ΝΕΑ

Έρευνα: Πως ο Ίλον Μασκ γίνεται βαρίδι για την Tesla

Ελλάδα 20:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έρευνα: Πως ο Ίλον Μασκ γίνεται βαρίδι για την Tesla

ΝΕΑ

Έρευνα: Πως ο Ίλον Μασκ γίνεται βαρίδι για την Tesla

ΝΕΑ

Οι πελάτες και οι μέτοχοι της Tesla έπιναν νερό στο όνομά του. Τώρα όμως φαίνεται ότι αρχίζουν να παίρνουν αποστάσεις από το αφεντικό της. Μήπως τελικά ο Μασκ είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Tesla;

Advertisement

Υπήρξε μια εποχή που ο Ίλον Μασκ ήταν ο κυρίαρχος λόγος για μία μεγάλη μερίδα του κοινού να αγοράσουν ένα Tesla και ο βασικός μοχλός για την καθιέρωση και την επιτυχία της εταιρίας μέσα σε μία μόλις δεκαετία.

Το αφεντικό της εταιρείας και τα tweets του ήταν το τέλειο διαφημιστικό μέσο για την ανερχόμενη μάρκα, η οποία μέχρι πρόσφατα “δεν είχε ξοδέψει ούτε ένα δολάριο για διαφήμιση”, όπως έλεγε ο Μασκ σε δηλώσεις του.

Το πόσο δημοφιλής ήταν ο επιχειρηματίας με τις τρεις υπηκοότητες (Νότια Αφρική, Καναδάς, ΗΠΑ) φαίνεται σε δημοσκόπηση του πρακτορείου Bloomberg τον Νοέμβριο του 2019.

Advertisement

Τότε είχε ζητηθεί από 5.000 πελάτες να δώσουν την εκτίμησή τους για την παρουσία του Μασκ, και στην κλίμακα του 5, είχε καταφέρει να πάρει έναν μέσο όρο 4,40. Το πρακτορείο επανέλαβε την ίδια έρευνα, και πάλι με 5.000 πελάτες, και φέτος η αποδοχή του Μασκ έχει πέσει στο 2,97.

Η πτώση της δημοτικότητάς του έχει να κάνει κυρίως με την εξαγορά του Twitter που πρόσφατα μετονομάστηκε σε Χ.

Στην ερώτηση αν οι πρόσφατες δημόσιες δηλώσεις του Μασκ έβλαψαν ή βελτίωσαν τη φήμη της Tesla, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες απάντησαν “έβλαψαν” ή ακόμη και “έβλαψαν πολύ”.

Advertisement

Η φήμη του έχει πλέον πληγεί τόσο πολύ που το αφεντικό της Tesla αξιολογείται από τους πελάτες χειρότερα από την τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών της μάρκας, η οποία -τουλάχιστον στις ΗΠΑ- θεωρείται ουσιαστικά ανύπαρκτη.

Οι πελάτες επικρίνουν τον ισχυρό άνδρα της Tesla για εμπλοκή σε πολιτικές διαμάχες στο διαδίκτυο, την υποβάθμιση από μέρους του των πιθανών συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και την υποστήριξη αμφιλεγόμενων προσωπικοτήτων και ιδεών.

Advertisement

Ενώ ακριβώς οι μισοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα πιστεύουν ότι θα πρέπει να σταματήσει να αναρτά στο Twitter (ή X πλέον…), η πλειοψηφία τάσσεται υπέρ της πλήρους αποχής του από τα πολιτικά ζητήματα. Η συντριπτική πλειοψηφία πιστεύει επίσης ότι η εργασία του για το Twitter/X τον αποσπά από τις ευθύνες του στην Tesla.

Ο Μασκ ήταν για πολλά χρόνια το ισχυρό χαρτί της Tesla στο κυνήγι των πωλήσεων, καθώς έκανε τους πελάτες να αισθάνονται ότι δεν αγοράζουν απλά ένα αυτοκίνητο αλλά βρίσκονται σε μία αποστολή για να σώσουν το περιβάλλον και να διαδώσουν τα οχήματα με ηλεκτρική ενέργεια.

Ο δεσμός αυτός όμως έχει γίνει πια αρνητικός. Και είναι χαρακτηριστικό ότι στη νέα έρευνα του Bloomberg, όσοι είχαν πουλήσει το Tesla τους και είχαν αγοράσει ηλεκτρικό μοντέλο ανταγωνιστή, το έκαναν κατά κύριο λόγο ως αποδοκιμασία για τον Μασκ.

Advertisement

Αυτό που προβληματίζει κατά κύριο λόγο τους μετόχους είναι το γεγονός ότι οι πελάτες στην μεγάλη πλειοψηφία τους δηλώνουν ικανοποιημένοι από το προϊόν και οι πωλήσεις πάνε περίφημα σε όλο τον κόσμο.

Όμως κανείς δεν κρύβει πλέον το «πρόβλημα Μασκ» κάτω από το χαλί, ελπίζοντας -πιθανόν μάταια- σε μία αλλαγή φιλοσοφίας και συμπεριφοράς από τον έτσι και αλλιώς χαρισματικό CEO της εταιρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτροκίνηση: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν
Το Twitter έφαγε Χ από τον Μάσκ…
Η μείωση τιμών της Tesla έφερε κέρδη ή όχι;