης:
Ένα Lada Niva από Γερμανία- και για λίγους
Αποκάλυψη του νέου Lada Niva Travel
Πόσο χρόνο χρειάζεται το Lada Niva στο “Ρίνγκ”; (+ vid)