Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Εργασιακός μεσαίωνας για την Tesla στην Γερμανία

Ελλάδα 15:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Εργασιακός μεσαίωνας για την Tesla στην Γερμανία

ΝΕΑ

Εργασιακός μεσαίωνας για την Tesla στην Γερμανία

ΝΕΑ

Το εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο αποδεικνύεται μία δυσάρεστη εμπειρία για τον Elon Musk. Γιατί όμως οι Γερμανοί του έχουν γυρίσει την πλάτη;

Advertisement
Advertisement

Το Gigafactory της Tesla στα περίχωρα του Βερολίνου χαιρετίστηκε ως μία ευφυής κίνηση με μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης και ως την απόλυτη ευκαιρία να υποτάξει και την ευρωπαϊκή αγορά ο Elon Musk και η Tesla.

Η σχέση του Musk με τους εργαζόμενους σε όλες τις εταιρίες του είναι ένα θέμα που έχει κλονίσει την εμπιστοσύνη του κοινού στο πρόσωπό του. Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση που επικράτησε τις πρώτες ημέρες μετά την εξαγορά του Twitter, όταν ο Musk ανακοίνωσε ότι θα απολύσει περίπου το μισό εργατικό δυναμικό της εταιρίας μέσα σε λίγες ημέρες.

Δεν είναι λοιπόν περίεργο που οι άνθρωποι αλλού δεν μπαίνουν στον κόπο να δουλέψουν για έναν επιχειρηματία που έχει βγάλει την φήμη του δύσκολου, του απρόβλεπτου και του εγωκεντρικού.

Advertisement
Advertisement

Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο στο εργοστάσιο της Tesla στην Γερμανία. Εννέα μήνες μετά τα εγκαίνια του Gigafactory, υπάρχουν ακόμα δυσκολίες στο να βρεθεί αρκετό προσωπικό ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι παραγωγής.

Και δεν είναι μόνο αυτό: Πολλοί ειδικευμένοι υπάλληλοι εγκαταλείπουν ήδη την εταιρεία λόγω κακών συνθηκών εργασίας, άθλιας ατμόσφαιρας εργασίας και άνισων αμοιβών. Όσοι φεύγουν αποκαλύπτουν ότι επικρατεί πραγματικό χάος στο εργοστάσιο.

Μάλιστα υπάρχει το φαινόμενο πολλοί εργαζόμενοι να επικαλούνται ασθένειες γιατί δεν θέλουν να εργαστούν κάτω από αυτές τις συνθήκες στην Tesla.

Advertisement

Υπάρχει όμως ένα ακόμα θέμα. Σύμφωνα με έκθεση του σωματείου IG Metall επιβεβαιώνεται ότι η Tesla πληρώνει περίπου 20 τοις εκατό λιγότερο από ό,τι συνήθως στον κλάδο.

Ύστερα από όλα αυτά είναι προφανές ότι το Gigafactory στο Βραδεμβούργο έχει μείνει πολύ πίσω από τον στόχο των 5.000 αυτοκινήτων εβδομαδιαίως. Στα τέλη Οκτωβρίου 2022, μόλις 2.000 Model Y βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής κάθε εβδομάδα.

Advertisement

Σύμφωνα με την έκθεση, αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η Tesla δεν μπορεί να εφαρμόσει το προγραμματισμένο σύστημα τριών βάρδιών της, στο οποίο το εργοστάσιο παράγει όλο το εικοσιτετράωρο. Αυτό συμβαίνει επειδή οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να εργάζονται σε διαφορετική βάρδια κάθε μέρα.

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι η Tesla εξαπατά τους εργαζόμενους, προσθέτοντας νυχτερινές βάρδιες και αλλάζοντας τα Σαββατοκύριακα όπως εξυπηρετεί την ίδια, αδιαφορώντας για τα συμβόλαια που έχει υπογράψει με τους υπαλλήλους της.

Advertisement

Η Tesla ήλπιζε να προσλάβει προσωπικό από την γειτονική Πολωνία, όμως ούτε αυτό φαίνεται να προχωράει. Επειδή οι γνώσεις γερμανικής γλώσσας αποτελούν προϋπόθεση, η ζήτηση είναι σημαντικά χαμηλότερη από την αναμενόμενη, σύμφωνα με την έκθεση.

Η Tesla έχει ελλείψεις προσωπικού παγκοσμίως και αυτή τη στιγμή έχει περίπου 7.500 ελεύθερες θέσεις. Μετά τις ΗΠΑ, όμως, η εταιρεία στη Γερμανία έχει τα μεγαλύτερα προβλήματα στην εύρεση εργαζομένων.

Σε αυτό “βοηθά” και το γεγονός ότι το γκρουπ VW προσλαμβάνει εργαζόμενους στο κοντινό Wolfsburg με πολύ καλύτερα χρήματα και ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας. Το σίγουρο είναι πάντως ότι αν η Tesla και ο Musk δεν αλλάξουν μυαλά, το εργοστάσιο στην Γερμανία θα είναι μία τεράστια αποτυχία για την εταιρία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Λάθη του Musk που μπορεί να φέρουν το τέλος της Tesla
Το… νερό εμπόδιο στα σχέδια της Tesla
Tesla: Η πτώση μιας αυτοκρατορίας;