Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Ετοιμοπόλεμο Lada Niva με… στολή παραλλαγής

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Εκτός από τη δυνατότητα επιλογής του Niva και με εργοστασιακή βαφή παραλλαγής, η Lada ανακοίνωσε πως… αλλάζει και η ονομασία του.

Η ιστορία του Lada Niva ξεκινά στις 5 Απριλίου του 1977, όταν και παράχθηκαν τα πρώτα αντίτυπα του μοντέλου.

Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδίασε μόνη της η Lada και γρήγορα μετατράπηκε στο… καμάρι των Σοβιετικών ελεώ των πληθωρικών off-road ικανοτήτων του, αλλά και της προσιτής τιμής του. Κάποια στιγμή, ωστόσο, η ονομασία του άλλαξε και… βαφτίστηκε Lada 4×4, κάτι που εξόργισε τους δεκάδες χιλιάδες λάτρεις του, οι οποίοι συνέχιζαν να το αποκαλούν Niva.

Αναγνωρίζοντας την ιστορία που «κουβαλά» η ονομασία “Niva”, πριν από λίγες εβδομάδες η Lada έπραξε αυτό… που ήταν δίκαιο: Με επίσημη ανακοίνωσή της γνωστοποίησε πως το Lada 4×4 θα ονομάζεται ξανά “Niva” με τη μοναδική διαφορά πως θα συνοδεύεται και από τη λέξη “Legend”.

Νέα εργοστασιακή βαφή παραλλαγής

Εκτός, όμως, από τα… νέα βαφτίσια,  το μοντέλο υποβλήθηκε και σε μια ανανέωση η οποία αφορά τη διεύρυνση της χρωματικής παλέτας με την επιλογή “jungle camouflage” η οποία προσδίδει στο Niva το «λουκ»… Καναδέζας. Ακόμη, επεμβάσεις έγιναν και στο σύστημα εξάτμισης, με σκοπό τη μείωση του παραγόμενου θορύβου, ο οποίος προκαλούσε ενόχληση στους επιβάτες της καμπίνας.

Το καμάρι των Σοβιετικών

Σημειώνεται πως το Lada Niva ήταν το πρώτο εκτός δρόμου αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αμάξωμα μονοκόκ, το πρώτο off-road με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και το πρώτο στο οποίο ο πίσω άκαμπτος άξονας στηριζόταν πάνω σε ελικοειδή ελατήρια.

Πιο συγκεκριμένα, οι αναρτήσεις του μοντέλου σχεδιάστηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν μεγάλες διαδρομές, γεγονός που σε συνδυασμό με τα πολλά χιλιοστά που το χώριζαν από το έδαφος, χάριζε στο μοντέλο εντυπωσιακές εκτός δρόμου ικανότητες.

Το πρώτο Νiva, τέλος, τροφοδοτείτο από έναν 4κύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα, των 1,6 λτ., ο οποίος απέδιδε 72 ίππους και 126 Nm ροπής στις 3.400 σ.α.λ.

Διαβάστε επίσης:
Ένα Lada Niva από Γερμανία- και για λίγους
Αποκάλυψη του νέου Lada Niva Travel
Πόσο χρόνο χρειάζεται το Lada Niva στο “Ρίνγκ”; (+ vid)

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr